Gravid inden mens. efter p-pille stop - hvilken betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. november 2010

WantingBaby2012

Hejsa

Jeg smed p-pillerne for snart 5 uger siden og har endnu ikke set skyggen af menstruation. Jeg har læst mig frem til at det kan varierer fra person til person, hvornår man får det igen efter p-pille stop. Udover det har jeg også læst mig frem til, at der er mange som når at blive gravide inden de får deres menstruation efter p-pille stoppet.

Har det mon nogen betydning for fosteret og det videre forløb?   

Tak på forhånd for jeres svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Snefnug1984

WantingBaby2011 skriver:

Hejsa

Jeg smed p-pillerne for snart 5 uger siden og har endnu ikke set skyggen af menstruation. Jeg har læst mig frem til at det kan varierer fra person til person, hvornår man får det igen efter p-pille stop. Udover det har jeg også læst mig frem til, at der er mange som når at blive gravide inden de får deres menstruation efter p-pille stoppet.

Nej det har ingen betydning. Der er jo også nogen der bliver gravide mens de er på p-piller.

Anmeld

14. november 2010

WantingBaby2012

Men det bedste ville vel være at vente til man ihvertfald har fået sin første mens efter pille-stoppet? 

Anmeld

14. november 2010

Ace

Synes jeg har laest i brugsanvisngerne til p pillerne at man skal søge laege skulle man blive gravid som du siger.. (eller mens man er på pillen) fordi det kan have en virkning på fostret.. men er ikke sikker.. og det kan da også vaere de skriver det for at man ikke fortsaetter med at tage pillen.. ? men jeg ville da lige tage til laegen for en sikkerheds skyld hvis jeg var dig.. bare lige for at høre om du nu kunne vaere gravid, og hvad du så gør ..
Held og lykke med det

Anmeld

14. november 2010

JacobsMoar

Jeg fik aldrig mens efter p-pillestop..

Og jeg fødte for 20 dage siden den dejligste dreng.. Sund, rask og velskabt.. Dog noget stor, men det har nok ikke lige noget med det at gøre

Anmeld

14. november 2010

Mette 28

Både med min søn og så den bebs jeg venter nu, gik der mange mdr før jeg fik min mens, første gang næsten 6 mdr og denne lidt mindre tid. Men ens krop skal af med hormonerne fra P piller. første gang gik jeg til lægen og det vil ikke have nogen betydning for fosteret, men jeg blev rådet til at vente da der kan komme tvivl om ens rigtige termin. Men prøv at tage en test og er den negativ ville jeg vente til du får din første mens..

Held og lykke med det hele..

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

WantingBaby2011 skriver:

Hejsa

Jeg blev gravid på P-piller og min læge sagde det ingen betydning havde - min datter er nu 13 mdr. og hun er bare helt perfekt

Anmeld

14. november 2010

LotteN

Det ksal du nu ikke ære bange for.

Jeg blev også gravid lige efter jeg havde smidt p-pillerne og vi har da idag en sund og rask pige på 2,5 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.