combivogn eller barnevogn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.218 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. november 2010

ulleby

Hej,

Vi venter os tvillinger til Maj - og er meget i tvivl om ovenstående!Så hvis nogen kan hjælpe med gode råd eller andet er det meget kærkommen...

Kan se fordelen ved combi vogn og så voksi poser eller anden udgave - men kan de fåes så store at man kan have ungerne til at ligge der i i lang tid? Skifter man den så ud senre med en tvillinge barnevogn eller enkelte barnevogne, for de skal vel ud og sove gerne i flere år? Og hvad er til at komme rundt med? Hvilket mærk er godt? Og hvis det er combivogn hvilken form for pose så, eller er det lift og hvorfor?

Alt i alt HJÆLP

Hilsen Didde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Vial

Jeg har købt en teutonia kombivogn og to voksier. Fungerer super. Den kan de bruge til de er 3 år ca. Det er den kombivogn på markedet med bredeste sæder. Du vil hurtig finde ud af, at tvillingerne skal være noget smalnumset ellers. Den er ikke synderlig bred og kan komme rundt alle vegne.

Udover kombien har jeg en brugt odder tvillingevogn, jeg har fundet på dba.dk til 500 kr. Den er også dejlig at gå med, synes jeg. De vokser dog hurtig ud af den. Det er en lille tvillingemodel.

Når de bliver ældre skal den ene sove i teutoniaen og den anden i odderen, tænker jeg. På udflugter vil jeg kun bruge teutoniaen.  

Tillykke med tvillingegraviditeten i øvrigt - spændende, hvad der gemmer sig derinde.

Anmeld

16. november 2010

linemus

Jeg kan jo kun fortælle, hvad vi selv har gjort, og de erfaringer jeg har.

Til vores første søn (en enkelt) købte vi en Emmaljunga kombivogn. Den er ikke så lang, som en barnevogn, så han voksede hurtigt ud af den, og vi havde en altanbarnevogn stående til hans middagslur. Det hjalp jo bare ikke, når vi var nogen steder. Så sov han i kombivognen, der var lavet om til klapvogn - dvs. han lå ikke så godt, og den var ikke særlig vindtæt.

Kombivognen var nem at komme rundt med. Vi boede i Nørresundby, så det var smart mht. bus og butikker.

Med tvillingerne fik vi en Emmaljunga tvillingebarnevogn. Den har jeg været rigtig glad for. Den er lang i liggemål, og de har brugt den indtil 2,5 år, mener jeg. Herhjemme og i dp sov de dog i hver deres vogn, da de blev større, så de ikke vækkede hinanden. Den har været fin at komme rundt med, og man kan godt have den med i bussen, så længe det er en af dem, hvor man kan stå nede bagi med vognen. Jeg har kun prøvet én gang, at det ikke var sådan en bus - så måtte jeg gå hjem igen.

Derudover har vi en Brio klapvogn. Den er super lækker. Det smarte ved to sæder er, at den ene kan ligge ned, mens den anden sidder op. Det kan man ikke i barnevognen, fordi madrassen er én stor.

Nu er pigerne så store, at vi nok ikke kommer til at bruge klapvognen meget mere, så der er nok både en tvill.barnevogn og en klapvogn til salg snart

En enkelt ting, jeg drømte om, er svingbare hjul. Jeg mener, det er baghjulene, der kan svinge, som en indkøbsvogn. Så er den noget nemmere at dreje med.

- Line

Anmeld

19. november 2010

ulleby

Hvor er det pænt af jer at dele ud af jeres erfaring - det er skønt. Er godt nok meget splittet - og kan se at i også er Håber nogle flere havde lyst til byde ind med erfaring - skal ikke ud og købe pt. Har hørt lidt om sådan nogle også kommer på januar udsalg - så der skal vi vist en tur i og se - plus finde ud af hvad der kan være i bilen.

God weekend

Didde

Anmeld

23. november 2010

ulleby

28. november 2010

ulleby

Stadigvæk ikke flere der kunne tænke sig at dele deres erfaring til en der er ret forvirret

Anmeld

11. januar 2011

ulleby

Opper den lige igen - for nu står købet snart for døren. Kan vist ikke strække den længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.