Casper skal starte i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Lise

IMORGEN!!!!!!!

Hvor blev tiden lige af??? Og hvad skal min lille baby i en vuggestue med store larmende børn i? Han har jo brug for ro og mange timers søvn - og hvad skal han spise? han kan jo ikke lide mad

Nå, men han skal sikkert heller ikke starte imorgen alligevel. Han har 39 i feber idag, og er monsterpyller. Så skal han vel starte torsdag. Men helt ærligt - er torsdag ikke en dum dag at starte på? Så er det jo snart weekend. Mon ikke jeg bare skulle vente til på mandag...

Tanker fra en træt mor, der har sovet sammenlagt 2½ time i nat, og ellers siddet/gået rundt med det (v)arme barn

PS: der er julefest i børnehaven, og vi har meldt os alle fire til. Hvis nu jeg ringer Casper syg imorgen i vuggeren (integreret inst.) kan jeg så godt bringe ham til sådan et arrangement? Hvis nu han altså har det fint. For ellers skal jeg jo blive hjemme hos ham, og Chr tage med Simon - men Chr ville hade at skulle alene afsted. Det er slet ikke ham. Og Chr kan ikke være alene med en pyllerbaby, det ville gå galt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Siber

Lise skriver:

IMORGEN!!!!!!!

Hvor blev tiden lige af??? Og hvad skal min lille baby i en vuggestue med store larmende børn i? Han har jo brug for ro og mange timers søvn - og hvad skal han spise? han kan jo ikke lide mad

Nå, men han skal sikkert heller ikke starte imorgen alligevel. Han har 39 i feber idag, og er monsterpyller. Så skal han vel starte torsdag. Men helt ærligt - er torsdag ikke en dum dag at starte på? Så er det jo snart weekend. Mon ikke jeg bare skulle vente til på mandag...

Tanker fra en træt mor, der har sovet sammenlagt 2½ time i nat, og ellers siddet/gået rundt med det (v)arme barn

PS: der er julefest i børnehaven, og vi har meldt os alle fire til. Hvis nu jeg ringer Casper syg imorgen i vuggeren (integreret inst.) kan jeg så godt bringe ham til sådan et arrangement? Hvis nu han altså har det fint. For ellers skal jeg jo blive hjemme hos ham, og Chr tage med Simon - men Chr ville hade at skulle alene afsted. Det er slet ikke ham. Og Chr kan ikke være alene med en pyllerbaby, det ville gå galt...

først stakkels Casper, god bedring (også stakkels moar - 2½ times søvn )

Jeg ville ikke starte ham op torsdag, men hvis han er frisk kunne i da gå på besøg, torsdag og fredag eller det er i måske hver dag når i aflevere Simon? Jeg tror jeg ville starte rigtig op mandag!

Mon ikke han kommer til at spise når han ser de andre børn spise? men forstår godt du er lidt bekymret!!

Hvis han ikke er syg eller har feber, så ville jeg tage ham med til juletræsfest. Det er vel ikke en hel dag? er det ikke bare et par timer? Det er jo ikke fordi han smitter, eller noget. Afsted til juletræsfest med jer!

Knus Siber

Anmeld

30. november 2010

Lise

Siber skriver:

først stakkels Casper, god bedring (også stakkels moar - 2½ times søvn )

Jeg ville ikke starte ham op torsdag, men hvis han er frisk kunne i da gå på besøg, torsdag og fredag eller det er i måske hver dag når i aflevere Simon? Jeg tror jeg ville starte rigtig op mandag!

Mon ikke han kommer til at spise når han ser de andre børn spise? men forstår godt du er lidt bekymret!!

Hvis han ikke er syg eller har feber, så ville jeg tage ham med til juletræsfest. Det er vel ikke en hel dag? er det ikke bare et par timer? Det er jo ikke fordi han smitter, eller noget. Afsted til juletræsfest med jer!

Knus Siber

Tak søde Rikke!

Nej, jeg vil heller ikke starte ham op torsdag - slet ikke når jeg ikke engang har travlt med at få ham afsted. Jeg skal jo først på arbejde i januar (SHIT, det er snart alligevel), og jeg nyder at have ham herhjemme...

Det bliver nok på mandag. Men det kan da godt være at vi kan besøge dem i slutningen af ugen. Han er vant til at komme i institutionen, men aldrig i vuggestuen. Til gengæld kender han de fleste af tøserne i børnehaven. De er helt forelskede i ham, nogle af dem   Der er bare det problem, at han faktisk sover hele dagen, på nær når de sover til middag i vuggestuen  Nå, det må jeg jo finde ud af...

