Ikke mere SU, men ikke færdig. Hvad nu?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.163 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. november 2010

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der har fået tildelt ekstra SU-klip og vil fortælle hvad der skal til for at få det? Jeg har kun 6 klip tilbage nu, men mangler en del mere før jeg er helt færdig på universitetet, da jeg er blevet forsinket. Der har været en del kaos i mit liv de sidste års tid og livet som enlig mor har været hårdere end frygtet
Håber I kan komme med lidt erfaring på dette område

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg ville bare skrive at man kunne søge om ekstra klip. Men det vidste du så godt. Ved ikke hvad der skal til, men tror da bestemt det hjælper dig, at du er forsørger. 

Anmeld

25. november 2010

Sofia

Du kan evt. tilmelde dig SUlån og slutlån, og så spare beløbene op så du har de penge at bruge når du ikke har SU mere??

Anmeld

25. november 2010

N&J

Sådan som jeg har forstået det (jeg løber selv tør for klip 4 mdr før jeg er færdig) så skal du mdr. inden have fået SUlån, så kan du søge om slutlån som svarer til en normal SU, oveni det kan du stadig få det alm,. SU lån og dit forsøgertillæg får du så stadig, men det er et begrænset antal klip man kan gøre det med, men kan ikke huske hvor mange.

Hvis man kan søge ekstra klip, så vil jeg da også rigtig gerne vide det

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Sådan som jeg har forstået det (jeg løber selv tør for klip 4 mdr før jeg er færdig) så skal du mdr. inden have fået SUlån, så kan du søge om slutlån som svarer til en normal SU, oveni det kan du stadig få det alm,. SU lån og dit forsøgertillæg får du så stadig, men det er et begrænset antal klip man kan gøre det med, men kan ikke huske hvor mange.

Hvis man kan søge ekstra klip, så vil jeg da også rigtig gerne vide det

Hmm, snakkede med en studievejleder for noget tid siden, der sagde jeg nok måtte tage slutlån og satsen for det er omkring 8400 kr - dvs. mere end det jeg har efter skat nu med normal SU + forsørgertillæg. Hun sagde dog ikke noget om at man skal have haft normalt SUlån først eller at man fortsat ville få forsørgertillæg  
Har ikke haft SU-lån før og vil gerne undgå lån hvis det er muligt

Anmeld

25. november 2010

N&J

Anonym skriver:

Hmm, snakkede med en studievejleder for noget tid siden, der sagde jeg nok måtte tage slutlån og satsen for det er omkring 8400 kr - dvs. mere end det jeg har efter skat nu med normal SU + forsørgertillæg. Hun sagde dog ikke noget om at man skal have haft normalt SUlån først eller at man fortsat ville få forsørgertillæg  
Har ikke haft SU-lån før og vil gerne undgå lån hvis det er muligt

Sådan som jeg har læst det inde på siden, så skal du have lån 1 mdr. før ellers kan du ikke få slutlån, forsøgertillægget bliver du ved med at være berettiget til, men kan så ikke forstå beløbet?? men vær sikker på det inden, for jeg har fået forkerte oplysninger da jeg skulle på barsel af en SU vejleder og det kostede dyrt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.