Lidt sjov betragtning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. november 2010

Anja

Vi snakkede i går om, hvordan vi hver især synes, det går med at være en familie med 4 børn.

Vi var enige om, at det går fint, heldigvis.

MEN så sagde manden, at han faktisk synes, at de 3 store har ændre sig og fylder noget mere i huset de sidste stykke tid. Han mente, at de var blevet mere krævende. Jeg kan slet ikke genkende, at der skulle være sket en ændring, men så gik det op for mig, hvorfor manden føler en ændring: Han har jo været hjemme!! Ha Ha

Han har den første mdr efter vi fik Nova været hjemme hver dag senest kl 16 og har tilmedt hentet nogle af ungerne hver dag. Normalt er han hjemme kl 18 - 19 tre hverdage om ugen, så i virkeligheden har børnene ikke ændre sig, men faderen har pludselig oplevet en hverdag med dem - sådan for alvor! Ret tankevækkende faktisk.

Hvordan fordeler tingene sig egentligt hos jer? Det gik i al fald op for mig, at det rigtigt meget er MIG der faktisk har en hverdag med 3 - 4 børn og ikke så meget manden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

linemus

Ha ha, det kender jeg også herfra. Så får de pludselig øjnene op for nogle andre ting.

Her er det også mig, der har mest hverdag med børnene, men det er jo også naturligt, når jeg går hjemme. Vi spiser morgenmad sammen, men det er mig, der gør dem færdige og følger dem i skole/bh. Det er også mig, der henter, og tilbringer eftermiddagen med dem, og så kommer han hjem til spisetid. Han putter dem så næsten altid, og i weekenderne har han dem om morgenen, mens jeg får lov at sove længe (det jeg nu får lov til for ammebarnet).

Jeg er meget spændt på (læs: har ondt i maven), hvordan det hele skal hænge sammen, når jeg får job igen. Så bliver historien nok en hel anden.

Anmeld

19. november 2010

Kaufie

Her har vi indtil videre jo kun den ene at kæmpe om " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Men det er mig, der har morgenerne, for jeg skal alligevel selv op at tisse og er hundesulten fordi der ikke kan være så meget i maven af gangen....

Manden møder kl 7, og jeg synes det er lige lovlig tidligt at sende William i børnehave der - så det er også min tjans.

Jeg er som regel også den, der henter - men eftersom Claus er hjemme 15.15, gør han det også af og til.

Herefter er det tilgengæld Claus der tager over - William vil gerne tumle og mosle - og det kan jeg jo af gode grunde ikke lige pt. Jeg har en plan om at jeg vil tage lidt 1-on-1 time med William når lillesøster sover eftermiddagslur - men det er jo ikke sikkert knægten gider mig.....Så kan jeg måske tage putte-tjansen...

Claus er også bademester, mens jeg for det meste får lov at børste tænder - men godnathistorielæsning er også Claus' område: mor er for kedelig...... Jeg kan få lov at løbe om natten.....

Anmeld

19. november 2010

ivfmarie

Vi er to om at gøre ungerne klar med morgenmad, tøj osv osv... ud af døren kl 7, det er næsten altid Casper der afleverer - han har bilen.

Det er også Casper der henter igen - selvom han først kan være der kl 16+ (jeg har oftets fri ved 15-tiden, og ville kunne være der en time før) Men så bruger jeg lige en time uden unger på at handle ind, lufte hunde, forberede aftensmad, gøre rent og sætte en vask over (puuuha)

Når far og børn kommer hjem er det sådan lidt hip som hap, hvem der gør hvad. Lige for tiden tager far med Freja til gym om mandagen, mens jeg bliver hjemme og putter Malte. Om tirsdagen er Malte og jeg til gym, og far og Freja har aftensmad klar når vi kommer hjem.

Vi har næsten altid ro fra ungerne senest 19.30, og "reglen" er at vi ikke må "slappe af" før kl 20 - dvs vi er lige super effektive indtil kl 20, med at smøre madpakker, ryde op efter aftensmad, ordne tøj und so weider...

Kl 20 er der voksen-tid... enten sammen , eller hver for sig

Marie

Anmeld

19. november 2010

Mie A

Herhjemme er det MIG der gør ungerne klar om morgenen - det er MIG som henter dem (undtagen torsdag - da jeg har lang dag der) - Det er MIG der handler ind - Det er MIG der laver aftensmad - Det er MIG der smører madpakker... Jeg kunne blive ved...

Men til gengæld arbejder manden også cirka 12 timer - 6 dage om ugen. Men det gør det ikke mindre hårdt at være alene om stort set det hele. 

Anmeld

21. november 2010

..

Hos os er det mig der har dem om morgenen, M kører kl 6.30. Jeg arbejder som regel til kl enten 19 eller 20 2 gange om dagen hvor Martin så henter ellers gør jeg. Det er altid mig der planlægger og laver med med undtagelse af de dage hvor jeg arbejder. M er som regel hjemme v 16 tiden (fedt at have en mand der er projektleder i et VVS firma hvor folkene skal sendes afsted tidligt så han er tidligt hjemme og endnu tidigere fredag :-)) og så hjælpes vi resten af dagen. Mandag går jeg til hundetræning og Onsdag til kor så han har dem en del. I weekenden laver han hus og jeg passer børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.