Barsel og elev???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.126 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Trine89

Ved ikke lige om det er her jeg skal poste den. 

Kæresten og jeg er i gang med projekt baby. men jah det er kun jer her inde der ved det og så er der nogle af vores venner som også ved det.. vi prøve så vidt muligt at holde det hemmeligt for familie og ikke midst jobbet, jeg er lige startet som elev. 

Min Chef har hele tiden "joket" lidt med at nu skulle jeg altså ikke gå en og blive gravid under min elev tid. hvorfor ved jeg egentlig ikke. men jeg tænker at det nok er er fordi så vil det tage et ekstra år før jeg er færdig.

men har så tit tænkt på at hvis/når jeg nu bliver gravid under min elev tid. ville det så ikke være en fordel for virksomheden, sår'n økonomisk ?? jeg tænker på om de ikke vil kunne få refunderet nogle af barselpengene?? eller hvordan vil det være? både for mig og virksomheden.. jeg ved jo at når man er på SU har man de der klip. men hvordan er det når man er elev..??

>:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Den lykkelige

Jeg er næsten 100% sikker på de får refunderet.. gør alle vel..
Men hvorfor han siger det, kan jo være fordi at hvis du afbryder dit elev forløb og skal på barsel, så kommer du jo tilbage efter ca et år.. Måske de ansætter elever med 2 års mellemrum.. også kommer det jo ikke til at passe sammen med deres plan.. Så vil du være 1 års elev når de nye starter.. kan måske kræve nget ekstra fra dem..
Det fik jeg i hvert fald afvide da jeg søgte vksen elev plads..

Anmeld

16. november 2010

Trine89

milopilo skriver:

Jeg er næsten 100% sikker på de får refunderet.. gør alle vel..
Men hvorfor han siger det, kan jo være fordi at hvis du afbryder dit elev forløb og skal på barsel, så kommer du jo tilbage efter ca et år.. Måske de ansætter elever med 2 års mellemrum.. også kommer det jo ikke til at passe sammen med deres plan.. Så vil du være 1 års elev når de nye starter.. kan måske kræve nget ekstra fra dem..
Det fik jeg i hvert fald afvide da jeg søgte vksen elev plads..

der må kun være en elev ad gangen. 

Jeg er måske og mere lærling end jeg er elev. 

Jeg er i Mester lærer som Multimedie integrator.. 

men tror også han siger det lidt i joke og så fordi det der med at der ville være et år længere tid som elev..

Anmeld

16. november 2010

Den lykkelige

Nå ok.. ja så kan det jo ikke være det.. men ja måske bare for sjov.. min tidligere chef gik også og sagde nu må du ikke blive gravid osv.. han skulle bare lige vide at vi faktisk prøvede løs :-)

Men som lærling/elev er man jo stadig arbejdskræft, selvom man skal læres op.. Og det jo svært at ansætte ny elev eller vikar i mens.. men hvis de så skal have almindelig vikar er det jo sikkert meget dyrere i lønninger end til en elev.. Måske derfor..

Anmeld

16. november 2010

Trine89

Nå ok.. ja så kan det jo ikke være det.. men ja måske bare for sjov.. min tidligere chef gik også og sagde nu må du ikke blive gravid osv.. han skulle bare lige vide at vi faktisk prøvede løs :-)

Men som lærling/elev er man jo stadig arbejdskræft, selvom man skal læres op.. Og det jo svært at ansætte ny elev eller vikar i mens.. men hvis de så skal have almindelig vikar er det jo sikkert meget dyrere i lønninger end til en elev.. Måske derfor..

jah det kan jo nok godt være det er derfor.. 

Ved du hvor meget man får i barsel som elev

Anmeld

16. november 2010

Ni-ko-li-ne

er du medlem af en fagforening? så skal du ringe derhen og høre hvad der gælder for dig som elev hvis du skulle gå hen og blive gravid:=)

Anmeld

16. november 2010

Den lykkelige

Uha tror det er almindelig barsels dagpnge sats.. Fik selv afvide at når man har været beskæftiget med 120 timer indenfor de sidste 13 uger (inden man føder) så får man almindelig barselsdagpenge fra kommunen.. :-)

Anmeld

16. november 2010

Trine89

milopilo skriver:

Uha tror det er almindelig barsels dagpnge sats.. Fik selv afvide at når man har været beskæftiget med 120 timer indenfor de sidste 13 uger (inden man føder) så får man almindelig barselsdagpenge fra kommunen.. :-)

okey, mange tak for dit svar.. 
det har da taget en del af bekymringerne fra mig..  

Anmeld

16. november 2010

Den lykkelige

Ja man har altid mange spørgsmål.. Jeg ringede bare til kommunen så fotalte de mig hvordan jeg stod.. :-) Måske du skulle prøve det.. Og også din fagforening :-)

Anmeld

16. november 2010

Trine89

milopilo skriver:

Ja man har altid mange spørgsmål.. Jeg ringede bare til kommunen så fotalte de mig hvordan jeg stod.. :-) Måske du skulle prøve det.. Og også din fagforening :-)

Jah det vil jeg helt sikkert prøve  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.