Opskrifter med fisk... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. august 2008

Pia.

Nogen der sidder inde med lækre opskrifter med fisk ?? Tænker på dampet laks og noget i den stil... Så Merethes mave i går og hun lavede noget dampede torsk tror jeg det var, og der fik jeg så meget lyst til fisk... Vi spiser desværre ikke så tit fisk (dumt når man tænker på vi kan få alt det fisk vi vil, da Jim's far er fisker) laver ind imellem fiskefrikadeller eller griller laks på grillen, men vil gerne spise lidt mere fisk.... Jeg vil gerne bede om opskrifter hvis I gider skrive dem ned og hvor længe I giver fisken i f.eks ovnen... Mange tak... :) Knus fra Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2008

Jan9e D

Lakselasagne

4 personer

2 løg (kan undlades)
1 hvidløg (kan undlades)
500 g spinat, helbladet, frost
3 spsk majsstivelse
6 dl skummetmælk
1 tsk salt
1 tsk peber
revet muskatnød
50 g revet ost
6 tomater
400 g laksfilet, uden skind og ben, evt frost
12 lasagneplader

1. Ovnen tændes på 200 grader.
2. Løg hakkes, kommes i en gryde med spinat og vand. Giv et opkog, mens det småkoger under låg, til spinaten er helt optøet.
3. rør majsstivelse og mælk sammen og hæld det i spinatgryden. Lad spinatsaucen koge op, smag til med krydderier. Vend til sidst osten i.
4. Skær tomater i skiver, og laks i ca 1 cm tykke skiver.
5. læg en smule spinatsauce i et smurt ildfastfad, kom lasagneplader på, hernæst tomat og laks og forsæt således. Slut dog af med spinatsauce.
6. læg et stykke staniol over fadet, og bag i 40 min. Ti min før lasagnen er færdig tages staniolen af.

Serves med groft brød og salat.

Anmeld

30. august 2008

ann-kristina

Hej
Den anden dag lavede min mand aftensmaden og det var bare såååå godt. Ungerne spiste som om de ikke havde fået noget hele dagen.
Han brugte ingen opskrift, så det er lidt på slump.

I en dyb pande lavede han en tomatsauce med løg, hvidløg, flåede tomater, rød peber, salt, peber og estragon. Det kogte han ind så det blev ret tykt. Det blev ikke blendet, så der var "klumper" af tomat i. Så tog han sejfilet og skar i skiver ( ca fingerstr). De blev lagt ned i saucen og fik 4-5 min, til de lige var møre. Det blev serveret med pasta.

Det smagte simpelthen så godt, så det skal vi helt sikkert have snart igen. Og så er det jo ret let og simpelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.