Adhd- hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. november 2010

katja26

Hej jeg har en søn på 9 år med ADHD

jeg på kontanthjælp enlig mor og skal ha nr 2 søn med termin 6 januar...

jeg ville høre om der er nogen som ved hva man kan søge af tilskud og andet fra kommunen som ku lette hverdagen lidt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

anna-jonas

I må næsten være tilknyttet nogle fagpersoner, når han har fået diagnosen ADHD. Disse personer skulle gerne kunne vejlede dig i hvilke tilskud o.s.v du er berretiget til. F.eks kunne det måske være relevant med noget aflastningsordning, da det kan være en stor belastning at være alene med et barn med den diagnose. Aflastningsordningen er noget helt andet end plejefamilie.....................bare lige så du ikke misforstår. Næsten alle forældre til handicappede ( ogdenne kategori hører ADHD og under), kan få bevilget aflastningstimer.

Vi er en velfungerende familie, der har Ida på 20 mdr. som er hjerneskadet. Vi har fået bevilget 8 timer om ugen, som vi bruger til at få enten hende passet så vi kan være noget for vores andre børn, eller så vi forældre kan få lidt frirum. Det er nemlig særligt vigtigt i sådanne familier, da man bruger mange, mange ressourcer på det handicappede barn.

Du kan også søge råd og støtte hos ADHD foreningen..............her er lige et link.  

http://www.adhd.dk/

Held og lykke med det hele, og med den forestående familieforøgelse.

Mette

Anmeld

15. november 2010

Grynt

Fuldstændig enig. Du kan jo også snakke med din social rådgiver. Men prøv at gør dig klar på og tænk over hvad dine behov er, for så er det også nemmere for SR at hjælpe dig  

VH Grynt, mor til 2 med diagnoser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.