Maise skriver:
Clara er 11 mdr. De sidste par dage vågner hun ved 2-3 tiden, efter kun 6 timers søvn og er super frisk og glad. det tager mig 1,5 time at få hende til at falde i søvn igen. hun sover to lure om dagen i sin barnevogn, gennemsnitligt 1,5 time formiddag og 1,5 time om eftermiddagen. Hun kommer før´st i seng 19.30-20 og har været vågen ca. 4-5 timer fra eftermiddagsluren. hun er træt når jeg lægger hende til alle lurene og er ikke svær at lægge. Dertil sover hun nogle dage lidt uroligt efter den 1 time er gået når hun er lagt om aftenen, men det er i søvne. jeg går ind og giver sutten, putter hende og går ud igen og hun sover videre.
Hvad gør jeg galt ???? ER det en udviklings fase?? jeg oplever på ingen måder det er ørene, men har det da i baghovedet. Fik dem tjekket for 2 uger siden, der var der intet.
Hun har gjort dette før for ca. 1,5 måned siden. da varede det en lille uge. men jeg er ved at dø af træthed og tænker at en baby på 11 mdr da snart må sove bedre. hun kan ikke holde sig vågen nok til at det kun er en lur om dagen hun skal sove. skal jeg mon vække hende tidl. fra eftermiddagsluren ??
hvad er jeres erfaringer - hjælp mig er bare så træt.
maise
Har ike selv børn (endnu
) Men efter mange år i vuggestue har jeg haft mange forældresnakke om natteroderi... Flere har benyttet en af mine kollegaers råd med succes, så det vil jeg da lige give videre...
Det er ret simpelt og går faktisk bare ud på at lade barnet lytte til klassisk eller anden afstressende musik i den time hun er vågen. Det lyder måske åndsvagt og garanterer heller ikke det hjælper, men det har som sagt virket for andre.
Gå ind på hendes værelse og tænd for musikken når hun vågner (bliv måske ved hende i fem minutter) sig godnat og list ud igen. Det kan godt være det ingen effekt har men det er vel et forsøg værd...? Tja, det er i hverfald det bud jeg kan give videre...
Held og lykke
Anmeld