jeg synes nu liiiige man skal slappe lidt af omkring de bumbo stole.. 
Vi havde en til Viktor, og den var altså bare super! Vi brugte den selvfølgelig med omtanke (ligesom alle andre fornuftige forældre vel ville gøre? man lader jo ikke sit barn sidde deri i flere timer hvis man er normal tænkende...)
Den var super god som træning før han skulle lære at sidde i højstol, og den var mega handy når jeg lige skulle have lidt tid hvor jeg havde brug for frie hænder. Jeg skiftede mellem at han sad i skråstol (OH skræk - ja gud han brugte oveni købet også skråstol
), lå på legetæppet, sad i autostolen eller i bumbo stolen. Alt sammen max 15 min af gangen ca.
Og Viktor har godt nok ikke taget skade motorisk...
tværimod.. han var langt fremme i f.eks. mødregruppen, og havde en rigtig stærk ryg fik vi afvide at sundhedsplejersken... sååeh...
jeg får sikkert nogle huk nu, men jeg vil bare gerne lige give min erfarring videre ang. de "skrækkelige" bumbostole (og skråstole)
og - hold nu fast - Viktor er sørme også vokset op med at få sin mad/mælk varmet i mikroovnen!!
jeg må da være en skrækkelig mor...

Tag nu tingende med et gran salt og brug "baby-hjælpe-midler" med sund fornuft og omtanke.
Fortsat god dag til jer allesammen 
Anmeld