Chilli, rodfrugter, kikærter og masser af fisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Munder

Hjælp!

Mangler inspiration til mad med nogle af disse ingredienser:   Chilli, hvidløg, rodfrugter, kikærter, brune ris, masser af fisk, grønstager mm.

Kører meget rundt i det samme og trænger absolut til inspiration. Så giv jeres bedste opskrift med en eller flere af de ovenstående, og jeg vil glæde mig til at smovse noget nyt og spændende

Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Snefnug1984

Uhmm Kylling i Kokos er altid en klassiker og der kan du jo putte i hvad du har. Jeg plejer at lave med kylling, chili, hvidløg, porrer, ærter, babymajs, gulerødder, ananas og så kokosmælk. Hertil får vi så brune ris

Anmeld

22. november 2010

Snefnug1984

Af fisk plejer jeg at lave fx. tunbøffer, et fad i ovnen med torsk og kokosmælk og hertil et fad med blandede rodfrugter. Det er mums

Anmeld

22. november 2010

Munder

Tak

Glemte lige at skrive, at det IKKE må være med fjerkræ, da min søde husbond ikke spiser det.

Anmeld

22. november 2010

Snefnug1984

Munder skriver:

Tak

Glemte lige at skrive, at det IKKE må være med fjerkræ, da min søde husbond ikke spiser det.

Kylling i kokos, kan jo også laves med gris eller ko i tern Eller sågar fisk

Anmeld

22. november 2010

JulieE

Herhjemme er vi rigtig glade for bagte rødbeder med parmesancreme. Rødbederne sløres enten i stave, både eller halveres blot og bages til de er møre og serveres med parmesancremen, der består af græsk yoghurt, lidt citron, et par fed hvidløg, salt peber og fint revet parmesan (jeg laver det på slump nu, men har en nøjagtig opskrift et sted, hvis det er interessant) Vi spiser det enten sammen med svinemørbrad, nakkekottellet eller kylling  Tror også det vil smage godt med nogle blandede rodfrugt med cremene til

Anmeld

22. november 2010

Munder

JulieE skriver:

Herhjemme er vi rigtig glade for bagte rødbeder med parmesancreme. Rødbederne sløres enten i stave, både eller halveres blot og bages til de er møre og serveres med parmesancremen, der består af græsk yoghurt, lidt citron, et par fed hvidløg, salt peber og fint revet parmesan (jeg laver det på slump nu, men har en nøjagtig opskrift et sted, hvis det er interessant) Vi spiser det enten sammen med svinemørbrad, nakkekottellet eller kylling  Tror også det vil smage godt med nogle blandede rodfrugt med cremene til

Mums det lyder lækkert. Den creme vil jeg da meget gerne have opskriften på

Anmeld

22. november 2010

JulieE

Munder skriver:

Mums det lyder lækkert. Den creme vil jeg da meget gerne have opskriften på

Den creme er så lækker

Creme:
100 g græsk yoghurt 10 procent
2 spsk. friskreven parmesan samt til pynt
1 fed presset hvidløg
salt og peber

Jeg plejer at at putte mere parmesan i, men det er også fordi jeg er ret vildt med den ost

Anmeld

22. november 2010

Munder

JulieE skriver:

Den creme er så lækker

Creme:
100 g græsk yoghurt 10 procent
2 spsk. friskreven parmesan samt til pynt
1 fed presset hvidløg
salt og peber

Jeg plejer at at putte mere parmesan i, men det er også fordi jeg er ret vildt med den ost

Tusind tak, den skal klart prøves

Anmeld

22. november 2010

Munder

Opsidasse

Andre med fantastiske opskrifter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.