grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. november 2010

liwsmor

hejsa.

hvornår begyndte i give jeres børn grød nu hvor de for tidligt født? og hørte i altid efter hvad sp sagde om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

BinaMor

liwsmor skriver:

hejsa.

hvornår begyndte i give jeres børn grød nu hvor de for tidligt født? og hørte i altid efter hvad sp sagde om det?

man anbefaler først at starte for alvor når baby selv kan sidde op.

se bla. dette http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

om der er særregler for for tilig fødte ved jeg ikke men jeg sys ikke man skal begynde for tidligt med grød. så hellere advokadoer, bananer osv. hvor gammel er din baby? ammer du eller er det flaske?

Anmeld

4. december 2010

signe.

tja hasse blev født i april, i uge 24... han gegyndte på grød for  ca 14 dage siden bare risgrød eller hirsegrød.. så sidder jeg bare med ham på armen, og så sutter han grøden af skeen han vejer knap 5 kilo og kan ikke sidde selv... han minder jo mest bare om en nyfødt... hans vægt ved fødslen var kun på 470 gram, så det først nu han er ved at have en normalvægt, men grød - ingen hindring

Anmeld

4. december 2010

FruEllingsen

Mor-til-Hasse skriver:

tja hasse blev født i april, i uge 24... han gegyndte på grød for  ca 14 dage siden bare risgrød eller hirsegrød.. så sidder jeg bare med ham på armen, og så sutter han grøden af skeen han vejer knap 5 kilo og kan ikke sidde selv... han minder jo mest bare om en nyfødt... hans vægt ved fødslen var kun på 470 gram, så det først nu han er ved at have en normalvægt, men grød - ingen hindring

Jeg har Marcus der er født 33.3. Vi startede da han var 4½ måned. i tæt samråd med SP.

Han var mere end klar til grød da vi startede, havde vist intresse for vores mad et par uger..

Det gik super godt, og han ÆLSKER sin grød

Vores SP sagde at man skulle kigge på det enkelte barn, og se om de virkede klar. så synes du at jeres lille guldklump virker klar så er det jo bare at prøve jer frem

Marcus startede med at sidde i sin skråstol da han fik grød. han kunne heller ikke sidde selv

Anmeld

4. december 2010

liwsmor

BinaMor skriver:

man anbefaler først at starte for alvor når baby selv kan sidde op.

se bla. dette http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

om der er særregler for for tilig fødte ved jeg ikke men jeg sys ikke man skal begynde for tidligt med grød. så hellere advokadoer, bananer osv. hvor gammel er din baby? ammer du eller er det flaske?

hmm okau jeg ville læse på det en dag.

mit barn er over 5 måneder fra fødselsdagen og 3 måneder fra termi, jeg giver mme.

Anmeld

7. december 2010

MORJESPERSEN

mine piger var lidt over 5mdr da jeg begyndte, de kom til verden 6uger før tid... jeg strade ud i det små, men to ske fuld om dagen og efter 2uger kunne de spise et måltid grød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.