Kan man det her ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.130 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. august 2008

Rahmberg.dk

Eller det kan jeg jo.. men jeg er lidt i tvivl om jeg vil.

Vi har bestemt at vores lille nye babydatter som kommer til september skal hedde Vibeke opkaldt efter kærestens mormor, som bærer det som mellemnavn.

Nu betød min bedstemor uendeligt meget for mig, og selv om gik bort for ca 13 år siden så er hun stadig i mit hjerte dagligt.
Derfor ville jeg gerne have brugt hendes navn, men jeg vil alligevel ikke bruge det som fornavn, og jeg har derfor overtalt kæresten til at vores sidste pige, som den eneste af vores piger får et mellemnavn, som så skulle være Rita.

Altså vil hendes navn blive Vibeke Rita Brink Rahmberg.
Men er det synd.. altså.. eller skal jeg følge mit hjerte og ikke min fornuft ?

Hvad ville i gøre

Vores andre piger hedder.:
Gitte Brink Rahmberg
Ann-Cathrine Brink Rahmberg
Og hun vil altså være den eneste som har et decideret mellemnavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

Honningblomst

Mine to første sønner har ikke mellemnavn da jeg synes det er synd at børn skal slæbe rundt på det pjat....men min første ville have nummer to skulle hedde Sylvester og nummer to ville have nummer tre skulle hedder Sylvester....så ja, nummer tre hedder så Sylvester til mellemnavn og de andre har ikke mellemnavn.

Så ja, gør hvad I synes....men jeg må lige sige at jeg synes Rita er et skønt navn...som da ville være så godt som fornavn..
Knus...

Anmeld

18. august 2008

Kvindemin

Jeg ville ikke kalde hende mellemnavnet :)
men det er jo kun min mening.
Helt klart følg dit hjerte.

(H)

Anmeld

18. august 2008

Christinahr

Nu er jeres navnevalg ikke lige min type ;)

Men synes nu sagtens i kan kalde hende mellemnavnet bår det nu betyder noget.

JEg synes nu at Rita er rigtig sødt navn, så det ville jeg da overveje en ekstra gang til fornavn

Men gudske lov for vi alle har forskellig smag:P

Anmeld

18. august 2008

Miam

Jeg synes nu personligt også, at Rita er sødere end Vibeke.

:)

Men du skal da klart følge dit hjerte - det er jo ikke noget der kommer til at skade dit barn, fordi du giver hende et mellemnavn.

Kram

Anmeld

18. august 2008

miver

Jeg synes det er en god ide men man skal jo gøre det man føler for og som man synes er rigtig for mig er det vigtigt at bringe navne vidre ( man er vel lidt kongelig ;) ) :
Når barnet bliver ældre kan det jo bare bruge sit fornavn og efternavn uden mellem navne :D

Jeg har selv et langt navn mit fulde navn er Mie Liselotte Elsborg Christiansen og i det daglige bruger jeg bare Mie Christiansen og det fungere jo fint.

Mine børn

Isabell Rita Elsborg Christiansen (rita er efter min elskede mormor ) jeg er så glad for at få hende opkaldt efter hende (stolt) men igen smag og behag ja og hvordan navnesætningen passer sammen er ligemeget for mig er alle navne unikke ril min datter :D

Naya Florentine Elsborg Christiansen (Florentine efter min mands oldemor en person der stod ham meget nær) og igen unikke navne :D

(H) mie

Anmeld

18. august 2008

Stumpen

Det synes jeg sagtens du kan gøre..

Hvis vi får en dreng kommer han også til at hedde ?? MarinusMin bedstefar hed Gunnar Marinus, og Marinus er det jeg bedst kan lide -dog ikke til fornavn.. Min datter hedder Mathilde -altså ingen mellemnavn og sådan bliver det...

Min veninde satte ganske vist stort spørgsmålstegn ved det, da jeg sagde det forleden... Men jeg mener ikke børn behøver have samme antal navne..
Anja..

Anmeld

18. august 2008

Pia

Tror det er smag og behag.

Mit pige navn er Pia Roswitha Smed.
Så blev jeg gift og fik nyt efternavn, men valgte og beholde mine pigenavne og hedder nu
Pia Roswitha Smed Sørensen :D

Syntes selv det lyder skide godt.
Men bruger jo sjældent hele navnet, men alle navne betyder noget for mig.
Roswitha er det mellemnavn mine forældre gav mig og det har jeg efter mig mor. Det er også hendes mellemnavn.
Smed ville jeg ikke af med da jeg blev gift,da det jo er lidt specielt.
Men samtidg er jeg så gammeldags, at jeg ville have min mands efternavn..

Så hold du fast i Vibeke Rita Brink Rahmberg. :)

(H) Pia

Anmeld

18. august 2008

charlottekri

det synes jeg klart at du kan gøre!!! min datter hedder maja birgit kristensen, hvor hun har fået mellemnavnet efter sin afdøde mormor, men det er ikke noget vi vil bruge til dagligt, men vi fandt det vigtigt at hun fik en del af in mormor med sig i livet, ¨når hun nu ikke kommer til at kende hende.
(H)

Anmeld

13. juni 2009

CGTN

Jeg synes helt klart du skal gøre det. Vi er 4 tøser hjemme og der er kun én af dem der ingen mellemnavn har, men jeg er super glad for mit, som er Gunilla fordi min jordemor hed det og det betyder da noget, ligesom det vil betyde noget for din datter når hun bliver ældre...
Og selvom folk griner ad mine fire navne Cecilie Gunilla Tolder Nielsen, så er jeg den eneste der hedder det og alle fire har hver deres betydning og jeg er super glad for dem

Har selv tænkt på, at hvis min lille bebs er en pige skal hun have min oldemors mellemnavn, som er Ofelia og det må jeg indrømme jeg ikke vil diskutere med kæresten, for man må da gerne ære sin familie, som stodén nær ved og bruge deres navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.