ÆL, på 17-18 dagen i cyklus på 28dage????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. november 2010

SSL

Halløj søde Qvinder  

Jeg har brug for hjælp, evt. erfaringer fra jeres egne cykluser?

Sagen er den, at jeg har en cykus på 27-32 dage, derimellem.. Oftes er den på 28dage, og derfor regner jeg mens. og ÆL udfra dette.. Jeg havde 1. mens dag, d. 12/11, dvs mellem den 22/11 - 26/11 burde jeg jo have haft ÆL, udfra en 28dages cyklus.. MEN, jeg har intet mærket de dage.. Men, det har jeg tvætimod igår og idag, har haft nogle stik i underlivet og det meget hvide udflåd (undskyld min ikke diskretion), men dette mærker jeg normalt ikke.. Nu genkender jeg det fra veninder og herinde fra at sådan er det beskrevet - kan det passe at have ÆL på 17-18dagen inde i en cyklus? Skal jo menstuere igen om ca. 10dage, så undre mig lidt over dette.. Så er der andre der har ÆL så sent inde i cyklussen?? (håber selvf. jeg er heldig, at jeg IKKE får mens &nbsp

Håber på nogle gode svar, fra I kloge kvinder derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

AnneBJ

Jeg havde som regel ÆL på mellem 16. og 19. dagen, og min cyklus mellem 28 og 31 dage...

Krydser for du ikke får mens!

Anmeld

30. november 2010

Bare-mig

Jeg har en 28 dages cyklus og jeg har æl på 17 dagen

Anmeld

30. november 2010

SSL

AnneBJ skriver:

Jeg havde som regel ÆL på mellem 16. og 19. dagen, og min cyklus mellem 28 og 31 dage...

Krydser for du ikke får mens!

Uha, godt at hører - for bliver faktisk lidt bekymret til tider over det

Men, udeblev din første mens stadig efter du var blevet gravid, nu hvor den kommer 'så sent'? For, lad os sige jeg har ÆL idag, på 18 dagen, og jeg skal have mens om 10 dage, så inden kroppen registrere og baby faktisk er 'på plads', når kroppen så at stoppe med at menstuere eller er det først måneden efter?

Min veninde fik nemlig menses første gang efter bebsen var undfanget  

Anmeld

30. november 2010

SSL

Mor til Maj skriver:

Jeg har en 28 dages cyklus og jeg har æl på 17 dagen

Tak for svaret, må jeg spørge, som jeg spørger ovenstående også - nåede din krop så at registrere bebse inden mens, 11 dage senere?  Eller kan man godt risikere at få mens selvom der er en lille én?

Jeg spørger, fordi jeg ofte kan tage 2-4test før mens, for at sikre mig jeg ikke ryger eller drikker, nu kommer alle julefrokosterne jo, og ja - holder mig jo ikke tilbage når jeg ikke er det, så ren nysgerrighed.. Har lavet en plan om KUN at teste på testdagen hvor mens ikke kommer  

Anmeld

30. november 2010

Bare-mig

SSL skriver:

Tak for svaret, må jeg spørge, som jeg spørger ovenstående også - nåede din krop så at registrere bebse inden mens, 11 dage senere?  Eller kan man godt risikere at få mens selvom der er en lille én?

Jeg spørger, fordi jeg ofte kan tage 2-4test før mens, for at sikre mig jeg ikke ryger eller drikker, nu kommer alle julefrokosterne jo, og ja - holder mig jo ikke tilbage når jeg ikke er det, så ren nysgerrighed.. Har lavet en plan om KUN at teste på testdagen hvor mens ikke kommer  

Jeg har ved alle mine 3 graviditeter, kunnet teste en SVAG posetiv streg ca 4 dage inden forventet mens - også selvom jeg har æl sent i min cyklus

Anmeld

30. november 2010

SSL

Mor til Maj skriver:

Jeg har ved alle mine 3 graviditeter, kunnet teste en SVAG posetiv streg ca 4 dage inden forventet mens - også selvom jeg har æl sent i min cyklus

HOLD DA FEST!!

Imponerende, at du kan teste så hurtigt  Så må du danne hormonet meget hurtigt.. Så håber jeg, min krop gør det samme.. For man siger jo at bebse kun lige dannes i 2. uge, altså, ugen efter ÆL.. Så i princippet i uge 3.. Jeg håber, jeg håber, jeg håber  Og tusind tak for svaret, er dog mere rolig nu over den sene ÆL  

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

SSL skriver:

Uha, godt at hører - for bliver faktisk lidt bekymret til tider over det

Men, udeblev din første mens stadig efter du var blevet gravid, nu hvor den kommer 'så sent'? For, lad os sige jeg har ÆL idag, på 18 dagen, og jeg skal have mens om 10 dage, så inden kroppen registrere og baby faktisk er 'på plads', når kroppen så at stoppe med at menstuere eller er det først måneden efter?

Min veninde fik nemlig menses første gang efter bebsen var undfanget  

Jeg har ikke haft nogen blødninger af nogen art... Jeg havde ÆL 29/30. juni, og testede svagt positiv d. 11. juli.. Så det er nok bare en klog krop jeg har

Anmeld

30. november 2010

SSL

AnneBJ skriver:

Jeg har ikke haft nogen blødninger af nogen art... Jeg havde ÆL 29/30. juni, og testede svagt positiv d. 11. juli.. Så det er nok bare en klog krop jeg har

Ej, jeg håber jeg følger den samme rytme når nu jeg har fundet ud af min ÆL ligger dét senere end forventet.. Det må jeg også observere de næste måneder, nu jeg ved det.. Hvis jeg får flere ÆL 'er

Anmeld

30. november 2010

Bare-mig

AnneBJ skriver:

Jeg har aldrig fået min mens selvom æl og mens lå så tæt op af hinanden. Jeg har også ved de 2 sidste graviditeter vidst inderst inde at jeg var gravid og allerede´få dage efter æl haft murren i underliv og ømme bryster - ja og vilde humør svingninger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.