Han har dårlig mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.928 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. november 2010

dollygirl

Hvad gør man for at den lille ikke skal græde hver gang han presser og presser , han bliver så rød i hovedet og begynder at græde .. og hans afføring er som vand ..

Er der noget man kan give ham eller mig så det optager via mælken ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

serinasmor

Hvad gør man for at den lille ikke skal græde hver gang han presser og presser , han bliver så rød i hovedet og begynder at græde .. og hans afføring er som vand ..

hvis du ammer er der et gammelt husråd om at du skal spise 3-4 svesker hver morgen .. så skulle duin lille optage det via mælken ... hjælper det ikke så kontakt din sp ... så skal han muligvis have dråber mod hård mave

hov havde ikke lige set at hans afføring er som vand .. hmmm ... jeg ville nok ringe til lægen så

Anmeld

26. november 2010

Corn

Jeg ville nok tage til kontakt til læge eller sp, for er det vandet afføring og ikke baby-afføring, så lyder det da ikke godt for så lille en fyr.

Er det hård mave, så har han seriøst brug for lidt hjælp til at få maven igang

Anmeld

26. november 2010

dollygirl

Macaab skriver:

Jeg ville nok tage til kontakt til læge eller sp, for er det vandet afføring og ikke baby-afføring, så lyder det da ikke godt for så lille en fyr.

Er det hård mave, så har han seriøst brug for lidt hjælp til at få maven igang

altså det er gult men ligesom suppe eller sovs .. ??

Anmeld

26. november 2010

Mor til Frederic og Freya

lillepuller skriver:

Prøv at spise det som virker på voksne og større børn; revne æbler og banan...

Det kan sagtens være det er noget du har spist, som giver ham tynd mave. Har du drukket meget apelsin juice? 

Jeg spiste engang spinat og det mest utrolige var at der rent faktisk kom grønt aff med grønne tråde i - i hans aff.

Anmeld

26. november 2010

dollygirl

Mor til Frederic skriver:

Prøv at spise det som virker på voksne og større børn; revne æbler og banan...

Det kan sagtens være det er noget du har spist, som giver ham tynd mave. Har du drukket meget apelsin juice? 

Jeg spiste engang spinat og det mest utrolige var at der rent faktisk kom grønt aff med grønne tråde i - i hans aff.

jeg spiser meget chokolade ? og har drukket apelsin juice

Anmeld

26. november 2010

lillepuller skriver:

jeg spiser meget chokolade ? og har drukket apelsin juice

1-2 dage efter vi fik frederic, drak jeg sygehusets appelsin juice i stor stil - men ak. frederic's mave gik helt i stykker og han sked bare i et væk. Stopped med appelsin juice og vupti holdt hans dårlig mave op.

Så al den tid jeg ammed drak jeg ikke appelsin juice.

Fraråder de ikke at spise chokolade når man ammer? 

Anmeld

26. november 2010

dollygirl

Mor til Frederic skriver:

1-2 dage efter vi fik frederic, drak jeg sygehusets appelsin juice i stor stil - men ak. frederic's mave gik helt i stykker og han sked bare i et væk. Stopped med appelsin juice og vupti holdt hans dårlig mave op.

Så al den tid jeg ammed drak jeg ikke appelsin juice.

Fraråder de ikke at spise chokolade når man ammer? 

årh NEJ , frarådes chokolade når man ammer ?? hvorfor har jeg ikke fået det at vide ..

Anmeld

26. november 2010

lillepuller skriver:

årh NEJ , frarådes chokolade når man ammer ?? hvorfor har jeg ikke fået det at vide ..

Hvad skal du  (ikke) spise når du ammer.
Som udgangspunkt kan du spise lige præcis hvad du har lyst til. Alligevel siges det, at fx  kål, druer, løg, jordbær, chokolade, nødder og citrusfrugter kan give uro i barnets mave. Hvis du har mistanke om, at barnets uro skyldes en eller flere af de fødevarer, du har spist, så prøv at lade være med at spise disse i nogle dage. Hvis barnet bliver roligt, kan du vente et par uger og så forsøge at spise dem igen og se, hvad der sker. Hvis barnet atter bliver uroligt, så må du lade være med at spise fødevaren igen. 

Erfaringsmæssigt reagerer nogle få børn på det moren spiser, men det er ikke muligt på forhånd at udpege hvilke fødevarer, der kan være grund til at være på vagt over for.

Anmeld

26. november 2010

Corn

lillepuller skriver:

altså det er gult men ligesom suppe eller sovs .. ??

alle mine tre har fået ondt i maven, når jeg har spist chokolade... I hvert fald i starten. samme effekt kan især jordbær have og ingefær...

Så hold dig fra choko, juice og alt i overdrevne mængder i en periode.

mælk, vand, forskellig frugt og grønt, groft brød... så sku der falde ro på igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.