Hvad gør jeg galt ??? hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Valle81

Maise skriver:

jeg tænder hverken lys eller snakker til hende. men går jeg ikke derind så skriger hun og græder. jeg lægger hende ned og holder hende højest lidt i hånden. bliver hunalt for baldstyrisk tager jeg hende op på mit skød, lægger hende ned og vugger hende så hun falder til ro. laver hun ballade kommer hun ned i sengen igen.

Åhh ja så kan jeg godt se.

Hmm,så er jeg blank:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Maise

Maise skriver:

jeg tænder hverken lys eller snakker til hende. men går jeg ikke derind så skriger hun og græder. jeg lægger hende ned og holder hende højest lidt i hånden. bliver hunalt for baldstyrisk tager jeg hende op på mit skød, lægger hende ned og vugger hende så hun falder til ro. laver hun ballade kommer hun ned i sengen igen.

håber det snart går over igen, jeg har prøvet det før for 1-2 mdr. siden.

Anmeld

2. december 2010

missie20

Maise skriver:

hun har skam ofte sutten i munden når jeg kommer ind. ja tænker også hun sover for meget om dagen, har prøvet at vække hende før og der går fint stille og roligt, men er heller ikke selv vild med det. hmmm jeg tænker.....

Okay ja så ved jeg ikke, når hun har sutten i munden. Men jeg er sikker på hun syntes det er rigtig sjovt når hun hopper og danser og griner om natten. Er der sket noget nyt i hendes liv? For det kan jo garanteret også have et input.

Anmeld

2. december 2010

Maise

missie20 skriver:

Okay ja så ved jeg ikke, når hun har sutten i munden. Men jeg er sikker på hun syntes det er rigtig sjovt når hun hopper og danser og griner om natten. Er der sket noget nyt i hendes liv? For det kan jo garanteret også have et input.

hmmm næ, vi var ude i week enden og sove, men det er vi indimellem og det plejer ikke at have noget at sige.

Anmeld

2. december 2010

Maise

Åhh ja så kan jeg godt se.

Hmm,så er jeg blank:0)

jeg tænker om det er fordi der skal ske noget mere for hende, altså at jeg skal køre hende mere træt i løbet af dagen med indtryk. hun er jo en stor pige nu, starter først i vuggestue 3 januar. og de sidste par dage har jo ikke været så inspirende med alt den sne har det været begrænset hvor hen jeg ahr kunne tage med hende. måsker er det derfor. jeg overvejede endna at starte hende op i vuggestue 1 dec. men hvad ved man når man skal svare indenfor de første 8 uger efter man har født. HUn er ellers aktiv næsten alle hendes vågne timer og leger rundt hele tiden, det er hun meget god til og jeg tumler også med hende. men vi har ikke set mange mennesker de sidste par dage.

Anmeld

2. december 2010

Sasja77

Hej med dig,Hmm nu bliver jeg sikkert møj upopulær hos nogle men jeg vil nu alligevel fortælle hvad vi gør herhjemme for Olivia laver samme nummer i perioder:-) Vi står simpelthen op og går ind i stuen og sidder og nuser lidt til TV'et. Vi laver en kop te og sætter os til rette og så nulre hun lidt rundt i en 40 min til en lille time og så er hun klar til at blive lagt i seng igen og sover med det samme! Vi kender rigtig mange der kæmper -gerne et par timer med et grædende barn fordi det død og kridte SKAL sove (for det gør man om natten).Men når barnet nu er rigtig glad og frisk hvorfor så kæmpe? Vi står jo også op de fleste gange hvis vi ikke vi kan sove og så er man klar igen til at sove efter lidt tid:-) Vi har endnu ikke prøvet at det er blevet en dårlig vane og at det er hver nat men det kommer sådan lidt i perioder og vi vil hellere have en stille og rolig time engang i mellem om natten end vi gider at have skrig og skrål med dertil hørende ind og ud af sengen for at trøste i et par timer:-)Håber at det løser sig for dig! :-)

Anmeld

2. december 2010

Maise

Sasja77 skriver:

Hej med dig,Hmm nu bliver jeg sikkert møj upopulær hos nogle men jeg vil nu alligevel fortælle hvad vi gør herhjemme for Olivia laver samme nummer i perioder:-) Vi står simpelthen op og går ind i stuen og sidder og nuser lidt til TV'et. Vi laver en kop te og sætter os til rette og så nulre hun lidt rundt i en 40 min til en lille time og så er hun klar til at blive lagt i seng igen og sover med det samme! Vi kender rigtig mange der kæmper -gerne et par timer med et grædende barn fordi det død og kridte SKAL sove (for det gør man om natten).Men når barnet nu er rigtig glad og frisk hvorfor så kæmpe? Vi står jo også op de fleste gange hvis vi ikke vi kan sove og så er man klar igen til at sove efter lidt tid:-) Vi har endnu ikke prøvet at det er blevet en dårlig vane og at det er hver nat men det kommer sådan lidt i perioder og vi vil hellere have en stille og rolig time engang i mellem om natten end vi gider at have skrig og skrål med dertil hørende ind og ud af sengen for at trøste i et par timer:-)Håber at det løser sig for dig! :-)

i sidste uge havde hun en enkel dag hvor hun stod op kl 3.30. der var bare ikke noget at gøre. efter 1 times forsøg gik vi ind i stuen og hyggede. en time efter kom hun iseng igen uden problemer, men vågnede så 3 kvarter efter og var morgenfrisk 3 timer frem. Men jeg har nemlig godt tænkt det samme. men jeg tager hende op på skødet hvis hun mosler for meget i sengen ( jeg sidder på en stol og holder hende i hånden, det elsker hun), og så får hun en flaske og jeg vuger hende frem og tilbage og nusser hende. hun siger ikke så meget og ligger for det meste stille. hun slumrer bare. siger lidt babylyde indimellem. hmm det åbenbart et kendt fænomen kan jeg høre. oplever du at hvis i kører hende træt om dagen med oplevelser at hun så sover bedre om natten i de perioder ??

