Ihh det gør sååå ondt !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. november 2010

morethanperfect

Hej tøser..

Nu er det 18 dage siden jeg fødte min dejlige søn , men kan ikke amme fra det ene bryst , fordi det gør så ondt ! Det er blevet værre med tiden , og sidder bare og tuder fordi det gør så ondt. Der er næsten intet med det andet .. Det spænder ikke , men sviger og gør rigtig ondt i brystvorten  

Er der nogle der ved hvad der mon er galt , eller har nogen råd til hvad jeg kan gøre  

Knus Tine <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Mai-pigen

morethanperfect skriver:

Hej tøser..

Nu er det 18 dage siden jeg fødte min dejlige søn , men kan ikke amme fra det ene bryst , fordi det gør så ondt ! Det er blevet værre med tiden , og sidder bare og tuder fordi det gør så ondt. Der er næsten intet med det andet .. Det spænder ikke , men sviger og gør rigtig ondt i brystvorten  

Er der nogle der ved hvad der mon er galt , eller har nogen råd til hvad jeg kan gøre  

Knus Tine <3

Du har ikke hul så?

Hvis det svier, og gør ondt ved brystvorten kan det evt være svamp.. Har du tjekket lillemandens tunge, om han evt har trøske.. Det er en mulighed.. Ellers evt forkert sutteteknik, dog ikke sandsynligt, hvis han er dygtig nok ved den anden side!! Føler med dig. amning er hårdt i starten!!!

Mor til gut på 9 uger...

Anmeld

24. november 2010

JacobsMoar

Åhh.. Sådan havde jeg det også..Jeg var derude hvor jeg bare ville have at han skulle sove fordi det gjorde så ondt
Fandt så ud af at jeg faktisk havde hul på brystvorten.. Det gik over af sig selv, da han begyndte at afvise venstre bryst.. Så begyndte det andet jo abre at gøre ondt, fordi han lå der endnu mere..  
Vi kom så til at snakke om at han havde noget hvidt på indersiden af kinderne.. Og sammen med at mine brystvorter kløede, det stak i brysterne og det gjorde faktisk bare rigtig rigtig ondt.. Gik det op or mig at vi da nok havde fået en gang svamp..

Jeg ringede til lægeni mandags, hun ville ikke engang se os, var helt sikker på at det var svamp og trøske vi havde.. Gav mig noget creme jeg smørrer med 2 gange om dagen, og noget mundgel til lillemanden.. - Det er allerede blevet MEGET bedre.. Så vær lige obs på om det mon kan være svamp..

- Og det blev så lidt langt

fra Karina - med Jacob på 4 uger

Anmeld

25. november 2010

morethanperfect

Mai-pigen skriver:

Du har ikke hul så?

Hvis det svier, og gør ondt ved brystvorten kan det evt være svamp.. Har du tjekket lillemandens tunge, om han evt har trøske.. Det er en mulighed.. Ellers evt forkert sutteteknik, dog ikke sandsynligt, hvis han er dygtig nok ved den anden side!! Føler med dig. amning er hårdt i starten!!!

Mor til gut på 9 uger...

Ja har tjekket hans tunge , og det er ikke trøske .. 

Hans sutteteknik er helt fin , fik jeg konstateret nogle gange på sygehuset .. Ja måske svamp , men kan man se det på nogen måde ??

Anmeld

25. november 2010

morethanperfect

Bromberg skriver:

Åhh.. Sådan havde jeg det også..Jeg var derude hvor jeg bare ville have at han skulle sove fordi det gjorde så ondt
Fandt så ud af at jeg faktisk havde hul på brystvorten.. Det gik over af sig selv, da han begyndte at afvise venstre bryst.. Så begyndte det andet jo abre at gøre ondt, fordi han lå der endnu mere..  
Vi kom så til at snakke om at han havde noget hvidt på indersiden af kinderne.. Og sammen med at mine brystvorter kløede, det stak i brysterne og det gjorde faktisk bare rigtig rigtig ondt.. Gik det op or mig at vi da nok havde fået en gang svamp..

Jeg ringede til lægeni mandags, hun ville ikke engang se os, var helt sikker på at det var svamp og trøske vi havde.. Gav mig noget creme jeg smørrer med 2 gange om dagen, og noget mundgel til lillemanden.. - Det er allerede blevet MEGET bedre.. Så vær lige obs på om det mon kan være svamp..

- Og det blev så lidt langt

fra Karina - med Jacob på 4 uger

Tak for svar .. Han er ikke hvid i munden har tjekket meget grundigt .. Ja , tror også jeg vil ringe til lægen , det kan ikke være rigtigt det skal gøre så ondt , men aner ikke hvorfor

Anmeld

25. november 2010

Mai-pigen

morethanperfect skriver:

Ja har tjekket hans tunge , og det er ikke trøske .. 

Hans sutteteknik er helt fin , fik jeg konstateret nogle gange på sygehuset .. Ja måske svamp , men kan man se det på nogen måde ??

Hmm... Vorten kan være rød, og så er der sviende fornemmelse der kan stikke indad i brystet.. Din læge eller sp kan hjælpe dig med at tjekke..

Anmeld

29. november 2010

Mor til prinsessen :-)

morethanperfect skriver:

Hej tøser..

Knus Tine <3

Kan et uldindlæg hjælpe for at holde brystet varmt??

Anmeld

29. november 2010

morethanperfect

Hende uden maven nu :-) skriver:

Kan et uldindlæg hjælpe for at holde brystet varmt??

Nej har nemlig hele tiden brugt uld amme indlæg

Men er gået over til MME nu så det er lige meget Men tak for svar

Anmeld

2. december 2010

Magsen

morethanperfect skriver:

Nej har nemlig hele tiden brugt uld amme indlæg

Men er gået over til MME nu så det er lige meget Men tak for svar

er du stoppet helt med at amme søde?

Anmeld

2. december 2010

morethanperfect

Maggieh skriver:

er du stoppet helt med at amme søde?

Ja .. Har jeg ikke skrevet en Privat besked til dig ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.