34 + 2 - 40 dage til termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. november 2010

businesstigger

Billederne er fra i går hvor jeg var 34+1.

Jeg ved jeg sikkert lyder som en plade der kører i hak - Jeg er på + 15 kg hvilket er mere end jeg tog på hele sidste graviditet, men det kan jo ikke rigtig være anderledes. Håber bare at jeg smidder det lige så hurtigt som jeg gjorde sidst.

Det er helt klart begyndt at blive mere besværligt. Jeg får nemt plukveer, men prøver at holde mig aktiv alligevel. Cykler meget.

Jeg sover dårligt og er konstant træt Mine slimhinder er hævede så jeg ikke kan få vejret. Det var det samme da jeg ventede Alexander. Og det er besværligt at vende mig og komme ud af sengen. Derfor får Alexander også lov til at blive liggende når han kommer ind og putter hos mig om natten. Det plejer han ikke at gøre og tidligere når han er vågnet om natten bliver han puttet tilbage i egen seng. Men skulle det håndhæves lige nu villle jeg ingen søvn få overhovedet.

Generelt tror jeg at Alexander kan mærke at tiden nærmer sig for at tingene vil ændre sig, uden at han ved hvornår eller hvilke konsekvenser det vil få for ham. Usikkerheden kommer til udtryk i at der i den grad er blevet skruet op for volumen i at han prøver grænser af non stop. Ikke altid den bedste kombi med at være gravid og træt.

Har haft nogle dage hvor jeg har tænkt om vi er rigtig kloge. Hvad der fik os til at tænke at det ville være en god ide med et barn mere. At det er rigelig hårdt med Alexander. Og at det er fantastisk at han endelig er blevet så gammel at det giver meget mere frihed. Hvorfor er det vi har lyst til at starte forfra med alt natte roderiet og stresset det putter på et parforhold. Jeg ved jo godt at når lillebror kommer vil alle forbehold blive glemt.

Men det er lidt vildt at tænke at om 2,5 uge vil en fødsel være inden for termin. Der er 40 dage til termin i dag - altså under 6 uger, så selv hvis jeg går over tid vil lillebror være hos os om max 8 uger. Kan godt få lidt stress over alt det jeg gerne vil nå inden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

otlitrom

Du ser super godt ud, ven... Og A. kan nok godt mærke der er forandringer på vej. Men som du skriver selv, er han jo også ved at blive en stor dreng - derfor forstår han også mere Jeg er sikker på at synet af lillebror vil bringe lykke til Jer alle! og ja, tænk... max 8 uger... Jeg synes det er gået stærkt!!

Anmeld

25. november 2010

Bavianis

Hold da op - 35. uge... Jeg synes det er et par uger siden du fik en positiv test...

Men hvor er det også bare spændende.Jeg forstår SÅ godt dine tanker. Men tænk på min svigerindes kloge ord:

"Man kan jo kun miste sit liv een gang"

- og så kan man jo ligeså godt få 2 børn!

Knus og kram - og ihh hvor er det spændende!

Anmeld

26. november 2010

businesstigger

kitty skriver:

Du ser super godt ud, ven... Og A. kan nok godt mærke der er forandringer på vej. Men som du skriver selv, er han jo også ved at blive en stor dreng - derfor forstår han også mere Jeg er sikker på at synet af lillebror vil bringe lykke til Jer alle! og ja, tænk... max 8 uger... Jeg synes det er gået stærkt!!

Tak!

Jeg håber også at lillebrors ankomst vil få en positiv indvirkning. Det kan jo lige som ikke laves om

Anmeld

26. november 2010

businesstigger

Bavianis skriver:

Hold da op - 35. uge... Jeg synes det er et par uger siden du fik en positiv test...

Men hvor er det også bare spændende.Jeg forstår SÅ godt dine tanker. Men tænk på min svigerindes kloge ord:

"Man kan jo kun miste sit liv een gang"

- og så kan man jo ligeså godt få 2 børn!

Knus og kram - og ihh hvor er det spændende!

Jeg tænker lidt over at jeg jo stod med en positiv test allerede i januar, og var det ikke blevet en SA så havde lillebror allerede været her. Det at der er en ny lillebror på vej gør det helt klart nemmere.

Jeg tror at man senere kun vil fortryde de børn man vælger ikke at få, ikke dem man får. Jeg tager det som lidt klassisk før stormen nerver som selvfølgelig går over i det øjeblik vi ser lillebror.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.