Mellemmåltid - Hvad giver I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2008

Tynen

Stella får 2 store måltider grød om dagen, rugbrødsmadder til middag m/ lidt grød bagefter + en flaske vælling at sove på.

Hun får grød kl. 9 og rugbrød + "dessert" kl. 12 for så at få aftensmad kl. 18.

Synes tiden fra 12 - 18 er lang og giver hende små "hapsere" ind imellem - Enten et stykke franskbrød hun sidder og bider af, et stykke frugt, en kiks - Ja, you name it.

Jeg vil gerne vide om det kun er meningen at de skal have 3 store måltider om dagen og så et mellemmåltid?

Eller skal jeg indføre et grødmåltid kl. 15 evt.?
Hvis ikke, hvad er så "nok" at give hende istedet?

Sikken en lang smøre :)

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2008

ivfmarie

fire til fem måltider anbefales faktisk fra ca 8 måneders alderen.

Malte får grød til morgen(kl 6.30), en flaske ved 9 tiden, rugbrød ved 10.30-tiden + en flaske inden middagslur. Efter luren får han en bolle (eller et par bidder) og lidt ymer med frugt. En lille flaske ca ved 17.30 tiden. Og så voldæder han aftensmad ca 18.30. Og slutter af med en flaske kl 19.45 - og så godnat!
Så jeg syns nærmest ikke vi gør andet end at spise - og jeg mener vi, for jeg guffer jo lystigt løs hver gang knægten skal indtage noget.. no wonder at røven vokser...

Marie - der bare går fuldstændig amok ved tasterne nu!!!

Anmeld

18. februar 2008

Tynen

EJJ!

Tror du så jeg har sultet barnet??!:-o

Ej, ved godt hun ville græde hvis hun var sulten, men for DÆLEN ham Malte kan æde!!

Puha - Jeg skal da vist til at sætte gang i maden - Gad vide om det er derfor hun er sådan en bette skid??!
Ej, får faktisk lidt dårlig samvittighed nu!!

Trine - Der synes det er SÅ fedt med de smileys!! (L)

Anmeld

18. februar 2008

ivfmarie

det er nu ikke så store portioner han sætter til livs... jo, aftensmaden er, men ellers er det ikke overvældende. Og han gider næsten ikke mælk længere. Men du kan da sagtens prøve at give mere brændstof - hvis ikke hun har lyst, så lader hun det jo være. Marie - der lige skal overveje om jeg vil overgi mig til smiley'erne...

Anmeld

18. februar 2008

Loggidut

hmmm...her er 3 hovedmåltider egentlig nok, men som du siger...så er dagen lang, så får tif flaske...eller frugt...nu er vi jo heldigvis i slankeklubben...og derfor har jeg rigeligt med frugt hjemme...en god ide tynen er frisk ananas..som du skære en skive af, fjerner kanten og deler den i 4 stykker...lader kernen sidde og så servere sådan et for hende...den lille stella ville elske dig for det!
tif kan altså ikke få noget bedre, og det trevler ikke sådan når bare du lader kernen sidde...ellers hedder det agurk, æble, banan (som hun selv kan gnave lidt af nu) pære, øhhh appelsin...ja alt muligt...det er virkelig mums for hende!

knus fra sloggi...som også syntes der burde være flere måltider

Anmeld

18. februar 2008

Muffinmus

He he, har svaret dig på babyklar:)

Anmeld

18. februar 2008

linemus

Vores måltider her er: amning tidlig morgen, grød til morgenmad, grød til frokost, (har lige droppet amning før eftermiddagslur), kartoffel/grøntsagsmos til aften, amning inden sovetid.

Jeg synes ikke rigtig der er tid til flere måltider - der er ikke rigtig noget tidspunkt, jeg kan putte det ind... Men har da også tænkt på, om det er nok, og især om det er ok at droppe eftermiddagsamning. De spiser rigtig godt, når de får mad, men virker ellers tilfredse nok.

Mon ikke du ville have en sur utilfreds babygirl, hvis hun ikke fik mad nok? Der er jo også forskel på bebserne, og Malte er jo en smule større end Stella, tror jeg...

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.