dagpenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.616 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. november 2010

karina pigen

hej all..

jeg er sat til den 5 januar.. og er igang med kæresten at planlægge hvordan vi lige gør med barsel og hvor længe og hvem..

jeg har ladet mig fortælle at hvis man vælger at gå forlænge sin betalte barsel med dagpenge, at det så er muligt at give sin parnter sit fradrag.. er dette rigtig..

vi ville gerne ha at jeg tog 4 mdr på dagpenge men vi mister også en del penge, me så agde en bekendt at jeg kunne give min forlovede mit fradrag i de 4 mdr og så ville vi faktisk ik miste så meget igen..

men kan ik rigtig finde ud af om det er rigtigt, så nogen der ved noget eller måske kan sige hvem man skal snakke med,

jeg er i job og a-kasse, men dagpengene kommer fra ens kommune ik??

har slet ik styr på det med dagpenge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

SussieThyssen

karina pigen skriver:

hej all..

jeg er sat til den 5 januar.. og er igang med kæresten at planlægge hvordan vi lige gør med barsel og hvor længe og hvem..

jeg har ladet mig fortælle at hvis man vælger at gå forlænge sin betalte barsel med dagpenge, at det så er muligt at give sin parnter sit fradrag.. er dette rigtig..

vi ville gerne ha at jeg tog 4 mdr på dagpenge men vi mister også en del penge, me så agde en bekendt at jeg kunne give min forlovede mit fradrag i de 4 mdr og så ville vi faktisk ik miste så meget igen..

men kan ik rigtig finde ud af om det er rigtigt, så nogen der ved noget eller måske kan sige hvem man skal snakke med,

jeg er i job og a-kasse, men dagpengene kommer fra ens kommune ik??

har slet ik styr på det med dagpenge..

Det bedste råd jeg kan give dig er at fatte telefonen og ringe til din a-kasse, så skal de nok forklare dig det hele på en kompetent måde.
Og det med fradraget, kan du henvende dig til skatteafd. på din kommune, så får du også styr på det.
Altid bedre at gå direkte til hestens mule, så man ikke får halve og hele beskeder, der kun gør det endnu mere forvirrende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

karina pigen

SussieThyssen skriver:

Det bedste råd jeg kan give dig er at fatte telefonen og ringe til din a-kasse, så skal de nok forklare dig det hele på en kompetent måde.
Og det med fradraget, kan du henvende dig til skatteafd. på din kommune, så får du også styr på det.
Altid bedre at gå direkte til hestens mule, så man ikke får halve og hele beskeder, der kun gør det endnu mere forvirrende.

Kærligst
Sussie

jeg har gjort begge dele.. eller min a kasse og barseldagpenge kontoret i min kommune og de var ik klar over det.

de sagde at når man skal ha ubetalt sine dagpenge så skal der ligge et hovedkort, og det er jo der ens fradrag ligger så om det er mig eller min kæreste ville jo være det samme.. så blev ik så meget klogere

Anmeld

29. november 2010

Valle81

karina pigen skriver:

jeg har gjort begge dele.. eller min a kasse og barseldagpenge kontoret i min kommune og de var ik klar over det.

de sagde at når man skal ha ubetalt sine dagpenge så skal der ligge et hovedkort, og det er jo der ens fradrag ligger så om det er mig eller min kæreste ville jo være det samme.. så blev ik så meget klogere

Du skal nok have fat i skat - det er dem der kan svare på det dem der kan hjælpe med at flytte fradraget hvis det er. Hvis der på dit hovedkort står 0 kroner i fradag så er det jo det barselsdagpenge kontoret skal udbetale din "løn" ud fra.

Så ring til skat:0) Jeg ved desværre ikke om det kan lade sig gøre:0)

Anmeld

29. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Om det kan lade sig gøre at flytte det ved jeg ikke - faktisk tror jeg man skal være gift, for at kunne flytte fradrag.

MEN, hvis du får dagpenge, og disse er mere end dit fradrag lyder på, så får I IKKE mere ud af at flytte fradraget. Så bliver fradraget jo brugt på dine dagpenge. Flytter I det, skal du betale fuld skat af dagpengene, og så er I lige vidt.

Jeg har en veninde, der skal føde om lidt, og de vil også miste en del penge, når hun går fra løn til dagpenge. Men de har taget tyren ved hornene og er allerede nu begyndt at leve som om hun er på dagpenge. Hun får jo løn de første 6 måneder, og det, der så er i overskud, sparer de op. Langt de fleste (hvis ikke alle), ryger på barselsdagpenge efter de første 6 måneders barsel, og det må man jo så indstille sig på, enten ved at tilpasse udgifterne eller spare op til det. Og så huske på, at det trods alt er en rimelig begrænset tid, at ens indtægt er så lav.

Håber du får styr på det hele.

Anmeld

29. november 2010

karina pigen

Valle81 skriver:

Du skal nok have fat i skat - det er dem der kan svare på det dem der kan hjælpe med at flytte fradraget hvis det er. Hvis der på dit hovedkort står 0 kroner i fradag så er det jo det barselsdagpenge kontoret skal udbetale din "løn" ud fra.

Så ring til skat:0) Jeg ved desværre ikke om det kan lade sig gøre:0)

jeg ved minus om det.. jeg ved at jeg  får fuld løn fra arbejdet i 26 uger.. der efter går jeg på dagpenge i 4 mdr er planen.. og der hedder satsen 37 timer gange 70 kr pr uge... men bruger man så sit personlige fradrag  i de 4 md r..hmmmm

Anmeld

29. november 2010

Marco2

karina pigen skriver:

jeg ved minus om det.. jeg ved at jeg  får fuld løn fra arbejdet i 26 uger.. der efter går jeg på dagpenge i 4 mdr er planen.. og der hedder satsen 37 timer gange 70 kr pr uge... men bruger man så sit personlige fradrag  i de 4 md r..hmmmm

Altså umiddelbart er dine dagpenge så på lidt mere end 10.000,- og mon ikke dit fradrag er mindre end det?

Så du selv skal bruge dit fradrag …

AG

Anmeld

29. november 2010

Valle81

karina pigen skriver:

Ja du bruger dit almindelig fradrag som når du får løn fra arbejde.

Du får 3760 kroner om ugen - de fleeste måneder er 4 ugers måneder og så er der nogle enkelte der er 5 ugers måneder.

Så det er nemt at regne ud hvad du får-

4*3760= 15040

Derfra skal du trække dit fradrag fra hvis det fx er 5040 så skal du betale skat af de sidste 10000 og der skal du nok betale 40% i skat så er der 6000 tilbage + dit fradrag og så vil du få udbetalt ca 11040 kroner.

Du skal ikke betale pension og arbejdsmarkedsbidrag af dagpengene.

Christina

Anmeld

29. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
karina pigen skriver:

satsen er nu mere end 70 kr. i timen - tror en fuldtidsforsikret får 752 kr. pr. dag. Man skal have tjent minimum 19.680 kr om måneden for at få maksimale dagpenge, som så vil lyde på 16.294 kr om måneden (i snit, for udbetalingsperioderne er 4-4-5 uger).

Anmeld

29. november 2010

karina pigen

cmks2007 skriver:

Om det kan lade sig gøre at flytte det ved jeg ikke - faktisk tror jeg man skal være gift, for at kunne flytte fradrag.

MEN, hvis du får dagpenge, og disse er mere end dit fradrag lyder på, så får I IKKE mere ud af at flytte fradraget. Så bliver fradraget jo brugt på dine dagpenge. Flytter I det, skal du betale fuld skat af dagpengene, og så er I lige vidt.

Jeg har en veninde, der skal føde om lidt, og de vil også miste en del penge, når hun går fra løn til dagpenge. Men de har taget tyren ved hornene og er allerede nu begyndt at leve som om hun er på dagpenge. Hun får jo løn de første 6 måneder, og det, der så er i overskud, sparer de op. Langt de fleste (hvis ikke alle), ryger på barselsdagpenge efter de første 6 måneders barsel, og det må man jo så indstille sig på, enten ved at tilpasse udgifterne eller spare op til det. Og så huske på, at det trods alt er en rimelig begrænset tid, at ens indtægt er så lav.

Håber du får styr på det hele.

jaa det er nu også sådan v havde regnet det id til at blive fra starten.. vi har lagt penge til siden siden jeg blev gravid og forsætter mens jeg får fuld løn.. men så var  det bare jeg fk det andet afvide og så tænker manj YEEEEES.. men khar bare ik kunne finde frem til det nogen steder..

jeg har læst mig frem til at hvis man er  ansat 37 timer om ugen, så får man ca 15.000 før skat i dagpenge, eller er det forskelligt fra kommune til kommune..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.