Anmeld

2. december 2010

MetteMe

Maise skriver:

Clara er 11 mdr. De sidste par dage vågner hun ved 2-3 tiden, efter kun 6 timers søvn og er super frisk og glad. det tager mig 1,5 time at få hende til at falde i søvn igen. hun sover to lure om dagen i sin barnevogn, gennemsnitligt 1,5 time formiddag og 1,5 time om eftermiddagen. Hun kommer før´st i seng 19.30-20 og har været vågen ca. 4-5 timer fra eftermiddagsluren. hun er træt når jeg lægger hende til alle lurene og er ikke svær at lægge. Dertil sover hun nogle dage lidt uroligt efter den 1 time er gået når hun er lagt om aftenen, men det er i søvne. jeg går ind og giver sutten, putter hende og går ud igen og hun sover videre.

Hvad gør jeg galt ???? ER det en udviklings fase?? jeg oplever på ingen måder det er ørene, men har det da i baghovedet. Fik dem tjekket for 2 uger siden, der var der intet.

Hun har gjort dette før for ca. 1,5 måned siden. da varede det en lille uge. men jeg er ved at dø af træthed og tænker at en baby på 11 mdr da snart må sove bedre. hun kan ikke holde sig vågen nok til at det kun er en lur om dagen hun skal sove. skal jeg mon vække hende tidl. fra eftermiddagsluren ??

hvad er jeres erfaringer -  hjælp mig er bare så træt.

maise

Har ike selv børn (endnu) Men efter mange år i vuggestue har jeg haft mange forældresnakke om natteroderi... Flere har benyttet en af mine kollegaers råd med succes, så det vil jeg da lige give videre...

Det er ret simpelt og går faktisk bare ud på at lade barnet lytte til klassisk eller anden afstressende musik i den time hun er vågen. Det lyder måske åndsvagt og garanterer heller ikke det hjælper, men det har som sagt virket for andre.

Gå ind på hendes værelse og tænd for musikken når hun vågner (bliv måske ved hende i fem minutter) sig godnat og list ud igen. Det kan godt være det ingen effekt har men det er vel et forsøg værd...? Tja, det er i hverfald det bud jeg kan give videre...

Held og lykke

Anmeld

2. december 2010

Maise

MetteMe skriver:

Har ike selv børn (endnu) Men efter mange år i vuggestue har jeg haft mange forældresnakke om natteroderi... Flere har benyttet en af mine kollegaers råd med succes, så det vil jeg da lige give videre...

Det er ret simpelt og går faktisk bare ud på at lade barnet lytte til klassisk eller anden afstressende musik i den time hun er vågen. Det lyder måske åndsvagt og garanterer heller ikke det hjælper, men det har som sagt virket for andre.

Gå ind på hendes værelse og tænd for musikken når hun vågner (bliv måske ved hende i fem minutter) sig godnat og list ud igen. Det kan godt være det ingen effekt har men det er vel et forsøg værd...? Tja, det er i hverfald det bud jeg kan give videre...

Held og lykke

tja det var da et bud. hun hører musik dagen lang ( kaj og andra, bamse kylling osv) vil overveje det. tak for tip.

Anmeld

2. december 2010

Sasja77

Maise skriver:

i sidste uge havde hun en enkel dag hvor hun stod op kl 3.30. der var bare ikke noget at gøre. efter 1 times forsøg gik vi ind i stuen og hyggede. en time efter kom hun iseng igen uden problemer, men vågnede så 3 kvarter efter og var morgenfrisk 3 timer frem. Men jeg har nemlig godt tænkt det samme. men jeg tager hende op på skødet hvis hun mosler for meget i sengen ( jeg sidder på en stol og holder hende i hånden, det elsker hun), og så får hun en flaske og jeg vuger hende frem og tilbage og nusser hende. hun siger ikke så meget og ligger for det meste stille. hun slumrer bare. siger lidt babylyde indimellem. hmm det åbenbart et kendt fænomen kan jeg høre. oplever du at hvis i kører hende træt om dagen med oplevelser at hun så sover bedre om natten i de perioder ??

Ja det er så hyggeligt at sidde og nusse og de kan bare komme med de sødeste lyde de små pus:-) mht til at forsøge at køre hende træt så nej, jeg synes ikke det hjælper for jeg tror egentlig at det lige så meget har med at gøre at hendes mentale udvikling. Der sker jo så meget i sådan et lille nyt menneske og det hele bliver jo bearbejdet i søvnen så derfor er de urolige i perioder og jeg tror simpelthen også at det er derfor de vågner engang i mellem og er så friske og glade -de har løst en udfordring eller kommet sig igennem en mentalt forhindring og nu er de lige et øjeblik klar til at prøve motorikken el.lign af:-) dette er dog udelukkende min egen teori! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.