Drengenavne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Anaglad

Hej!

Vi venter en dreng til april og har haft lidt svært ved at finde gode hjemmesider med navnelister..

Vi har godt set de der 50 mest populære navnelister.. men er der en af Jer, som kender til en god liste man kunne finde på nettet, eller på andenvis?

Vi vil gerne blive lidt mere inspireret før vi vælger drengens navn. )

Tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

MissBabyBoom

Hej

Tror der findes mange hjemmesider med lister over navne . Både almindelige og mere unikke navne .

Her er en hjemmeside jeg selv har benyttet : http://www.danske-drengenavne.webbyen.dk/ 

Ellers prøv at google " unikke drengenavne " .

Held og lykke med navne-jagten og naturligvis fremover 

knus

Anmeld

22. november 2010

NoName

22. november 2010

Chewy

Åh, det samme gør vi Og jeg synes nu heller ikke, det er så s... nemt med de drengenavne

Har endnu ikke fundet en god hjemmeside endnu, men omvendt kan jeg heller ikke overskue de sites, hvor man får navnene alfabetisk, for synes der er alt for mange "useriøse" navne, som jeg aldrig ville overveje alligevel, og så synes jeg, jeg skal bruge alt for lang tid på at lede dem igennem. Så jeg følger også lige med her

Hvornår har du termin? Jeg har d. 26.04.2011

Anmeld

22. november 2010

Anaglad

Chewy skriver:

Åh, det samme gør vi Og jeg synes nu heller ikke, det er så s... nemt med de drengenavne

Har endnu ikke fundet en god hjemmeside endnu, men omvendt kan jeg heller ikke overskue de sites, hvor man får navnene alfabetisk, for synes der er alt for mange "useriøse" navne, som jeg aldrig ville overveje alligevel, og så synes jeg, jeg skal bruge alt for lang tid på at lede dem igennem. Så jeg følger også lige med her

Hvornår har du termin? Jeg har d. 26.04.2011

Hej Chewie,

Hyggeligt, at vi har termin tæt på hinanden. ) Jeg har termin den 12. april. Det nærmer sig!

Jeg er enig i, at der er lidt for mange hjemmesider, hvor der er lige rigeligt med navne, som ikke er "almindelige". Jeg synes dog, at denne side er mere enkel.. men så er der heller ikke så mange navne.. hmmm : http://www.danske-drengenavne.webbyen.dk/

Vi har dog to navne vi overvejer seriøst.. ville bare gerne undersøge det lidt mere.. det er trods alt det vores søn skal hedde hele sit liv.

Har du haft en god graviditet indtil videre?

Jeg havde meget kvalme da jeg var 2 mdr henne.. men har det bedre nu.. synes det går langsomt med maven.. men det er jo meget individuelt, hvordan maven udvikler sig har jeg fået at vide.. så jeg tager den med ro. Har også været til NF og MD og han er så fin så fin!

Hvor skal du føde?

Anmeld

22. november 2010

Chewy

Anaglad skriver:

Hej Chewie,

Hyggeligt, at vi har termin tæt på hinanden. ) Jeg har termin den 12. april. Det nærmer sig!

Jeg er enig i, at der er lidt for mange hjemmesider, hvor der er lige rigeligt med navne, som ikke er "almindelige". Jeg synes dog, at denne side er mere enkel.. men så er der heller ikke så mange navne.. hmmm : http://www.danske-drengenavne.webbyen.dk/

Vi har dog to navne vi overvejer seriøst.. ville bare gerne undersøge det lidt mere.. det er trods alt det vores søn skal hedde hele sit liv.

Har du haft en god graviditet indtil videre?

Jeg havde meget kvalme da jeg var 2 mdr henne.. men har det bedre nu.. synes det går langsomt med maven.. men det er jo meget individuelt, hvordan maven udvikler sig har jeg fået at vide.. så jeg tager den med ro. Har også været til NF og MD og han er så fin så fin!

Hvor skal du føde?

Uh, vi skal til MD scanning på mandag. Glæder mig helt vildt. Vi så ham sidst i uge 16, hvor vi fik kønnet af vide, så det er ikke så længe siden vi sidst, har set ham. Men glæder mig nu helt vildt til at se ham alligevel Han var rigtig fin der i uge 16, så håber og tror på, at han også er det til den store scanning i uge 20

Vi har egentlig også nogle navne, som vi synes "smager godt", men man kan jo ikke lade være at spekulere over, om man overser nogle Så kigger også lidt rundt på nettet.

Er det dit første barn? Det er det her Jeg vejer stadig det samme, men maven er da vokset, så man nu kan se, jeg er gravid og ikke bare tyk he he... Jeg tror også bare, at det lige pludselig går stærkt, og inden man får set sig om, så har man en kæmpe mave

Knus

Anmeld

22. november 2010

Anaglad

@ chewie: Det skal nok gå fint med Jeres næste scanning. Jeg synes det var helt fantastisk at se alle organer og få det forklaret af hende som udførte scanningen.

Jeg har taget ca. 4 kg på, men synes ikke, at jeg ligner en gravid endnu.. hmm... hvis man kender mig fra før jeg blev gravid kan man godt se det tror jeg.. men ellers kan man have mig minstænkt for at have spist lidt mere wienerbrød de sidste par måneder..  hehe

Jeg prøver dog at holde mig i form.. trænede en del før jeg blev gravid.. prøver at blive ved.. dog ikke så meget som før.. så vil tage ud og løbe en tur nu for min og drengensskyld.

Det er også mit første barn.. jeg glæder mig meget.. men må indrømme jeg ikke glæder mig til fødslen.. Men det skal vel nok gå.

Måske kan vi skrive til hinanden herinde og følge med i hinandens oplevelser? Jeg ved ikke helt hvordan man gør andet end i disse debat indlæg?

Held og lykke på mandag.

Anmeld

22. november 2010

Pigent

Navnesnak.dk

Elsker den side. (:

Anmeld

22. november 2010

Sofia

baby-navne.dk

Der er navnene listet op alfabetisk!!

Anmeld

22. november 2010

BabyMus

Meld dig ind på www.navnesnak.dk så finder vi ud af det. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.