Hmm..synes der er lidt dødt i den her termin...kuk kuk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. august 2008

Muffinmus

Kan da ikke passe i ikke har noget fornuftigt at sige herinde tøser...
Kom nu, del med os andre:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2008

D.B.L

Hmm ja du har ret, her er noget stille herinde!

Så vil jeg da lige give en lille update herfra. Jeg er i dag 10+4 og venter på at skulle til NF den 11 september. Har fået udleveret vandrejournal og fået GU så er begyndt at glæde mig for alvor.

Jeg r sygemeldt på 2 uge nu pga kvalme og opkast i døgnets 24 timer. Der er bedring i det så håber at starte job igen mandag. Men en dag af gangen.

Hvad med jer andre?

Anmeld

27. august 2008

lineob

Hejsa
Ja, halvdødt må man da indrømme - tror jeg er ved at vænne mig lidt til graviditeten og har fået det fortalt næsten hele vejen rundt så den der kæmpe trang til at dele, snakke, sammenligne osv. har fortaget sig lidt.
Samtidig har jeg bøvlet helt vildt med job og barsel og fik i går besked om, at jeg pga. en tidsbegrænset stilling ikke får betalt barsel (fra virksomheden i hvert fald) - nå det er en relativt indviklet og lang historie som bare har slået mig ud for en periode, måske er hormonerne også medvirkende til at jeg tager sådan på vej >(.

Trist at høre, at du (FruMOAR) er så påvirket af graviditeten for tiden, håber virkelig din bedring fortsætter som du får slappet lidt mere af.
Selv har jeg også fået vandrejournal og GU, samt taget blodprøve til doubletest. Skal til NF den 9. sep og er i dag 10+5. Jeg synes ikke jeg har så mange gener (bortset fra at jeg er meget træt). Det underlige er så samtidig at man ikke bare kan nyde ikke at have gener - men straks bruger det til at bekymre sig lidt for om alt nu er som det skal være ... :P

Anmeld

28. august 2008

D.B.L

Ej øv med din barsel, men du er under alle omstændiheder berettiget til barselsdagpenge fra kommunen hvis du er tilknyttet arbejdsmarkedet op til din barsel. Og inden for de sidste 13 uger har arbejdet minimum 120 timer.

Da jeg var på barsel med Ella fik jeg kun barselsdagpenge for 20 timer pr uge (hvorfor er enlang og ikke rar historie), men vi besluttede at låne lidt fra vores friværdi og det var det hele værd. Jeg kunne nyde Ella uden økonomisk hovedpine og ville til hver en tid gøre det igen. Dog er jeg bedre stillet denne gang. Har ret til løn fra 4 uger før fødsel til 20 uger efter. Derefter højeste sats fra kommunen.

Jeg vil gerne have et år hjemme denne gang også. Det er en tid som aldrig kommer tilbage og må indrømme at jeg aldrig har været så glad for at stå op om morgenen og været så meget i balance med mig selv som under min barsel.

Jeg besluttede allerede da de to streger kom frem på testen at jeg ville så vidt mulig gemme alle de grimme tanker bort. I min verden kan det simpelhent ikke gå galt. Første halve år af 2008 har været præget af alvorlig sygdom, dødsfald osv at jeg bliver nøg til at tro at vores familie ikke har flere dårlige oplevelser tilgode forløbig.

Jeg kan ikke huske -er det din den første du venter?

Anmeld

1. september 2008

lineob

Hej igen
Tak for de opmuntrende ord - lyder til du har en del erfaring med systemer og uforudsete forhindringer ;)
Og jo, det er den første jeg venter - hvilket jo måske medvirker lidt til at jeg bliver så utryg mht. barselsproblemerne.

Anmeld

1. september 2008

D.B.L

Ved du hvad, det er også lidt af en jungle at finde rundt i. Men borgerservice er altid en godt hjælp :)

Ih hvor spændende, synes bare tiden da jeg var højgravid med Ella var helt fantastisk. Det er sgu bare noget ganske særligt at ruge på en baby (L) -glæder mig til vi når lidt længere hen. Skal lige have den fæle kvalme og Nf overstået
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.