hjælp vi skal holde jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Siber

Hej Tøser,

vi skal holde jul for første gang i år. Så jeg tænkte på om der var nogen der lå inde med en huskeliste for alt man skal huske til jul. med denne ammehjerne, så er jeg nødt til at være godt forberedt, inden huset bliver invaderet af svigerforældre, og svogerx2 og svigerinde og niece!!!!

Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Lise

Husk juletræet - det er meget vigtigt!!!

Anmeld

30. november 2010

Mary

Mandelgave 

Julemad med alt tilbehør - ved jo ikke hvad I spiser 

Drikkevarer

Julesmåkager, konfekt, slik 

Kaffe og the

Juletræ + fod, tæppe og pynt

Fjernsyn der kan vise hyggelige juletegnefilm 

Juledug,servietter, og masser af stearinlys

Anmeld

30. november 2010

Mary

Og julegaver for søren da 

Anmeld

30. november 2010

Lise

Når jeg skal holde et eller andet arrangement af større eller mindre grad, så gennemgår jeg altid forløbet i hovedet inden... og skriver gerne menu, opskrifter, huskelister ned i Excel-ark (jaja, jeg er jo regnskabsnørd, og elsker Excel). Men altså; gæster kommer kl didderdadder, her vil vi gerne servere en drink, kop kaffe, øl, snack, marcipanbrød WHATEVER - det skal vi sørge for at have. Så skal vi have det og det og det at spise. Husk mandelgave... så skal vi det og det, ohvor jeg vil servere det og det (skriv ned!) etc. etc. På den måde glemmer jeg faktisk aldrig noget  

Ligeledes skriver jeg gerne ned hvornår jeg skal lave hvilket mad, hvis det skal kokkereres over flere dage. Altså laver en detaljeret tidsplan. Og en detaljeret plan over hvad jeg skal bruge af ingredienser, samt hvad jeg har i skabene...

Haha - lyder som en værre planlægningspsycho, men altså, det virker

Anmeld

30. november 2010

Kaufie

+ aftale om hvem der skal agere julemand..... udklædning og sæk med gaver....

.....og måske sanghæfter med julesangene?

.....en spand vand + tæpper hvis I har levende lys på træet....

Anmeld

30. november 2010

Mary

Lise skriver:

Når jeg skal holde et eller andet arrangement af større eller mindre grad, så gennemgår jeg altid forløbet i hovedet inden... og skriver gerne menu, opskrifter, huskelister ned i Excel-ark (jaja, jeg er jo regnskabsnørd, og elsker Excel). Men altså; gæster kommer kl didderdadder, her vil vi gerne servere en drink, kop kaffe, øl, snack, marcipanbrød WHATEVER - det skal vi sørge for at have. Så skal vi have det og det og det at spise. Husk mandelgave... så skal vi det og det, ohvor jeg vil servere det og det (skriv ned!) etc. etc. På den måde glemmer jeg faktisk aldrig noget  

Ligeledes skriver jeg gerne ned hvornår jeg skal lave hvilket mad, hvis det skal kokkereres over flere dage. Altså laver en detaljeret tidsplan. Og en detaljeret plan over hvad jeg skal bruge af ingredienser, samt hvad jeg har i skabene...

Mmmm, det lyder som mig 

Anmeld

30. november 2010

ivfmarie

Mary skriver:

Mmmm, det lyder som mig 

...og mig...

Anmeld

30. november 2010

bette

Lise skriver:

haha dig ville jeg sku gerne bo sammen med for min hjerne fungere bare IKKE.. og selvom jeg skriver tingene ned kan jeg glemme dem

Anmeld

30. november 2010

birgittemarie

Og ris a la mande! Og husk IKKE at hakke alle de smuttede mandler. Been there, done that.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.