Den sidste afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket navn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

795 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. november 2010

NN

Ak ja - der har været nogle stykker undervejs, men nu er vi nået dertil, hvor sønnen er hos os. Og hvor vi kan se, hvad han ligner. Det gør, at vi er nede på to navne. Valget er vores - og et flertal herinde... Det bliver ikke det, der afgør det. Men når det er sagt, så skal vi da lige høre, hvordan I ser de to tilbageværende navne overfor hinanden.

Udover en stemme på det, som I synes bedst om... Så gerne et indlæg om, hvilke billeder navnet fremkalder hos Jer. Stor og stærk - lille og listig - lys eller mørk. Tømrer eller revisor - eller tanker i retning af noget tredje. Så altså ikke indlæg om, at "det bryder jeg mig godt nok ikke om" eller "det ville jeg aldrig selv vælge". Men gerne indlæg om, "det bryder jeg mig ikke om, fordi...." eller "det ville jeg aldrig selv vælge, fordi..."

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

SussieThyssen

NN skriver:

Ak ja - der har været nogle stykker undervejs, men nu er vi nået dertil, hvor sønnen er hos os. Og hvor vi kan se, hvad han ligner. Det gør, at vi er nede på to navne. Valget er vores - og et flertal herinde... Det bliver ikke det, der afgør det. Men når det er sagt, så skal vi da lige høre, hvordan I ser de to tilbageværende navne overfor hinanden.

Udover en stemme på det, som I synes bedst om... Så gerne et indlæg om, hvilke billeder navnet fremkalder hos Jer. Stor og stærk - lille og listig - lys eller mørk. Tømrer eller revisor - eller tanker i retning af noget tredje. Så altså ikke indlæg om, at "det bryder jeg mig godt nok ikke om" eller "det ville jeg aldrig selv vælge". Men gerne indlæg om, "det bryder jeg mig ikke om, fordi...." eller "det ville jeg aldrig selv vælge, fordi..."

På forhånd tak

Leander er sødt...fordi det minder mig om en af Holbergs komedier. Personen Leander er lys, sød, venlig og en charmetrold, og måske lidt af en lurendrejer.
Men han kan også være en tapper kriger i rustning, der kæmper for en sag, enten mod drager eller undertrykkere. 

Eskild bryder jeg mig derimod ikke om.
Det er svært at forklare hvad...men i min generation er det et komisk navn som vi forbinder med komikeren Kaj Løvring, der i årevis gav den som en lidt dumsmart Fynbo ved navn Eskild.
Derudover så bryder jeg mig heller ikke om navne så som Aske og Eske, og de snerper jo også derhenad.
Men nogle gange kan man bare ikke definere hvad det er ved et navn, der går en imod.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Nemesis

Leander...det ligger godt i munden, er sødt..Det andet er en nørd eller en der er udenfor..ja det er lige det billede jeg får og det spurgte du jo også efter :-)

Anmeld

24. november 2010

maria_wlt

Eskil....Leander kan jeg slet ikke udtale... 

Anmeld

24. november 2010

Isabella_mor

jeg kan godt lide Eskil(d)

Anmeld

24. november 2010

Pigent

NN skriver:

På forhånd tak

Eskild har jeg stemt på.

Leander - En fyr med mørkt hår og mørke øjne. Høj og tynd.  Jeg ser ham arbejde som bartender.

Eskild - En fyr der både kan have lyst og mørkt hår. Både lyse og mørke øjne. Arbejde er et ??

Håber det hjalp.

Anmeld

24. november 2010

Giraffen

NN skriver:

På forhånd tak

Jeg synes Eskil er et super flot og enkelt navn. Lidt en moderne Emil.

Leander, der kommer jeg såå hurtig til at tænke "Neander....thaler", så kan ikke helt finde ud af hvad jeg faktisk synes om navnet fordi neanderthaler bare køøører rundt i hovedet

Anmeld

24. november 2010

NN

Hehe Den med Kai Løvring havde jeg ikke hørt før. Og jeg har da rundet de 30 - men det er åbenbart ikke helt gammelt nok

Anmeld

25. november 2010

LotteGabriella

Jeg stemmer helt klart på Leander

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.