Hej piger jeg ved ikke om det har været diskuteret før. I så fald undskyld for spam. Jeg tænker en del over om jeg skal bede om at få taget stamceller ved fødslen
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/graviditet-og-foedsel/den-nybagte-mor/stamceller/
Er der nogen der gå med samme tanker og måske ved hvad det koster.
Vi vil selfølgelig det bedste for vores børn og det lover jo meget godt, men der er jo også for os almindelige mennesker noget økonomi at forholde sig til.
Håber i har nogle gode overvejelser jeg må høre.
Hej hej
Ja, vi har hele tiden været sikre på at vi vil have taget stamceller ud. Jeg har sclerose og her er forskningen meget fokuseret på stamceller, men jeg forstår udmærket godt at I vælger det fra. Det er noget undeligt flyvsk noget. Det er en kæmpe udgift også, selvfølgelig.
Vi har også overvejet det danske firma, men da vi besøgte dem til en "reklamedag", åbnede de for køleskabet med stamcellerne. Det var overhovedet ikke nødvendigt at gøre og jeg blev meget provokeret af det. Det er jo for flere hundrede tusinde kroner stamceller, der ligger derinde. Og mange af dem, der har fået taget stamceller går jo og håber på at der måske kan komme en kur til en arvelig lidelse, de selv går rundt med. Så hvis cellerne bliver beskadiget af det, er det jo hamrende uprofessionelt! Den slags skal bare ikke ske, når opbevaringen koster 18.000!
Vi har derfor valgt selv at udtage stamcellerne efter fødslen og sende dem til det firma, der hedder Cryocare. Her bliver stamcellerne opbevaret hemmeligt og topsikret i Belgien, lidt ligesom i en alm. bank.
Det bliver enten min mand eller en sygeplejerske studerende, der sørger for at tappe navlestrengen. Derefter skal den sendes afsted i en sikret kølebox. Det er også billigere end i DK og stamcelleposen er bedre og mere avanceret, end den danske.
Knus
Anmeld