Jeg kan jo kun fortælle, hvad vi selv har gjort, og de erfaringer jeg har.
Til vores første søn (en enkelt) købte vi en Emmaljunga kombivogn. Den er ikke så lang, som en barnevogn, så han voksede hurtigt ud af den, og vi havde en altanbarnevogn stående til hans middagslur. Det hjalp jo bare ikke, når vi var nogen steder. Så sov han i kombivognen, der var lavet om til klapvogn - dvs. han lå ikke så godt, og den var ikke særlig vindtæt.
Kombivognen var nem at komme rundt med. Vi boede i Nørresundby, så det var smart mht. bus og butikker.
Med tvillingerne fik vi en Emmaljunga tvillingebarnevogn. Den har jeg været rigtig glad for. Den er lang i liggemål, og de har brugt den indtil 2,5 år, mener jeg. Herhjemme og i dp sov de dog i hver deres vogn, da de blev større, så de ikke vækkede hinanden. Den har været fin at komme rundt med, og man kan godt have den med i bussen, så længe det er en af dem, hvor man kan stå nede bagi med vognen. Jeg har kun prøvet én gang, at det ikke var sådan en bus - så måtte jeg gå hjem igen.
Derudover har vi en Brio klapvogn. Den er super lækker. Det smarte ved to sæder er, at den ene kan ligge ned, mens den anden sidder op. Det kan man ikke i barnevognen, fordi madrassen er én stor.
Nu er pigerne så store, at vi nok ikke kommer til at bruge klapvognen meget mere, så der er nok både en tvill.barnevogn og en klapvogn til salg snart

En enkelt ting, jeg drømte om, er svingbare hjul. Jeg mener, det er baghjulene, der kan svinge, som en indkøbsvogn. Så er den noget nemmere at dreje med.
- Line