Gemmer I babytøjet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. november 2010

linemus

Jeg har virkelig svært ved at skille mig af med det tøj, som Sofie - den sidste på stammen - nu er vokset ud af. Det er jo egentlig åndsvagt, for det er bare tøj, og andre kunne jo få glæde af det

Hvad har I gjort? Er det hele røget ud, eller har I gemt lidt? Hvordan har I valgt?

Da jeg var barn, havde jeg en masse "dukketøj", som faktisk var noget jeg selv havde gået med. Det er da også sjovt.

Har mest lyst til at ignorere "problemet" og lade tøjet ligge, men det får vi ikke just mere plads af, og jeg har også lovet at sende nogle billeder af tøj jeg vil af med til en nu temmelig højgravid Mettepige.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Siber

linemus skriver:

Jeg har virkelig svært ved at skille mig af med det tøj, som Sofie - den sidste på stammen - nu er vokset ud af. Det er jo egentlig åndsvagt, for det er bare tøj, og andre kunne jo få glæde af det

Hvad har I gjort? Er det hele røget ud, eller har I gemt lidt? Hvordan har I valgt?

Da jeg var barn, havde jeg en masse "dukketøj", som faktisk var noget jeg selv havde gået med. Det er da også sjovt.

Har mest lyst til at ignorere "problemet" og lade tøjet ligge, men det får vi ikke just mere plads af, og jeg har også lovet at sende nogle billeder af tøj jeg vil af med til en nu temmelig højgravid Mettepige.

- Line

Åh Line, jeg sidder med samme problem, da Astrid også er sidste skud på stammen!

men jeg har besluttet, at noget bliver til dukketøj, få ting gemmer jeg (jeg har lavet en kasse hver til Alma, Johanna og Astrid) så det tøj som betyder noget, kommer der i. Resten giver jeg væk! Vi har en del venner som er gravide, så vi venter også ser om det bliver piger!

Vi har nemlig også gemt alt (næsten) med det resultat at hele kæleren er fyldt!

Knus Siber

Anmeld

25. november 2010

ka li ja

jeg har altså gemt en lille smule... kunne bare ikke skille mig af med det hele

Anmeld

25. november 2010

linemus

Siber skriver:

Åh Line, jeg sidder med samme problem, da Astrid også er sidste skud på stammen!

men jeg har besluttet, at noget bliver til dukketøj, få ting gemmer jeg (jeg har lavet en kasse hver til Alma, Johanna og Astrid) så det tøj som betyder noget, kommer der i. Resten giver jeg væk! Vi har en del venner som er gravide, så vi venter også ser om det bliver piger!

Vi har nemlig også gemt alt (næsten) med det resultat at hele kæleren er fyldt!

Knus Siber

Så er det da ikke kun mig

Men hvad gemmer du til dukketøj? Er det ikke for stort til de almindelige dukker? Hm... Jeg havde en hjemmestrikket dukke dengang... Måske Rubens-dukkerne kan passe noget af det.

Anmeld

25. november 2010

Anja

Har samme system som Siber  - hver barn har en gemmekasse og der er så røget noget af det babytøj i som har betydet mest fx første sættøj, hjem fra sygehuset, noget der bare var kært osv.

Jeg synes også det er vanskeligt, "heldigvis" har vi jo en lille Nova der ikke lige vokser med hast, så hun er stadig i str 56  - 7½ uge gammel

Anmeld

25. november 2010

Siber

linemus skriver:

Så er det da ikke kun mig

Men hvad gemmer du til dukketøj? Er det ikke for stort til de almindelige dukker? Hm... Jeg havde en hjemmestrikket dukke dengang... Måske Rubens-dukkerne kan passe noget af det.

Altså jeg gemmer str 50 og 56 til dukkerne, de har new born baby, og det går helt fint!!!

Jeg selv havde en kæmpe baby dukke (den har mine forældre stadigvæk) og den kan passe noget af de større størrelser!

Anmeld

25. november 2010

Kaufie

Hehe..... Jeg synes da bare du skal af med det hele Line 

Aj, seriøst, så har jeg jo selv tre fyldte tøjposer stående med Williams babytøj - vi ved ikke om der bliver en 3'en engang - så det vil jeg ikke af med endnu. Jeg sorterede det i 3 bunker, en med neutralt, en med tøj, jeg ikke ville bruge igen hvis lillesøster nu alligevel skulle vise sig at have tap, og så den, der blev til de tre poser.

Når vi finder ud af om vi skal have en 3'er, eller om 3'eren så også er en pige, bliver drengetøjet sorteret igen - og så vil jeg (ligesom en del af jer) forsøge at udvælge det, der har en personlig betydning - som jeg kan huske William i. Enten kan han så selv få det engang - eller også må hans søster/søstre bruge det som dukketøj.

Anmeld

25. november 2010

linemus

Kaufie skriver:

Hehe..... Jeg synes da bare du skal af med det hele Line 

Anmeld

25. november 2010

Nadi

Jeg har også svært ved at skille mig af med det, men jeg har en god veninde som venter sig og hun får lov til at låne det... Det vil sige en anden får glæade af det samtidig med at jeg beholder det  Total win win!!

Anmeld

25. november 2010

Lise

Er jeg mon den eneste der bare synes det er skøøønt at slippe af med???  jeg er bare ikke særlig sentimental, og jeg synes bare det fylder. Der kommer ikke flere babyer, så det skal ud af mit liv... Jeg har givet nogle kasser til fattige børn i Rumænien (kender en der kender en der kører ned med det), og så røg der en kasse til en pige, der havde født en dreng, og hun troede det var en pige (hun havde INTET blåt!!!). Ikke en jeg kendte.

"mærkevaretøjet" ryger ikke med i de kasser. Det sælger jeg, eller giver til mine veninder med mindre børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.