Hvor 'længe' lever sæden? Og jeres cyklus-erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.107 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. november 2010

SSL

Hej Piger

Jeg er ret ny herinde, så jeg vil lige præsentere mig lidt.. Jeg er 21år, kæreste med en dejlig udlært mand, på 24 år - vi bor sammen i en fin ejerlejlighed, jeg er pæd. studerende! Det var lidt basis informationer om mig/os  Vi er bare rigtig klar, til sammen at lave vores lille familie, vi glæder os, og taler rigtig meget om alting! Det er jo et stort og livslangt skridt vi har valgt at tage  

Men men, da jeg har en cyklus på 28 dage, kan jeg læse mig frem til at jeg har ægløsning, ca. 10-14dage efter menstruationens første dag, dvs. det skulle være mellem igår og til på fredag - men men, da jeg ikke kan mærke min ægløsning overhovedet, tænker jeg bare, er det normalt den kommer på andre tidsunkter end 'normalen'? Hvad er jeres erfaringer fra jeres egne graviditeter, hvis I har en cyklus på 28dage?

Min kæreste rejser nemlig lige i et par dage, og det gør han på 13. dagen her i min cyklus, og så da vi skal undvære hinanden et par dage og vi ønsker en bebs, vil vi da højst sandsynligt knulle lidt inden afgang, men hvor længe lever den sæd så? mere præcist.. Vi har ikke været på prævention siden marts, men vi tager det meget roligt og har ikke været meget obs på ægløsninger osv osv, da vi mener det sker, når det sker.. Men nu begynder vi at prøve lidt med planlægning udfra æl ;-) Nu må vi se, så er det bare lidt interessant at hører om

På forhånd tak for svar  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

*Sabine*

hej.. jeg har selv en cyklus på 28 dage og jeh har æggeløsning på 14. dagen.  normalt så får man lidt udflåd lige omrking sin æggeløsning. sæden kan leve i op til 3 dage inde i dig. håber det bedste for jer. tager du folsyre.??

Anmeld

23. november 2010

oo

sæden kan leve op til 5 dage inde i dig og det er helt normalt ikke at have ÆL på præcis fjortende dagen i cyklus. det mest optimale er at dyrke sex cirka hver anden dag, så er man rimelig godt dækket ind. Sæden forringes nemlig også hvis den sprøjtes ud hele tiden (dvs hvis I har sex flere gange om dagen eller hver dag)

Anmeld

23. november 2010

SSL

*Sabine* skriver:

hej.. jeg har selv en cyklus på 28 dage og jeh har æggeløsning på 14. dagen.  normalt så får man lidt udflåd lige omrking sin æggeløsning. sæden kan leve i op til 3 dage inde i dig. håber det bedste for jer. tager du folsyre.??

Synes nemlig man har hørt lidt blandet fra div. undersøgelser, og som sagt har vi ikke undersøgt det nærmre, fordi man også kan blive for skruk til overhoved at blive gravid  Men det må jeg lige prøve at efterleve, det med ca 14 dagen - det kan jo være.. Synes jo også det var vildt tidligt efter mens. stopper at man så får æl, hvis det nu var 10 dagen, men ja - hvem ved  Jeps jeps, jeg tager folinsyre via Gravitaminet, der er de 400mlgram i  

Og tak for svar, vidste ikke lige om det passede helt ind, mit spørgsmål  

Anmeld

23. november 2010

Holm88

Og så er der mig med den mest uuuuuuunderlig cyklus herinde...

Altså stoppede p-plaster (ligesom p-piller) i august ( havde ikke fået købt nyt til tiden ) nå men ville så vente til mens start i oktober... Fik mens start septemer, og har ikke haft det siden, og er gravid i 6-7 uge nu... Jep meget mystisk, har en underlig krop ;o)

Sæden kan leve i 5 døgn i dig

Anmeld

23. november 2010

SSL

Tjuhl skriver:

sæden kan leve op til 5 dage inde i dig og det er helt normalt ikke at have ÆL på præcis fjortende dagen i cyklus. det mest optimale er at dyrke sex cirka hver anden dag, så er man rimelig godt dækket ind. Sæden forringes nemlig også hvis den sprøjtes ud hele tiden (dvs hvis I har sex flere gange om dagen eller hver dag)

Hehe, vi er sådan ret aktive normalt, igen ikke kun pga. baby planer, men af lyst  som jeg skriver i ovenstående, så hører man ofte om par der sexer mere end noget andet pga. babyplaner osv, og der sker ingenting pga. det overdrevne fokus på det :-) Men hveranden dag, var da et fint råd

Anmeld

23. november 2010

SSL

Ann88 skriver:

Og så er der mig med den mest uuuuuuunderlig cyklus herinde...

Altså stoppede p-plaster (ligesom p-piller) i august ( havde ikke fået købt nyt til tiden ) nå men ville så vente til mens start i oktober... Fik mens start septemer, og har ikke haft det siden, og er gravid i 6-7 uge nu... Jep meget mystisk, har en underlig krop ;o)

Sæden kan leve i 5 døgn i dig

Ih, tak for svar - synes der var så stille tidligere  

Kvinderne i min familie bliver oftes også bare gravide på INGEN tid, bare ikke mig..  ØV! Jeg har ikke taget p-piller siden marts... Men det er jo så individuelt, du er nok én af de heldige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.