Hvor hurtigt tømmer han mon??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. november 2010

NGE

Jeg ammer min dreng på 4 uger - men kan altså være meget i tvivl om, hvornår han har 'tømt' et bryst. Han giver ingen signaler - altså stopper og ikke vil tage brystet igen - han sutter bare løs - og gerne meeeget længe. Jeg tager ham af efter ca 35-40 min. - men nogle gange virker det som om, der stadig er noget tilbage.

Han tager fint på mv. -så han mangler ikke noget - men det ville jo være smart, hvis jeg vidste at han egentlig var 'færdig' efter 25 min -  så kunne jeg jo flytte ham over på det andet, og så måske reducere den samlede ammetid (ikke altid helt super, at skulle holde mig vågen i timevis om natten..).

Nogle bud på - tid -eller hvordan jeg kan se, hvornår den er ved at være tom?

MH Nana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Mi

NGE skriver:

Jeg ammer min dreng på 4 uger - men kan altså være meget i tvivl om, hvornår han har 'tømt' et bryst. Han giver ingen signaler - altså stopper og ikke vil tage brystet igen - han sutter bare løs - og gerne meeeget længe. Jeg tager ham af efter ca 35-40 min. - men nogle gange virker det som om, der stadig er noget tilbage.

Han tager fint på mv. -så han mangler ikke noget - men det ville jo være smart, hvis jeg vidste at han egentlig var 'færdig' efter 25 min -  så kunne jeg jo flytte ham over på det andet, og så måske reducere den samlede ammetid (ikke altid helt super, at skulle holde mig vågen i timevis om natten..).

Nogle bud på - tid -eller hvordan jeg kan se, hvornår den er ved at være tom?

MH Nana

Jeg fik at vide af SP at efter 15-20 min var brystet under alle omstændigheder tømt og de skulle ikke ligge længere. Så ville det bare blive for træls at amme. Jeg har ikke ammet mere end 2 måneder, og de var mætte efter 5-10 min, men den yngste ville meget gerne ligge længere. Tror hun hyggede sig

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. november 2010

baby2010

Op til 45 min. - 1 time. Han sutter så længe, fordi han sætter mælkeproduktionen op. Han ved hvad han gør, så lad ham gøre det. Men ikke mere end 1 time pr. bryst. Det tager kortere og kortere tid hen ad vejen, men når han ikke er ældre, skal han have lov til at ligge og sutte i lang tid.

Anmeld

24. november 2010

Davidsen87

Min SP sage at de ik kan tømme et bryst, da der kommer mere mælk når de sutter. Min han spiser ca 20min af gangen   Håber det hjælper.

Anmeld

29. november 2010

Mor til prinsessen :-)

jeg har også hørt fra SP og på børnafd at man ikke skal ud i alt for lange ammestunder, da det mere bliver til hyggespisning. Og det giver vist nok mere mælk, og det bliver træls for dig i sidste ende at side så længe(som du også selv nævner)

Men hvis han suger effektivt i 45 min, ved jeg ikke om det er "normalt" fordi det er jo også syndt for ham at blive taget væk efter 10 min hvis han er mere sulten.

Men prøv at se efter effektiviteten, og evt lig ham til det andet bryst....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.