Skal man have tømt sit maveindhold???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.890 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. november 2010

mullesmith2

Nu går jeg her og venter på at skulle have planlagt kejsersnit på torsdag, og der skal man jo være fastende til, men hvad nu hvis jeg får veer i morgen og skal have "akut" kejsersnit der istedet for, så er jeg jo ikke fastende.. kan de så godt gøre det alligevel eller skal de have en slange i halsen på mig og suge mad op?? Fo puuha da så er jeg da bange for at gå i fødsel før på torsdag, godt det er lige rund om hjørnet. Men bare lige et undrende spørgsmål fra den kommende twinmom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

bullerbassen

mullesmith2 skriver:

Nu går jeg her og venter på at skulle have planlagt kejsersnit på torsdag, og der skal man jo være fastende til, men hvad nu hvis jeg får veer i morgen og skal have "akut" kejsersnit der istedet for, så er jeg jo ikke fastende.. kan de så godt gøre det alligevel eller skal de have en slange i halsen på mig og suge mad op?? Fo puuha da så er jeg da bange for at gå i fødsel før på torsdag, godt det er lige rund om hjørnet. Men bare lige et undrende spørgsmål fra den kommende twinmom

Altså da jeg i sin tid fik kejsersnit, fik jeg tømt mavesækken.

Det var også akut kejsersnit, havde gået med veer hele dagen. Var bestemt ikke glad for tanken, og prøvede at overtale dem til det ikke var nødvendig ( hi hi ) men slap ikke..

Ville ikke rigtig nået med mit indlæg, men tror desværre ikke du slipper, hvis det er akut. Det er heldigvis hurtig overstået.

Du må holde på dem til torsdag  pøj pøj

Anmeld

13. november 2010

Mor24

altså jeg fik ikke tømt mavesækken da jeg fik aks og kender heller ikke nogen der har.

Anmeld

13. november 2010

Mama3

mullesmith2 skriver:

altså da jeg fik min første datter for 2 år siden fik jeg også aks efter 18 timer med veer men jeg fik ikke tømt min mave så det tror jeg altså ikke at du skal hvis du selv går i fødsel. det har jeg aldrig før hørt om

Anmeld

13. november 2010

bullerbassen

bullerbassen skriver:

Altså da jeg i sin tid fik kejsersnit, fik jeg tømt mavesækken.

Det var også akut kejsersnit, havde gået med veer hele dagen. Var bestemt ikke glad for tanken, og prøvede at overtale dem til det ikke var nødvendig ( hi hi ) men slap ikke..

Ville ikke rigtig nået med mit indlæg, men tror desværre ikke du slipper, hvis det er akut. Det er heldigvis hurtig overstået.

Du må holde på dem til torsdag  pøj pøj

Det skal siges det er 9 år siden jeg fik kejsersnit, måske de ikke er så strikse mere.

Anmeld

13. november 2010

Halbschön

Det er jeg ret sikker på at du ikke skal

Ved planlagte operationer - inkl. pks, skal man faste inden..

Men ved akutte operationer bedøver man alligevel, da det jo er nødvendigt, og har ikke hørt om at man får tømt mavesækken inden

Anmeld

13. november 2010

bullerbassen

RJN skriver:

Det er jeg ret sikker på at du ikke skal

Ved planlagte operationer - inkl. pks, skal man faste inden..

Men ved akutte operationer bedøver man alligevel, da det jo er nødvendigt, og har ikke hørt om at man får tømt mavesækken inden

Hmm fik i sin tid tømt min mavesæk - skulle i fuld narkose og fik afvide det var pga af risikoen for at kaste op - og dermed ende i luftvejene ( mener jeg de sagde )

Anmeld

13. november 2010

mullesmith2

Nåh pyyh det lyder til det ikke bliver nødvendigt at tømme mavesækken... Det er godt nok dejligt da... Blev da helt nervøs over det

Anmeld

13. november 2010

Halbschön

bullerbassen skriver:

Hmm fik i sin tid tømt min mavesæk - skulle i fuld narkose og fik afvide det var pga af risikoen for at kaste op - og dermed ende i luftvejene ( mener jeg de sagde )

Ja, det er også derfor man skal faste op til en planlagt OP... men snakkede lige med min mor der har fået 3 aks'er... den første for snart 21 år siden, og hun har heller ikke oplevet at blive "udtømt".. så måske det bare er nogle steder der gør det

Anmeld

13. november 2010

Ryberg

Bare lad være med at spise for meget inden

Jeg fik aks kl.2. om natten og havde sidst spist ved 19 tiden (en sandwich) og jeg fik ikke tømt maven.....

de spurgte hvad og hvor meget jeg havde spist...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.