ægløsning efter SA..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. november 2010

Anonym trådstarter

Hej allesammen..

for ca. 3 uger siden var jeg ude for en sa, og jeg har de sidste 14 daget taget æl test, men er begyndt at undre mig over jeg ikke har haft ægløsning endnu..

er der nogle af jer der ved hvornår jeg kan forvente en positiv æl test?

Hilsen hende den utålmodige der gerne snart vil have en lille bebs i maven igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

SaraLM

Jeg står i samme situation, med en SA for ca 3 uger siden, dog tester jeg ikke for ægløsning endnu (for jeg har gået og troet at jeg skal ha' en menstruation, inden der er ægløsning næste gang inden 2. menstruation efter SA... - gir det mening?)

Jeg følger lige med her på sidelinien om der er nogen der (formentlig) er klogere end jeg er

Anmeld

28. november 2010

Anonym trådstarter

ja forstår godt hvad du mener, men jeg har læst at der går 2 til 3 uger efter en sa og så har man æl...

men håber jeg bliver klogere.. kan ikke helt finde ud af det!

Anmeld

28. november 2010

Maalene

Anonym skriver:

Hej allesammen..

for ca. 3 uger siden var jeg ude for en sa, og jeg har de sidste 14 daget taget æl test, men er begyndt at undre mig over jeg ikke har haft ægløsning endnu..

Hilsen hende den utålmodige der gerne snart vil have en lille bebs i maven igen...

Er ked af at høre du har haft en SA - håber snart du får en lille spire i maven igen

Jeg fik en kirurgisk abort pga. en missed abortion for 4 uger siden i onsdags, og fik min mens i onsdags - præcis 4 uger efter indgrebet...

Er også lidt forvirret, for jeg har forstået det sådan, at når alt HCG er ude af kroppen, så får man ÆL igen, og graviditetstesten var først negativ 3 uger efter indgrebet (testede for at se om alt HCG var ude af kroppen) og en uge efter fik jeg min mens, så kan ikke helt forstå, hvis jeg har haft ÆL her inden jeg fik min mens...

Men nu kører kroppen ihvertfald igen, så lukker øjnene og håber på det bedste

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

Så har jeg haft ægløsning.

ca. 3 uger efter min SA, jeg har faktsik testet hver dag siden jeg fik bekræftet SA'en via blodprøver..

snakkede med sygehuset igår, da de havde svar på den sidste blodprøve, og de sagde at der ville gå melle 4 til 6 uger efter en SA før man fik mens, så derfor må de jo være melle 2-4 uger før man har ægløsning.

men ja det er vist ikke helt til at blive klog på!

Nu vil jeg bare  for at det er lykkes igen..

Held og lykke til jer andre

Anmeld

3. december 2010

Muffinmus

tja, det er lidt forskelligt men 3-8 ugers tid kan der godt gå:-)

Men fint du er i gang igen:-)

Jeg fik ÆL sa 21 dage efter min SA. og blev gravid der med min datter, så man kan da håbe det samme sker for dig:-)

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

tja, det er lidt forskelligt men 3-8 ugers tid kan der godt gå:-)

Men fint du er i gang igen:-)

Jeg fik ÆL sa 21 dage efter min SA. og blev gravid der med min datter, så man kan da håbe det samme sker for dig:-)

det lyder meget som med mig..

ej hvor dejligt..! håber jeg er lige så heldig..

Mange tak, dejligt at høre at det kan gå hurtigt igen, og at det kan blive en graviditet der ender ud med en lille guldklump

Anmeld

3. december 2010

Muffinmus

Du kan sørme også tro jeg hadve svært ved at tro på det:-)

For efter min MA gik der 2 år før der var gevinst igen med min søn, så da jeg stod med en positiv test igen efter min SA troede jeg sgu næsten ikke på det:-)

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Du kan sørme også tro jeg hadve svært ved at tro på det:-)

For efter min MA gik der 2 år før der var gevinst igen med min søn, så da jeg stod med en positiv test igen efter min SA troede jeg sgu næsten ikke på det:-)

ej det kan jeg da godt forstå..

puha lyder heller ikke til at du/i har haft det for nemt med både en MA og så en SA..

men er glad for at høre at i har 2 børn den dag idag.. det giver en del håb

hvor langt inde i graviditeten gik der før du turde at tro på at det ville lykkes?

er nemlig selv ret bange for at jeg bliver lidt af en høne mor næste gang vi er så heldige at stå med 2 streger..

Anmeld

3. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej allesammen..

Der kan gå helt op til 3 mdr før kroppen falder på plads efter en abort uanset hvilken type det er.
Så du må væbne dig med tålmodighed og lade naturen gå sin gang.
Men jeg kan da godt forstå du er utålmodig.
Men for at være lidt god ved din krop, vil jeg nu nok anbefale dig at du, når du får den første ægløsning lader kroppen køre en mens igennem uden forsøg på graviditet.
Den skal jo lige have lov til både at rense ud og blive sig selv igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.