Eksperthjælp: Smertefulde plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. november 2010

Karina Isolde Balslev

"Smertefulde plukkeveer"

hej

igår oplevede jeg at jeg havde plukkeveer i ca 3 timer hver 3 min ca som gjorde utroligt ondt i lænd og fortil på mavende kom og gik til ca kl 17.30 så  kom der kun plukkeveer uden smerter ca hver 10 min jeg fik kvalme blev utrolig træt sløv i kroppen svimmel følte ikk øjnene ville følge med når jeg kiggede rundt det gik så væk i løbet af nogen timer jeg drak en masse vand og lå i sengen ca kl 22.15 kom de smertefulde plukkeveer igen og varede denne gang en lille time jeg faldt i søvn og vågnede her til morgen uden nogen andet end ømhed  i underlivet foran på maven ml navle og skamben er der noget at være bekymret for? og hva kan det være? jeg er i uge 33+1 idag

Karinas svar

Hej

At du har følt dig svimmel og haft kvalme lyder umiddelbart som et tegn på, at det har været intenst. Og ømheden mellem navle og kønsben kommer fordi ligamenterne (de 'elastikker' der holder livmoderen på plads) bl.a. fæstner her, og når de aktiveres kan det give ømhed.

Måske du kan få noget ud af at læse mit tidligere indlæg Fødsel før termin? som også omhandler plukkeveer.

Jeg vil råde dig til, at få talt med din jordemoder. Plukkeveerne har været kraftige og regelmæssige, og hun er bedre i stand til at afgøre om alt er som det skal være.

De bedste hilsner

Karina

Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.

Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.