Hjælp til navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Lunae

Jeg synes klart at villads ville passe godt til de andre navne godt valg i forhold til Luna - det hedder jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Musen5

Må nok indrømme at hvis jeg helt selv kunne bestemme så blev det en Nova eller en Tristan.

Men nu må vi se hvad vi ka blive enige om. Der er heldigvis et stykke tid til.

/Livsmor 7+3

Anmeld

1. december 2010

Maja88

min kusine har en Elias og en Luna derhjemme

Anmeld

1. december 2010

Chewy

MoarHvidovre skriver:

LUKA

Hej med dig,

Må jeg spørge dig... Har du nogensinde oplevet, at folk har troet Luka var en pige eller ment, at Luka var et pigenavn?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv elsker det navn og venter en lillemand til april men nu her efter jeg er blevet gravid, har jeg hørt om en lille pige, der hedder Lucca og jeg vil for alt i verden ikke, at min søn skal forveksles med en pige eller drilles el. lign.

Hvad er din erfaring?

Knus fra Nina, der elsker navnet Luca

Anmeld

1. december 2010

Lolli

Vi venter en pige, men manden kom lige med et drengenavn igår: Milo. Ved ikke helt hvad jeg synes om det, men nu er det slynget ud.  Vi har i forvejen en Adrian.

Anmeld

1. december 2010

Tdittmann

Jeg kan rigtig godt lide Simon eller Isak

Anmeld

1. december 2010

Pigent

Musen5 skriver:

Hej alle sammen,

er gravid m nr 4 (7+2) og tænker allerede lidt på navne nu.

Kæresten og jeg er semi-enige om Luna hvis det bliver en pige. Men men men vi har ingen idéer til hvis det bliver en dreng.

Navnet skulle oxo helst passe lidt til de andre... Liv, Benjamin og Gabriel...

Luna er sødt og passer godt til Liv,Benjamin og Gabriel.

Drengenavne kunne være
Micas
Midas
Romeo
William
Noah
Oliver
Oscar
Emilius

Anmeld

1. december 2010

Mellepige

Først! Elsker jeg navnet Luna!  Har ikke læst alle svar fra folk herinde, men hvad med storm til en dreng? Det syns jeg passer rigtig godt ind, og er et vildt flot navn

Anmeld

1. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Chewy skriver:

Hej med dig,

Må jeg spørge dig... Har du nogensinde oplevet, at folk har troet Luka var en pige eller ment, at Luka var et pigenavn?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv elsker det navn og venter en lillemand til april men nu her efter jeg er blevet gravid, har jeg hørt om en lille pige, der hedder Lucca og jeg vil for alt i verden ikke, at min søn skal forveksles med en pige eller drilles el. lign.

Hvad er din erfaring?

Nej, jeg har aldrig oplevet, at Luka blev forvekslet med en pige  Han er heller ikke blevet drillet. Vi er nogen gange ude for, at folk kalder ham Lukas, men så retter de det som regel meget hurtigt til Luka.

Det er korrekt, at der er piger som hedder Lucca.

Vi har valgt, at stave Luka med k, da der er en "uskreven regel" om at drengene bliver stavet med k og pigerne med c eller cc.

Jeg har slet ikke været i tvivl om, at vores dreng skulle hedde Luka. Jeg synes, at det er en fantastisk dejligt navn og samtidig synes jeg det er dejligt, at ikke alle drenge hedder det

Søgningen på 'Luka' gav følgende resultater:

graf  
        Luka (M)     Luka  

1985   0   0  

1986   0   0  

1987   0   0  

1988   2   2  

1989   2   0  

1990   0   1  

1991   0   2  

1992   1   0  

1993   1   1  

1994   2   1  

1995   2   0  

1996   0   1  

1997   1   2  

1998   5   3  

1999   3   0  

2000   5   1  

2001   9   4  

2002   14   2  

2003   7   3  

2004   18   5  

2005   21   6  

2006   31   6  

2007   44   6  

2008   36   8  

2009   30   3  

Anmeld

2. december 2010

Musen5

Chewy skriver:

Hej med dig,

Hvad er din erfaring?

Staver du det Luka er det et pigenavn og staver du det Luca er det et drengenavn. Læste det igår, mener det var på netbaby

/Livsmor 7+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.