Fødte jeg... Fredag d. 12/11-10 fik jeg min lille dreng i armene.
Jeg blev sat i gang tirsdag d. 9/11-10 med en stikpille, 2 stikpiller onsdag. Torsdag vælger de at prikke vandet kl. 10.30 og jeg kommer kort herefter på fødegangen. Mine veer kommer stille og roligt, men bliver ikke kraftige nok, så JM forsøger med arkupunktur - hvilket ikke har nogen sønderlig effekt, så jeg får kl. 14.30 vedrop. (AV!)
Kl. 17 forsøger 2 narkoselæger at lægge epidural, hvilket går heeeeelt galt - mine ben bliver følelsesløse, jeg er rigtig skidt, mit blodtryk falder til ned imod 60/38 og jeg er sikker på at jeg skulle dø. -selvf skulle jeg ikke det.. -Var omringet af prof læger, sygeplejersker, Jm og narkoselæger. Men sikke en omgang.. Effekten af bedøvelsen forsvinder inden for en time og veerne bider virkelig til. Da han ikke have lagt sig fast i mit bækken er han nu begyndt at bore sig godt ned, hvilket i forb med veer og fødsel er en ubehagelig voldsom smerte.
Nå kl bliver 20 og veerne har som sådan ingen effekt så jeg får nu tilbudt en ny epidural hvilket jeh bliver nødt til at takke ja til for at spare på krafterne til finalen. Denne gang lykkedes det, men jeg får desværre ikke glæde af denne bedøvelse særlig længe, da man ikke kan smertedække den sidste fase - altså hvor barnet presser sig ned i bækkenet, og ligeså presseperioden. - men jeg fik mig en lille pause.
Nu begynder lillemandens hjertelyd at falde og to læger bliver tilkaldt - de tager jævntlig blodprøver at hans hovedet for at holde øje med ilten i hans blod. Pludselig skal det gå stærkt, så lægen beslutter at tage ham med sugekop - og vupti så var han ude..JM klipper navlesnoren og skal hurtigt have ham hen til børnelægen der skulle sikre sig at hans ilt og hjertelyd var som det skulle være. Han knirkede en smule og fik ilt i 10 min.
En sund og rask dreng på 4220 g og 56 cm lang..
Tog hjem 15 timer senere og skulle på sygehuset til den obligatoriske blodprøve på 2. dagen hvor vi får besked på at hans levertal er rimelig høje og vi skal derfor derop igen i morgen for at se om det er nødvendigt med en lyskasse..
Det blev en lidt lang fødselsberetning, men det var også en hård omgang..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld