Hjælp ! - smock ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Maja_4000

Hej alle I kreative ;D

Jeg var ved at lave et par bukser med smock .. Men kan simpelthen ikke få det til at fungere .. Det er som om elastikken slet ikke kører rundt .. Hvis det giver mening .. Maskinen hiver bare så lang tid den kan , og så tilsidst sidder det hele fast .. Bruger jeg forkert elastik eller ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Skouboe

Det gør du muligvis - det du skal bruge ligner tyk sytråd og der skal specifikt stå at det kan bruges til undertråd. Tag evt. en snak med Stof og Stil, eller hvor du køber stof.

Du skal også huske at løsne spændingen på undertråden, da den ellers bliver for stram og knækker let.

http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4432&articleid=18317

Anmeld

28. november 2010

Maja_4000

Skouboe skriver:

Det gør du muligvis - det du skal bruge ligner tyk sytråd og der skal specifikt stå at det kan bruges til undertråd. Tag evt. en snak med Stof og Stil, eller hvor du køber stof.

Du skal også huske at løsne spændingen på undertråden, da den ellers bliver for stram og knækker let.

http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4432&articleid=18317

Hmm .. Jeg købte det i stof2000 .. Men det virkede ikke rigtig som om hun havde styr på det :b

Hvordan løsner man undertråden ?

Anmeld

28. november 2010

Skouboe

Maja_4000 skriver:

Hmm .. Jeg købte det i stof2000 .. Men det virkede ikke rigtig som om hun havde styr på det :b

Hvordan løsner man undertråden ?

Det kommer MEGET an på symaskinen. På min sidder der en lille skrue på spolen med undertråden, man kan løsne eller stramme.

Tag et kig i manualen, hvis du har sådan en

Anmeld

28. november 2010

Maja_4000

Skouboe skriver:

Det kommer MEGET an på symaskinen. På min sidder der en lille skrue på spolen med undertråden, man kan løsne eller stramme.

Tag et kig i manualen, hvis du har sådan en

Det stod ikke i manualen .. Men jeg fik den til at køre rundt :b

Men nu er det så som om det ikke funger alligevel Elastikken ligger sig bare som almindelig undertråd .. Iih altså .. Tror sgu også det er ved at være for sent til at være kreativ :p

Anmeld

28. november 2010

Skouboe

Maja_4000 skriver:

Det stod ikke i manualen .. Men jeg fik den til at køre rundt :b

Men nu er det så som om det ikke funger alligevel Elastikken ligger sig bare som almindelig undertråd .. Iih altså .. Tror sgu også det er ved at være for sent til at være kreativ :p

Du skal sy ligeud sting med den længste stinglængde du har, og hvis det ikke rynker er undertråden for løs.

Være opmærksom på at du skal sy nogle baner for at se en ordentlig effekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.