Mht. spisningen, så er det jo det evige problem. Håber bare det kommer til at køre. Han er bare sådan et kræsenøre. Han spiser sig aldrig mæt. Vi har fundet ud af at vi kan få mere mad i ham, ved at putte sukker på maden herhjemme - synes bare det er mega skråplan! Han skal jo helst ikke vænnes til at mad smager sødt. Men hvad er bedst - at han spiser havregrød med sukker på, eller at han ikke spiser noget??? Og det andet er, at han jo normalt sover ca 8:30-11:30, og således springer både formiddagsmad og frokost over, hvis han sover lige sådan derovre. Han skal jo nok blive tilbudt maden, men så er det alene med gokkerne, eller med de andre børn legende på gulvet... NÅ, gider ikke spekulere mere på det!

Julefest - kl 16-18. Så nej, det er ikke en hel dag. Tager ham med hvis han har det fint. Simon havde feber natten til lørdag, og var meget mat og havde dårlig mave hele lørdag, og søndag var han tilbage i sit gamle jeg... så håber Casper er fin imorgen.

Anmeld

6. december 2010

linemus

Hvordan er det gået, Lise? Måske har du skrevet det et andet sted, men så har jeg misset det. Er han startet, og hvordan er det gået? Og hvor er du? Synes du plejer at være på hele dagen Skal du så starte på arbejde nu?

Ang. sukker på havregrød, har du så prøvet at mose en banan og blande i i stedet? Det glider lige ned herhjemme

Knus Line

Anmeld

6. december 2010

Lise

Hej Line,

Jamen, jeg tog afsted med ham i onsdags, da han umiddelbart havde det fint. Vi var der en lille times tid, hvorefter vi tog hjem og han soooov og soooov  Han klarede det ret godt, den første dag. Men jeg veg jo heller ikke fra hans side. Om eftermiddagen var vi til julehalløj derovre, og det tog han også i stiv arm, på trods af at der seriøst var unger og larm overalt. Men han åd bare æbleskiver og vindruer og hyggede sig

Torsdag var vi der igen en time. Pædagogerne på stuen har været syge, så der var kun en barselsvikar + en anden vikar, jeg aldrig før har set, så tog ham med mig igen. Han sluttede af med at være meget ked af det, så det gjorde jo også mig lidt ked.

Fredag var Simon syg, så jeg måtte blive hjemme med dem begge. Men jeg havde heller ikke lyst til at tage derover....nogensinde igen!

Idag måtte vi så afsted igen. Afleverede ham kl 9, og blev hængende ca 15 min. Forsynede dem med instruktioner om mad, lur, voksiposer, sovetøj, sutteflasker, sovestillinger og hvad man nu skal vide for at have min baby i sin varetægt i et par timer  Kl. 11.30 ringede de og sagde at han havde sovet, spist lidt, grinet og nu legede han... gik over og hentede ham, og der sad han lige så sødt og legede på gulvet  Så nu er jeg lidt lettet, og håbet er vendt lidt tilbage...

Vi prøver igen imorgen

Og hvor er jeg? Idag - i mine få timers frihed - ordnede jeg barselsforhold med mit arbejde, og talte med min leder om opstart samt HR om...tja..barsel. Så var jeg i Ønskebørn for at købe sutteflasker til vuggestuen (til Casper, der skal bruges i vs). Så var jeg i Netto. Og så var jeg i Føtex. Hjem og være huslig, og så ringede de fra vs... nu har jeg netop lagt Casper til at sove, så nu skal der støvsuges... det er travlt at holde barsel...

Og jeg skal starte arbejde 10. januar. Vi har indtil 17. dec. til indkøring. Så er der ferie indtil 3. januar, hvor der igen er en uge til ekstra indkøring, og så er det slut........

Mht. bananen.. jeg har ikke prøvet med banan i havregrøden, men han får hver dag æblemos på, hvilket han godt kan lide. Men selve havregrøden synes han er væmmelig - det kan gå an med sukker på... Der er i øvrigt INTET der glider lige ned herhjemme (på Casper - vi andre har ingen problemer i denne henseende) - KUN mælk på sutteflaske...

Det blev en længere smøre - nu skal jeg virkelig støvsuge!

Tak fordi du spurgte

Anmeld

7. december 2010

linemus

Puha, jeg får helt ondt i maven, når jeg læser om hans start. Jeg kan lige sætte mig ind i, hvor hårdt det må være at skulle "slippe" ham.

Ang. bananen, så er den jo sød, hvor æble godt kan være lidt syrligt (at dømme efter Sofies ansigtsudtryk så er det surt som citron). Jeg moser den og blander det godt ind i havregrøden. Ved Sofie har jeg faktisk blendet havregrød og banan, så det blev helt fint og noget tyndere.

Jeg ved godt, det ikke løser jeres spiseproblemer, men jeg måtte lige skrive, hvordan jeg gør.

Held og lykke med den videre opstart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.