Rygbedøvelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Silas&Mille

Hej piger.

Jeg har i dag været på sygehuset for at snakke med en narkoselæge. Ikke at vi fik det helt vilde ud af det, men en ting fik jeg dog afvide:

Jeg kan måske ikke få rygbedøvelse pga min overvægt  

Jeg tænkte bare øv øv øv. Jeg ved nemlig hvor min smertegrænse er og der skal ikke meget til før den er nået, så jeg har på forhånd bestemt at jeg vil have rygbedøvelse når jeg skal føde. Narkoselægen sagde at jeg har en træls ryg, men hun kunne ikke forklare hvad hun mener med det. De vil dog for min skyld forsøge at ligge bedøvelsen når jeg skal føde, men hun kunne ikke garantere at det ville kunne lade sig gøre

Jeg er en stor pige men har stort set ikke noget på ryggen (fedt altså) det hele sidder på bagdelen, lårene og maven. Så jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle være problemer for en rygbedøvelse.

Er der nogen herinde der har erfaringer med lignende? 
Eventuelt har fået samme besked, men der har alligevel ikke har været noget problem med at ligge bedøvelsen når det kom til stykket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Silas&Mille

Slet ingen der har fået samme besked, men hvor det er gået fint med bedøvelsen alligevel?

Anmeld

16. november 2010

SHERO

Hej...

øv da, lyder ikke sjovt... Har godt nok aldrig hørt det skulle have så meget at sige.. Selvfølgelig hvis man har meget fedt på ryggen så de ikke kan mærke rygvivlerne, giver det mening, men ellers ikke...

Jeg er selv en stor pige, vejede 115 kg da jeg skulle føde og de nævnte slet ingen ting. Den var besværlig at ligge, men ikke pga overvægt...

Hvis jeg var dig ville jeg bede dem om at prøve så tidligt som muligt, inden veerne gør det sværre at sidde stille, så er chancerne nok større for det kan lade sig gøre.

Jeg havde også på forhånd besluttet jeg ville have den, og fik den inden jeg fik veer, eller de nappede kun en lille smule, så kunne stadig sidde stille under veerne...

Krydser fingre for du kan få den... Men lyder sgu underligt hvis du ikke kan, for hvis de (7-9-13) blir nød til at lave Kejsersnit er det jo også (hvad jeg ved-og fik) en rygmavsbedøvlse....

Anmeld

16. november 2010

Silas&Mille

Tullen85 skriver:

Hej...

øv da, lyder ikke sjovt... Har godt nok aldrig hørt det skulle have så meget at sige.. Selvfølgelig hvis man har meget fedt på ryggen så de ikke kan mærke rygvivlerne, giver det mening, men ellers ikke...

Jeg er selv en stor pige, vejede 115 kg da jeg skulle føde og de nævnte slet ingen ting. Den var besværlig at ligge, men ikke pga overvægt...

Hvis jeg var dig ville jeg bede dem om at prøve så tidligt som muligt, inden veerne gør det sværre at sidde stille, så er chancerne nok større for det kan lade sig gøre.

Jeg havde også på forhånd besluttet jeg ville have den, og fik den inden jeg fik veer, eller de nappede kun en lille smule, så kunne stadig sidde stille under veerne...

Krydser fingre for du kan få den... Men lyder sgu underligt hvis du ikke kan, for hvis de (7-9-13) blir nød til at lave Kejsersnit er det jo også (hvad jeg ved-og fik) en rygmavsbedøvlse....

Jeg kan nemlig heller ikke selv se problemet. Hende narkoselægen havde ingen besvær med at mærke hvivlerne.
Lige nu ligger vægten på 116,5 når måske lige at tage 2-3 kg mere på inden fødslen, men ved mig sætter det hele sig på enten lår eller mave så kan ikke se hvor problemet ligger.

Er bare glad for at der er andre der har fået den (næsten) uden besvær, så er jeg lidt mere rolig
Må bare håbe vi komme på sygehuset inden veerne tager for godt fat, så jeg, som du skriver, kan sidde nogenlunde stille imen de ligger bedøvelsen. Vi er så heldige at have ca 1 times kørsel til sygehuset

Anmeld

16. november 2010

A.

underligt jeg var også overvægtig men fik rygbedøvelse uden problemer prøv høre hvad andre læger siger

Anmeld

16. november 2010

Silas&Mille

A. skriver:

underligt jeg var også overvægtig men fik rygbedøvelse uden problemer prøv høre hvad andre læger siger

Det var selvfølgelig også en mulighed. 

Vi må lige kigge ind til dem næste gang vi er i byen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.