min søster gør selvskade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Anonym trådstarter

jeg er ked af at høre om selvskade, og der er mange som ik kan el ikk vil forstå det. Min søster på 21 år har en meget lav selvtillid og i perioder skader hun sig selv ved at snitte i sin arm. Jeg føler ikk lægen tager det alvorligt, når jeg siger at han bliver nødt til at tage det alvorligt og give hende en henvisning. Jeg gør det selv i perioder desværre, men skal også hjælp til at komme igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Tag din søster i hånden og ta hende med til læge... Bank i bordet og sig hun har brug for hjælp til det her. Vil lægen ikke tage det alvorligt så find en anden læge...

Hverken du eller hende skal føle behov for at skade jer selv...

Jeg har selv gjort det, og gjorde det fordi jeg havde ondt i sjælen. Men når jeg skar i mig selv gav det en smerte jeg kunne forholde mig til, og tage at føle på...

Håber i begge får den hjælp der skal til...

Anmeld

29. november 2010

B&J

åhh det er jeg ked af at høre...

men det eneste og det bedste er du tager hende i håden og en smut  op til lægen og virkelig bank i bordet som Louisenielsen skriver.. for hun skal have en psykolog (staves?) og sikkert over på noget medicin der kan hjælpe hende for i mine øre har hun en deperation og hvad det skyldes det er jo psykologen der skal hjælpe med det.... det er rigtigt hårdt af stå i det sted men som du selv skriver gør du det selv engang i mellem får du hjælp??? ellers kunne det være i skulle gå der op sammen og få den hjælp...

Anmeld

29. november 2010

Sees

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Tag din søster i hånden og ta hende med til læge... Bank i bordet og sig hun har brug for hjælp til det her. Vil lægen ikke tage det alvorligt så find en anden læge...

Hverken du eller hende skal føle behov for at skade jer selv...

Jeg har selv gjort det, og gjorde det fordi jeg havde ondt i sjælen. Men når jeg skar i mig selv gav det en smerte jeg kunne forholde mig til, og tage at føle på...

Håber i begge får den hjælp der skal til...

Det kan jeg rigtig godt nikke genkendede til - Og det er en utrolig stor svaghed at have, og det er SÅ vigtigt at få den rigtige hjælp!
Jeg gør det dog ikke længere, men det er en hård process at skulle igennem.

Hvis ikke lægen vil hjælpe hende, ville jeg tage hende med på psyk - Få dem til at hjælpe dig/hende.
Hun kan jo evt. indlægge sig selv.
Jeg har selv bedt om hjælp på psyk nogle gange.
Ikke kun pga. selvskade, men også fordi at jeg ikke har haft råd til en psykolog, eller når hele min verden er væltet.
Så hellere tage en overnatning eller to, omgivet af mennesker der er "skabt" til at tage sig af en, end at lade det hele vælte endnu mere, og evt. komme helt derud hvor man vælger at skade sig selv!

Det er IKKE et tabu at have brug for hjælp - Det er et tegn på at man har kæmpe for længere med tingene, selv!

STORT KNUS, til jer begge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.