Min ammehjerne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. november 2010

quar20

ARHHH hvor jeg dog bare ELSKER at amme - Jeg elsker den nærkontakt jeg får med Liam, jeg elsker den der tryghed ved at give ham noget JEG VED er MØG godt for ham..!! Jeg ELSKER inderligt når han ser tilfreds på mig efter måltiden og gir en kæmpe bøvs - det er SÅ tilfredsstillende..!!

MEN MEN nu er mælken falder til, og nedløbsrefleksen er også helt tip top.. ( kan jeg sige med sikkerhed efter at have skifte MANGE MANGE bher og ammeindlæg ) ..!! - Men han spiser rigtig godt om dagen, ca. hver 2-3 time..!! Han falder i søvn efter 10-15min også bøvser vi og snakker, også skifter vi lige bryst for at få gang i det andet også..!!

Men om natten.. I GUDER..!! Nu er han også kun 6 dage gammel men eks. i nat ammede jeg altså 3½ time i træk fordi han bare var SÅ sulten... Madpakkerne var total tomme - men alligevel var han bare SÅ meget mere sulten..!! Syntes bare det er SÅ hårdt at sidde der midt om natten i 3½ time for at give ham mad..!! Forstår det simpelthen ikke - når han spiser så godt om dagen osv..!!

Han sover rigtig meget om dagen..!! Han kommer af med både stort og småt mange gange i løbet af dagen og natten..!! har Forsøgt at amme ham liggende men det fungere bare slet ikke for ham, han tager ikke ordenligt fat når vi ligger ned, men sætter vi os op, jamen så tager han fat som bare pokker..!!

Har nogle af jer prøvet at sidde oppe SÅ længe HVER NAT..!!? Og hvad kan man gøre andet end at tilbyde brystet når han søger?

Kæmpe knus fra

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Tulle28

quar20 skriver:

ARHHH hvor jeg dog bare ELSKER at amme - Jeg elsker den nærkontakt jeg får med Liam, jeg elsker den der tryghed ved at give ham noget JEG VED er MØG godt for ham..!! Jeg ELSKER inderligt når han ser tilfreds på mig efter måltiden og gir en kæmpe bøvs - det er SÅ tilfredsstillende..!!

MEN MEN nu er mælken falder til, og nedløbsrefleksen er også helt tip top.. ( kan jeg sige med sikkerhed efter at have skifte MANGE MANGE bher og ammeindlæg ) ..!! - Men han spiser rigtig godt om dagen, ca. hver 2-3 time..!! Han falder i søvn efter 10-15min også bøvser vi og snakker, også skifter vi lige bryst for at få gang i det andet også..!!

Men om natten.. I GUDER..!! Nu er han også kun 6 dage gammel men eks. i nat ammede jeg altså 3½ time i træk fordi han bare var SÅ sulten... Madpakkerne var total tomme - men alligevel var han bare SÅ meget mere sulten..!! Syntes bare det er SÅ hårdt at sidde der midt om natten i 3½ time for at give ham mad..!! Forstår det simpelthen ikke - når han spiser så godt om dagen osv..!!

Han sover rigtig meget om dagen..!! Han kommer af med både stort og småt mange gange i løbet af dagen og natten..!! har Forsøgt at amme ham liggende men det fungere bare slet ikke for ham, han tager ikke ordenligt fat når vi ligger ned, men sætter vi os op, jamen så tager han fat som bare pokker..!!

Har nogle af jer prøvet at sidde oppe SÅ længe HVER NAT..!!? Og hvad kan man gøre andet end at tilbyde brystet når han søger?

Kæmpe knus fra

Maria

Åååh hvor dejligt at du er glad for at amme - og især når din søn er så lille! Synes ellers mest man hører om revner og sår og hvor forfærdeligt det er der i starten (mig selv inkl.)

