Udmalkning til baby på 9 uger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. november 2010

sismofutten

Hej tøser,

Da jeg skal ud på lørdag, bliver jeg nødt til at mælke ud til min lille skat, så min mand og hende kan klare sig (og med MME i baghånden ;-))..

Jeg skal afsted kl. ca. 16:30, og herefter "plejer" hun at få 1-2 gange, inden hun falder i søvn, og først vågner ved en 1/2-tiden.. Men hvornår skal jeg malke ud? Og hvordan opbevare vi min mælk?

Håber at I kan hjælpe :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Topp

fryser det ned

Anmeld

15. november 2010

piap

sismofutten skriver:

Hej tøser,

Da jeg skal ud på lørdag, bliver jeg nødt til at mælke ud til min lille skat, så min mand og hende kan klare sig (og med MME i baghånden ;-))..

Jeg skal afsted kl. ca. 16:30, og herefter "plejer" hun at få 1-2 gange, inden hun falder i søvn, og først vågner ved en 1/2-tiden.. Men hvornår skal jeg malke ud? Og hvordan opbevare vi min mælk?

Håber at I kan hjælpe :-)

Hej

Fik at vide da jeg var indlagt med min datter at man kan gemme sit mælk i køleskabet i 3 døgn i hver sin beholder med dato på og nedfrosset i 6 måneder..

Hvis det var mig ville jeg begynde at malke ud torsdag så jeg var sikker på der var nok, så du bliver fri for erstatning.

k.h pia

Anmeld

15. november 2010

sismofutten

Hej

Fik at vide da jeg var indlagt med min datter at man kan gemme sit mælk i køleskabet i 3 døgn i hver sin beholder med dato på og nedfrosset i 6 måneder..

Hvis det var mig ville jeg begynde at malke ud torsdag så jeg var sikker på der var nok, så du bliver fri for erstatning.

k.h pia

Ej ja, det var da en super ide - vil såå gerne undgå erstatning hvis det kan lade sig gøre :-)

Og når min mand så skal bruge det, skal han vel bare varme det op?

Anmeld

15. november 2010

piap

sismofutten skriver:

Ej ja, det var da en super ide - vil såå gerne undgå erstatning hvis det kan lade sig gøre :-)

Og når min mand så skal bruge det, skal han vel bare varme det op?

hvis du nedfryser det, og din mand skal bruge det f.eks. lørdag aften så tager han det op lørdag efter middag og lader det stå på køkkenbordet så det tøt stille og rolig op.  og så varmer han bare det han skal bruge og resten kommer i køleskabet. det skal ikke have ret langttid i microoven før det er varmt.

husk at skrive dato på så man bruger det ældste først.

kan godt førstå at du vil undgå erstatning, vi brugte det meget så jeg også kunne komme ud, uden at skulle have min datter med. skide nem for farmand at passe også.

Anmeld

15. november 2010

CamillaSoefelt

Vil bare sige at du ikke skal komme det i micro ovnen. Min SP sagde at microbølgerne sørgede for at antistofferne og de gode ting i mælken så forsvandt. Man tager bare en skål med kogende vand og sætter flasken med mælk deri ( når altså det er optøet). Så står det en 5 mins tid til det har rette temperatur

Anmeld

15. november 2010

Anne85

modermælk kan holde sig 3 døgn i køleskabet og 6 måneder i ´fryseren - hvis du fryser noget ned så skal han tø det langsomt op i køleskabet eller hurtigt ved at tø det op i varmt vandbad.
Mælken må altså godt lunes i microbølgeovn - temperaturen må bare ikke komme op over 60 grader SÅ ødelægges mælkens antistoffer

Anmeld

15. november 2010

Vidunderligeunger

jeg ville nu kun stille det en døgn i køleren. men fryse det... og så IKKE bruge microovnen.. det ødelægger, som en anden nævner, de gode ting i mælken..

Anmeld

15. november 2010

Anne85

BlyViol skriver:

jeg ville nu kun stille det en døgn i køleren. men fryse det... og så IKKE bruge microovnen.. det ødelægger, som en anden nævner, de gode ting i mælken..

Det gør det altså kun hvis mælken bliver over 60 grader

Anmeld

16. november 2010

Vidunderligeunger

Anne85 skriver:

Det gør det altså kun hvis mælken bliver over 60 grader

det gør det jo også inde i midten af  mælken, også derfor man skal ryste flasken - så varmen fordeles

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.