9 måneder baby vil ikke sove....Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Jeg har en dreng på knap 9 måneder. Han er en dejlig og glad dreng, men problemet er, at han kun vil sove 1 time ad gangen, når han kommer ud og sove om dagen....

Nogen der har et godt råd til, hvad jeg kan gøre for at han sover længere???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

lisesp83

Hej allesammen.

Jeg har en dreng på knap 9 måneder. Han er en dejlig og glad dreng, men problemet er, at han kun vil sove 1 time ad gangen, når han kommer ud og sove om dagen....

Nogen der har et godt råd til, hvad jeg kan gøre for at han sover længere???

Hej..

Min datter på næsten 7 mdr, sover heller ikke mere end 1 time af gangen om dagen, men hun sover derimod hele natten.

Jeg tror ikke du kan gøre så meget. Han har måske mere lyst til at opleve ting. Og hvis han ikke er pylret i sine vågne timer, så er det jo bare fint. :-)..

Anmeld

16. november 2010

serinasmor

tror det er meget normalt at de hellere vil opleve noget

serinas (10mdr)soverytme er MEGET forskellig men oftest sover hun heller ikke meget mere end en time ad gangen ... det er egentlig oki .. jeg når lige i bad under den første lur ( oftest også lige et pust og noget kaffe) og så får jeg en lille pause mere lidt senere .. det fungerer egentlig fint her ... men hvorfor vil du have ham til at sove længere end det ?? er han stadig træt .. eller generelt pylret eller hvordan ...

det kan selvfølgelig også hjælpe at køre dem trætte ved at gå laaaange ture med klapvognen, gå i legestue, mødes med mødregruppen, gå i svømmehallen, til babysalmesang, tumle o. lign. ... serina har i hvert fald nu taget 1½time i streg (efter at have været til babysalmesang i hendes normale "lur-tid"

serinasmor

Anmeld

16. november 2010

Cris

Ja, det kan faktisk være meget normalt i perioder... Det er ret irriterende, for man kan ikke nå noget, men det er sådan nogle gang. For os har det fungeret dengang at vente til kl10 eller 10.30 til hans formiddages lur. Han var meget træt til sidst. Så har han haft en power nap ca kl 15.30 om eftermiddagen på vej at hente storebror...

Anmeld

16. november 2010

Anonym trådstarter

Jamen når han har været vågen i 2 timer, begynder han at blive meget pylret. Han sover stadigvæk 3 gange om dagen, vil det hjælpe hvis jeg nu prøver at gå fra 3 lure ned til 2 lure??? Men så er jeg bare bange for, at de timer han er vågen bare bliver MEGET lange, hvis han allerede bliver pylret efter 2 timer...

Det kan også være jeg bare skal acceptere det, og så kan jeg bare håbe på, han ændre sove vaner på det et tidspunkt...

Anmeld

16. november 2010

Malthes mor

Det handler om hvordan han sover om natten. Hvis han sover igennem, og fortsat har brug for 3 lurer i løbet af dagen. Så accepter det.

Hvis han ikke sover igennem, så ville jeg gå fra 3 til 2 lurer.

Med sove igennem, mener jeg fra ca 19.30 til 5.30-6.

Min den mindste på 11 mdr. har brug for en formiddagslur på 1 time og en middagslur på ca.1,5 - 2 timer. Og så går han i seng ca kl 19 og sover frem til kl.5.

Anmeld

16. november 2010

Anonym trådstarter

Han kommer i seng kl ca 19.30 og sover til kl ca. 6.30, han vågner dog 2-3 gange i løbet af natten, men det er kun for at få sutten.

Men det kan godt være, jeg bare skal acceptere det og så glæde mig til, han selv vælger at være mere vågen ad gangen og så håbe på han måske ændre sovevaner om dagen der...

Anmeld

16. november 2010

Tdittmann

Jeg har en dreng på 6 mdr. og han sover hele natten dvs. fra 19-19:30 til 6-7 stykker om morgenen.

Når han er vågnet om morgenen er han vågen i ca. 1½ time så går han ud og sover 1 times tid. 

Næste gang han puttes er ved frokost tid og her sover han 2-3 timer

og så tager han en lille lur sidst på eftermiddagen (ved 16-17 tiden), her sover han ½-1 time 

Og går så i seng ved 19-20 tiden.

Nogen gange vågner Anders tidligt fra den lange eftermiddagslur, hvis han vågner inden for den 1 time giver jeg ham bare sutten , vugger barnevognen lidt og siger godnat - så sover han som oftest en time mere - dejligt

Bruger du babyalarm? jeg har taget alarmen fra Anders, da jeg kom til at tage ham alt for tidligt så han var sur og tvær når han kom ind. Nu sover han uden alarm og får så lov at ligge og hygge lidt når han vågner. Det hjælper her

Anmeld

16. november 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg bruger babyalarm. I dag da han vågnede efter en time, lod jeg ham ligge i ca 45 min, hvor jeg håbede på, han ville overgive sig til søvnen igen. Men det endte bare med en meget utilfreds dreng, der lå og græd...

For ca 1-2 måneder siden kunne han godt sove ca 2 timer ad gangen, og man kan godt mærke forskel på, om han har sovet 1 eller 2 timer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.