Nå, men altså de små har jo et kæmpe suttebehov, så det er ikke sikkert at han spiser hele tiden. Har du prøvet at introducere ham for en sut? Man siger jo at man først skal introducere den når man har fået ammeforløbet op at kre, da det ellers kan skabe sutteforvirring hos bebs, men det lyder da som om det går godt for jer. Det kunne måske tage lidt af det, for det er bare så hårdt især i starten at amme hele tiden... Kan godt huske hvordan jeg (heldigsvis stod min kæreste op sammen med mig om natten) sad i timevis foran fjerneren, mens man bare var ved at kaste op af træthed.

Ellers er der næsten kun at sige hold ud, det bliver bedre og husk at der er et appetitspring omkring 3 uger;-)

Knus Tulle

Anmeld

21. november 2010

henh01

Puha lyder hårdt når du tilmed skal op til Tino dagen efter.

Jeg elsker også bare at amme, men nøj hvor gør det virkelig ondt i mine bryster.. Jeg ammer ca ½ time hver gang og så får han erstatning for resten fordi han jo havde gulsot og skulle blive mæt. NU er han endelig begyndt selv at nedbryde de affaldsstoffer så inden længe burde han være helt fri for gulsoten og så er planen at jeg skal amme mere og give mindre erstatning, det er jo bedst for de små pus med mors mælk og jeg vil nødig undgå at amme.

Hvad sker der når de er 3 uger i forb. med deres spisevaner?

Anmeld

21. november 2010

quar20

Tulle28 skriver:

Åååh hvor dejligt at du er glad for at amme - og især når din søn er så lille! Synes ellers mest man hører om revner og sår og hvor forfærdeligt det er der i starten (mig selv inkl.)

Nå, men altså de små har jo et kæmpe suttebehov, så det er ikke sikkert at han spiser hele tiden. Har du prøvet at introducere ham for en sut? Man siger jo at man først skal introducere den når man har fået ammeforløbet op at kre, da det ellers kan skabe sutteforvirring hos bebs, men det lyder da som om det går godt for jer. Det kunne måske tage lidt af det, for det er bare så hårdt især i starten at amme hele tiden... Kan godt huske hvordan jeg (heldigsvis stod min kæreste op sammen med mig om natten) sad i timevis foran fjerneren, mens man bare var ved at kaste op af træthed.

Ellers er der næsten kun at sige hold ud, det bliver bedre og husk at der er et appetitspring omkring 3 uger;-)

Knus Tulle

Arhhh DEJLIGT at høre jeg ikke er den eneste.. Nu har vi jo også Tino - så måske det er derfor det er specielt hårdt med det natterroderi..!! Syntes bare det er vildt at han vil spise i 3½time hver nat og i steg..!!

Ja vi har prøvet med sutten, og den går lige de første par minutter, men så skriger han op og er sulten..!!

ARHHH han er allerede en uge på tirsdag må mon ikke jeg holder ud i to uger mere..!!

Jeg ELSKER at amme - og syntes det er HELT fantastisk..!! Med Tino kunne jeg desværre kun amme 3 uger fuldt ud - så jeg nyder hvert måltid, og håber og ønsker at jeg kan amme længere tid denne gang..!

Anmeld

21. november 2010

quar20

henh01 skriver:

Puha lyder hårdt når du tilmed skal op til Tino dagen efter.

Jeg elsker også bare at amme, men nøj hvor gør det virkelig ondt i mine bryster.. Jeg ammer ca ½ time hver gang og så får han erstatning for resten fordi han jo havde gulsot og skulle blive mæt. NU er han endelig begyndt selv at nedbryde de affaldsstoffer så inden længe burde han være helt fri for gulsoten og så er planen at jeg skal amme mere og give mindre erstatning, det er jo bedst for de små pus med mors mælk og jeg vil nødig undgå at amme.

Hvad sker der når de er 3 uger i forb. med deres spisevaner?

ja jeg må indrømme mine madpakker også gør nas..!! Opdagede en revne i det ene forleden, men pressede lidt ud og smurte brystvorten ind, også sad jeg ellers der i ½time med babsen fremme så det ku tørre HELT..!! Og her idag er den helet og nu gør det slet ikke ondt på samme måde mere..

