Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Risen

Har lige et par spørgsmål i forbindelsen med bryllups planlægningen? 

Hvor lang tid i kirken samt riskastning og hilsen på gæsterne? 

Hvor lang tid med fotografen efter kirken?

Kage derefter brudevals?

Brudevals kage? Hvilken rækkefølge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

MetteMe

Risen skriver:

Har lige et par spørgsmål i forbindelsen med bryllups planlægningen? 

Hvor lang tid i kirken samt riskastning og hilsen på gæsterne? 

Hvor lang tid med fotografen efter kirken?

Kage derefter brudevals?

Brudevals kage? Hvilken rækkefølge

Tillykke med brylluppet Hvornår er den store dag?

Vil prøve at besvare ud fra mine egne erfaringer (blev gift sidste sommer)

Efter vielsen brugte vi 20-30 min ude foran kirken på at hilse på alle og få en masse ris(i vores tilfælde fuglefrø) kastet efter os

Vi brugte en lille time på fotograf men dette var også incl en dejlig køretur til og fra kirken, det sted vi blev fotograferet og hen til stedet hvor festen skulle holdes.

Vores middag varede til ca.23.30 så vi dansede brudevals ca. lidt i tolv og så tog vi kagen/kaffe derefter. Men det afhænger af hvor mange taler og sange der er og det er nok svært at vide, hvornår man er færdig på forhånd.

Ønsker dig held og lykke med planlægningen

-spørg endelig hvis der er andet du vil vide

Anmeld

2. december 2010

Risen

MetteMe skriver:

Tillykke med brylluppet Hvornår er den store dag?

Vil prøve at besvare ud fra mine egne erfaringer (blev gift sidste sommer)

Efter vielsen brugte vi 20-30 min ude foran kirken på at hilse på alle og få en masse ris(i vores tilfælde fuglefrø) kastet efter os

Vi brugte en lille time på fotograf men dette var også incl en dejlig køretur til og fra kirken, det sted vi blev fotograferet og hen til stedet hvor festen skulle holdes.

Vores middag varede til ca.23.30 så vi dansede brudevals ca. lidt i tolv og så tog vi kagen/kaffe derefter. Men det afhænger af hvor mange taler og sange der er og det er nok svært at vide, hvornår man er færdig på forhånd.

Ønsker dig held og lykke med planlægningen

-spørg endelig hvis der er andet du vil vide

Tak  Vi har sat datoen til den 20/08-2011 

Okay lige hvad jeg havde brug for at hører. Hvad med selve vielsen? - Ved godt det afhænger af sange osv, men bare sådan ca? Kan 30 min gøre det?  

Glæder mig helt vildt og synes det er så hyggeligt at planlægge , men satme også dyrt og indviklet med alle de ting man skal tage stilling til  

Tak for dit svar

Anmeld

2. december 2010

MariaMus

Jeg har arbejdet som receptionist på et slot, hvor vi planlagde masser af bryllupper. De så ofte således ud:

Vielse 14.30-15-00

Reception med champagne og bryllupskage 15.00-17.00

Fotografering 17.00-18.00, imens fik de øvrige gæster en historisk rundvisning på slottet.

Aperitif 18.00-18.30

Middag 18.30-? afhængig af antal retter, taler, sange, etc.

Brudevals kl. 00.00.

Herefter bar og dans, og senere natmad.

Anmeld

3. december 2010

MetteMe

Risen skriver:

Tak  Vi har sat datoen til den 20/08-2011 

Okay lige hvad jeg havde brug for at hører. Hvad med selve vielsen? - Ved godt det afhænger af sange osv, men bare sådan ca? Kan 30 min gøre det?  

Glæder mig helt vildt og synes det er så hyggeligt at planlægge , men satme også dyrt og indviklet med alle de ting man skal tage stilling til  

Tak for dit svar

Spændende. Blev også selv gift i august, hvilket forhåbentlig også for jer, betyder en skøn solrig dag

Vores vielse tog ca.20-25 min. Men som du selv siger, er det afhængigt af hvor mange sange, hvor lang tid præsten taler og om I evt. selv har et indslag... Men deromkring

Og JA det er både dyrt og tidskrævende. Dejligt mens det står på men også skønt når det er overstået 

Anmeld

3. december 2010

Risen

MetteMe skriver:

Spændende. Blev også selv gift i august, hvilket forhåbentlig også for jer, betyder en skøn solrig dag

Vores vielse tog ca.20-25 min. Men som du selv siger, er det afhængigt af hvor mange sange, hvor lang tid præsten taler og om I evt. selv har et indslag... Men deromkring

Og JA det er både dyrt og tidskrævende. Dejligt mens det står på men også skønt når det er overstået 

Ja det håber jeg også det bliver. Vi skal nemlig have gæsterne sejlet til lokalet så håber virkelig der er masser af  

Valgte i selv sange i kirken? Og blomster i kirken lavede i dem selv eller? Hvad med risposer?  

Anmeld

3. december 2010

MetteMe

Risen skriver:

Ja det håber jeg også det bliver. Vi skal nemlig have gæsterne sejlet til lokalet så håber virkelig der er masser af  

Valgte i selv sange i kirken? Og blomster i kirken lavede i dem selv eller? Hvad med risposer?  

Så får du lige et par  herfra, mon ikke solen så titter frem!?

Risposer stod gæsterne for. Dem havde jeg ikke noget med at gøre (min mor havde f.eks. sørget for riiigeligt )

Vi valgte sange i samråd med præsten, ville gerne havd den traditionelle "det er så yndigt at følges ad", samt "i østen stiger solen". Vi blev viet i en kirke som er utrolig smuk i sig selv og gik derfor ikke specielt meget op i blomsterne. -Så her synes jeg godt vi kunne spare lidt... Vi talte med vores præst som fortalte, at der tidligere på dagen skulle være en anden vielse og vi valgte derfor at "genbruge" deres blomster. Hvide roser tror jeg nok... Havde mest øjne for min kommende mand, så kan ærlig talt ikke helt huske det

Anmeld

4. december 2010

Wugs

Vores vielse tog ca. 35 minutter - men der kan i spørge præsten.

Mht kagen - vi valgte at få den til reception om eftermiddagen, da det er en ordentlig mundful at få efter en hel menu om aftenen. Plus at så var der noget spiseligt til receptionen. Vi havde fået en lidt utraditionel kage med masser af friske bær og den smagte himmelsk med champagne om eftermiddagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.