Inspiration til madpakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Kaufie

Hvad putter I i madpakken til de 3-årige?

William er temmelig kræsen - eller...det synes jeg ikke han er herhjemme, men alligevel kommer madpakken ofte næsten urørt retur....

I går havde pæd. sat en stopper for hans frugtindtag om eftermiddagen fordi han ikke havde rørt sin madpakke - med det resultat at knægten åd 3 frikadeller og 4 kartofler til aften....

Han påstår han ikke kan lide rugbrød fordi der er "krummer i" - jeg går ud fra han mener kerner - og vi har så i weekenden fået noget fint rugbrød, som gled fint ned. Men altså ikke i madpakken.....

Han har altid været mest til smørepålæg - dvs leverposteg, makrel, smøreost, finthakket skinkesalat. Men der er også krummer i nu....??

Vi bruger ofte grovhapser -stænger fra Kohberg, tror jeg nok - riskiks - agurkeskiver - og en lille æske med minifras/rosiner som "det lækre" - men de sidste par dage er det også kommet retur....

Jeg pynter efter alle kunstens regler - snitter agurkerne i stjerner, tegner ansigt med remo på leverpostegen, og tegner forskellige ting på hans mellemlægspapir.... 

Når jeg forsøger at inddrage ham i madpakkesmøringen for på den måde at gøre ham lidt mere interesseret og forhåbentlig spiser sin mad, er svaret "ikke noget" og "gider ikke have madpakke med"....

Hilfe, bitte.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

linemus

Tror du ikke bare det er en periode? Har han tidligere spist ok af madpakken?

Nanna og Signe havde for et stykke tid siden en dille med, at de ikke spiste det, der var ved siden af rugbrødderne. De kunne pludselig ikke lide agurk. Eller tomater. Nanna spiste ikke engang rosiner. Lige pludselig spiser de begge to det hele igen.

Jeg synes i hvert fald, det lyder som rigtig fine madpakker, du laver.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.