jeg har brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. november 2010

stillsen

Ja nu hvor jeg er blevet alene med min søn,står jeg over for et stort problem med hans far,da vi boede sammen havde jeg store problemer med at han skulle drikke sig så stiv næsten hver weekend at han faldt i søvn tilfældige steder i huset og også nogle gange i garagen og bilen,hvilket resulterede i jeg skulle stå op alene med min søn om morgnen fordi han ville sove rosen ud.

Lige nu bor han hos hans forælder og har vores søn hver anden weekend,det har jeg det fint med fordi min søn har en rigtig god farmor som ikke rør alkohol og jeg ved hun passer godt på ham,problemet er når han får sin egen lejlighed og skal til at ha vores søn alene så jeg bange for der bliver problemer at han vil drikke sig så stiv som han plejer og jeg ved hvor meget alkohol desværre fylder i hans liv, så jeg har det rigtig skidt med at han skal ha vores søn når jeg ikke ved om han kan finde på det.

så ja hvordan ville i takle denne situation??

Jeg har forældermyndighederne men han har jo krav på at se sin søn og jeg syntes jo også det er vigtigt de har et forhold men ikke for en hver pris,jeg har overvejet at snakke med ham om at hans forælder muligvis kunne ha vores søn den weekend og han så kunne komme og besøge ham der men jeg er ikke sikker på han vil blive særlig glad for mit forslag.

hilsen en fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

Pige2009

stillsen skriver:

Ja nu hvor jeg er blevet alene med min søn,står jeg over for et stort problem med hans far,da vi boede sammen havde jeg store problemer med at han skulle drikke sig så stiv næsten hver weekend at han faldt i søvn tilfældige steder i huset og også nogle gange i garagen og bilen,hvilket resulterede i jeg skulle stå op alene med min søn om morgnen fordi han ville sove rosen ud.

Lige nu bor han hos hans forælder og har vores søn hver anden weekend,det har jeg det fint med fordi min søn har en rigtig god farmor som ikke rør alkohol og jeg ved hun passer godt på ham,problemet er når han får sin egen lejlighed og skal til at ha vores søn alene så jeg bange for der bliver problemer at han vil drikke sig så stiv som han plejer og jeg ved hvor meget alkohol desværre fylder i hans liv, så jeg har det rigtig skidt med at han skal ha vores søn når jeg ikke ved om han kan finde på det.

så ja hvordan ville i takle denne situation??

Jeg har forældermyndighederne men han har jo krav på at se sin søn og jeg syntes jo også det er vigtigt de har et forhold men ikke for en hver pris,jeg har overvejet at snakke med ham om at hans forælder muligvis kunne ha vores søn den weekend og han så kunne komme og besøge ham der men jeg er ikke sikker på han vil blive særlig glad for mit forslag.

hilsen en fortvivlet mor

Jeg ville tage hen og tale med hans forældre om problematikken en dag, han ikke var der og høre, hvad de sagde

Anmeld

27. november 2010

<3

Jeg kan udemærket godt forstå at det har du da slet ikke lyst til. Men faktum er at det både er en for høj (mulig) pris at betale for jeres søn at opleve sin far så fuld og at det ikke er sikkert at han vil drikke mens jeres søn er tilstede.

Jeg synes ikke du skal snakke med hans forældre. For jeg tror ikke der vil komme noget godt ud af det. Tværtimod så synes jeg at du skal ringe til sfv mandag morgen og fortælle om dine bekymringer.

Derved får din x mulighed for at svare for sig officielt men samtidig også et venligt ment gok oveni nødden om at der (måske) er noget på færde.

Og det gok synes jeg ikke skal komme fra en i hans umiddelbar nærhed da det sjældent fører noget godt med sig...>:<

Anmeld

27. november 2010

tb

åh en træls situation at stå i  jeg var i Statsamtet for ja, jeg ved ikke hvilken gang, med min store piges far i mandags.. han drikker så ikke, men har til gengæld et hash misbrug.. det har han haft i mange år, og det er også grunden til vores møder i amtet.. han har hver gang lovet at han ikke ryger når han har vores datter, men flere gange har jeg fundet ud af at han ikke overholdt aftalen.. nu er pigen 9 år, og hun ved jo godt hvad der er godt og skidt, og jeg vil bare ikke se hende ende samme sted som hendes far... Familiestyrelsen har så fået noget strengere regler siden vi var i amtet sidste år, og de har nu noget der hedder en nul tolerance politik, eller hvad det var de kaldte den... jeg har aldrig ville bestemme om han røg når han ikke havde vores datter, men nu hedder det sig, at hvis man vil have samkvem med sit barn, må man slet ikke have et misbrug.. heller ikke når man ikke har børnene.. så min datters far blev pålagt at komme i stoffri behandling, og han må ikke se sin datter før han er det.. hvis jeg så vælger at udlevere hende alligevel, har amtet lov til at kontakte kommunen, og så kan jeg få dem på nakken

min datter elsker hendes far rigtig meget og det er det der har afholdt mig fra at tage dette skridt selv, men jeg kan jo heller ikke bare 'lade stå til'.. jeg ved os godt at hendes far elsker hende over alt på jorden, men der er ingen fornuft i hans valg..

Anmeld

27. november 2010

Lone Jakobsen

har stået i præcis den samme situation

her blev løsningen at han tog antabus ved lægen, og afleverede en kvittering fra lægen, hos mig inden han hentede børnene. vi fik ordningen lavet gennem statsforvaltningen, som jeg også synes du skal kontakte. vær ærlig, og skriv gerne en masse eksempler ned, også nogen som han husker.

det gør det meget nemmere hvis han står ved hans forbrug af alkohol.

ellers er der den løsning at et evt. samhver kan foregår hos farmor og farfar.

mangler du flere råd, så skriv endelig. føler med dig... og ved præcist hvordan du har det

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.