Anmeld

21. november 2010

Cris

Han er ikke sulten. Han tanker op og søger kontakt    Det gør de allesammen og mange løber og finder en flaske frem, for de tror, at deres mælk ikke er god nok. Jeg ved ikke, hvor det kommer fra, at børnene kan sagtens amme hver 3. time... Man kan "træne" spæd til at gøre det, men det vil jeg ikke anbefale men alm. babier (de gør det feks med premature så de ikke mister deres synke refleks og de få kontakt med mor og alt det der...) Jeg har gudskelov fået det at vide, da jeg selv startede, for jeg også var vild forvirret. Så det blev nogle ordenlige amme-tur hver aften. Jeg tror,at i de første tre måneder har jeg ammet konstant fra ca kl 18 om aftenene til kl22 eller 23... Og så fald de døde. Min nr2 sov også bedre, men jeg ammede også tit hver time, hvis jeg kunne!   Jeg ville ikke vente til han blev sulten, jeg har bare proppet brystet i munden og fyldte ham op. Jeg husker, at nogle gange der kl22 kunne han ikke mere, men virkeligt. Han lukkede munden og drejede hovedet og var ved at eksplotere (ok, det har de også gjord tit for jeg fik to dygtige gylpe-babier) og så har han lagt til at sove nogle gode 5 timer... Men alt den ro forsvand, da de startede med maden, especielt med den lille. De siger, at de sover bedre, når de få noget "rigtigt" mad, men hos os blev det bare værre    Og så blev det bare værre og værre. Så nu er han 1 år og vågner nogle gange 117 gange og vil vugges, vand og hvad ved jeg... Hvor savner jeg den dejlige fuldtids amme periode... nyd det for det går så hurtigt over!

Anmeld

22. november 2010

Magsen

quar20 skriver:

Kæmpe knus fra

Maria

sådan var min pige også de 2 første dage, men hun fik allerede sut dag 1. og det har REEEEEDDET mine brystvorter hehe.. men altså jeg gjorde sådan at jeg gav hende og da jeg så mente hun havde fået nok (da hun bare ligger og sutter vorten og ikke 'suger') så tog jeg brystvorten ud og gav hende sutten i munden lige med det samme, så lagde hun faktisk ikke rigtig mærke til det hehe

og så når vi skal lægger hende til at sove, så skal hun også få sutten i munden et par gange før hun lægger sig

Anmeld

22. november 2010

Tulle28

quar20 skriver:

Arhhh DEJLIGT at høre jeg ikke er den eneste.. Nu har vi jo også Tino - så måske det er derfor det er specielt hårdt med det natterroderi..!! Syntes bare det er vildt at han vil spise i 3½time hver nat og i steg..!!

Ja vi har prøvet med sutten, og den går lige de første par minutter, men så skriger han op og er sulten..!!

ARHHH han er allerede en uge på tirsdag må mon ikke jeg holder ud i to uger mere..!!

Jeg ELSKER at amme - og syntes det er HELT fantastisk..!! Med Tino kunne jeg desværre kun amme 3 uger fuldt ud - så jeg nyder hvert måltid, og håber og ønsker at jeg kan amme længere tid denne gang..!

Det kan jeg godt forstå. Min datter er 8 mdr. i næste uge og jeg havde aldrig drømt om at jeg skulle amme så længe, men vi nyder det stadig begge to og så er det jo såååå nemt:-)

>:<

Anmeld

22. november 2010

Maise

hmm lyder som om han var sulten, men jeg ammede også i et væk om natten i starten, og forsøgte at give sutten når jeg synes at hun havde fået nok og det hjalp. bare et tip. Clara havde også et stort suttebehov og har det stadig. hun elsker sin sut.

Anmeld

22. november 2010

quar20

Liam gider bare slet ikke den sut der..!! Den er åbenbart badder..!! Han nægter simpelthen og vi har prøvet både flad og rund men ingen af dem virker..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.