Bumbo Babystolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
36 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Thalia

Det her virker som det bedste sted at smide sådan et link

http://www.taenk.dk/artikler/boern/skadelig-babyparkering/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

mkb123

Thalia skriver:

Det her virker som det bedste sted at smide sådan et link

http://www.taenk.dk/artikler/boern/skadelig-babyparkering/

... Er selv meget i mod Bumbo stolen - denne artikel bekræfter kun den mening.

Anmeld

16. oktober 2012

Nessie

mkb123 skriver:

Det samme her

Anmeld

16. oktober 2012

TeamRocket

Men det ved folk jo godt, den er ikke god for børnene men for forældrene der så får lidt 'fri' præcis som skråstole, gåstole og vippestole, hoppegynger og hvad de andre babyparkeringer nu hedder. Vi har klaret os fint uden nogle af delene heldigvis. Men altså hvis man bruger tingene i moderate mængder tror jeg næppe børnene tar skade, lidt lige som mikroovne- baby dør ikke fordi man een gang tar den nemme løsning og varmer mad i den, bare det ikke sker for tit

Anmeld

16. oktober 2012

MorDk

mkb123 skriver:

Enig enig! Og jeg forstå altså ikke at man anskaffer sig sådan noget bras!

Anmeld

16. oktober 2012

Maja_4000

TeamRocket skriver:

Men det ved folk jo godt, den er ikke god for børnene men for forældrene der så får lidt 'fri' præcis som skråstole, gåstole og vippestole, hoppegynger og hvad de andre babyparkeringer nu hedder. Vi har klaret os fint uden nogle af delene heldigvis. Men altså hvis man bruger tingene i moderate mængder tror jeg næppe børnene tar skade, lidt lige som mikroovne- baby dør ikke fordi man een gang tar den nemme løsning og varmer mad i den, bare det ikke sker for tit

Ej hvad ? Mikroovne ? Hvorfor skulle man dø af det ? 

Anmeld

16. oktober 2012

VNB

jeg synes nu liiiige man skal slappe lidt af omkring de bumbo stole.. 

Vi havde en til Viktor, og den var altså bare super! Vi brugte den selvfølgelig med omtanke (ligesom alle andre fornuftige forældre vel ville gøre? man lader jo ikke sit barn sidde deri i flere timer hvis man er normal tænkende...) 

Den var super god som træning før han skulle lære at sidde i højstol, og den var mega handy når jeg lige skulle have lidt tid hvor jeg havde brug for frie hænder. Jeg skiftede mellem at han sad i skråstol (OH skræk - ja gud han brugte oveni købet også skråstol ), lå på legetæppet, sad i autostolen eller i bumbo stolen. Alt sammen max 15 min af gangen ca. 

Og Viktor har godt nok ikke taget skade motorisk...  tværimod.. han var langt fremme i f.eks. mødregruppen, og havde en rigtig stærk ryg fik vi afvide at sundhedsplejersken... sååeh... 

jeg får sikkert nogle huk nu, men jeg vil bare gerne lige give min erfarring videre ang. de "skrækkelige" bumbostole (og skråstole)

og - hold nu fast - Viktor er sørme også vokset op med at få sin mad/mælk varmet i mikroovnen!!  jeg må da være en skrækkelig mor...  

Tag nu tingende med et gran salt og brug "baby-hjælpe-midler" med sund fornuft og omtanke. 

Fortsat god dag til jer allesammen 

Anmeld

16. oktober 2012

TeamRocket

Maja_4000 skriver:

Ej hvad ? Mikroovne ? Hvorfor skulle man dø af det ? 

Må indrømme jeg ikke har sat mig ind i det med mikroovne da det ikke har været nødvendigt her- men min sp fraråder brugen af den fordi den ødelægger f.eks mm og mme og fylder maden med bakterier, og stråling kunne jeg forstille mig.

Anmeld

16. oktober 2012

2babygirls

VNB skriver:

Vi havde en til Viktor, og den var altså bare super! Vi brugte den selvfølgelig med omtanke (ligesom alle andre fornuftige forældre vel ville gøre? man lader jo ikke sit barn sidde deri i flere timer hvis man er normal tænkende...) 

Den var super god som træning før han skulle lære at sidde i højstol, og den var mega handy når jeg lige skulle have lidt tid hvor jeg havde brug for frie hænder. Jeg skiftede mellem at han sad i skråstol (OH skræk - ja gud han brugte oveni købet også skråstol ), lå på legetæppet, sad i autostolen eller i bumbo stolen. Alt sammen max 15 min af gangen ca. 

Og Viktor har godt nok ikke taget skade motorisk...  tværimod.. han var langt fremme i f.eks. mødregruppen, og havde en rigtig stærk ryg fik vi afvide at sundhedsplejersken... sååeh... 

jeg får sikkert nogle huk nu, men jeg vil bare gerne lige give min erfarring videre ang. de "skrækkelige" bumbostole (og skråstole)

og - hold nu fast - Viktor er sørme også vokset op med at få sin mad/mælk varmet i mikroovnen!!  jeg må da være en skrækkelig mor...  

Tag nu tingende med et gran salt og brug "baby-hjælpe-midler" med sund fornuft og omtanke. 

Anmeld

16. oktober 2012

tarkoflen

VNB skriver:

jeg er enig, hvis man bruger ting med omtanke tager børn ikke skade! Det er jo hvis man parkere dem i disse stole længere tid ad gangen og bruger det som pasning!

Jeg er ret sikker på, at jeg også kommer til at bruge en skråstol og få varmet mad i microen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.