Åh den amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

sbs78

Anne85 skriver:

Tak sveske... håber du kan rumme alt mit amme brok når vi skal i mødregruppe på tirsdag

Selvfølgelig putte. Det er jo det vi skal bruge hinanden til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Anne85

Risen skriver:

Forresten bogen 60 vidunderlige uger beskriver tigerspringet som vores børn er I nu. Der stod vist noget med afvisning af brystet og at mange tror børnene helt vil stoppe, men det er kun for en periode

Er det rigtigt Siger den så også noget om hvornår det blir godt igen

Anmeld

13. november 2010

Anne85

Risen skriver:

øv øv, vi må håbe det bare er en periode.. Og nej amningen er bare ikke så nemt som man håber. Personligt kører det først for mig og Clara nu hvor hun er 4 MÅNEDER.. Det er altså lang tid der har været problemer. 

Puha Ja jeg syntes faktisk også det har drillet mere eller mindre hele tiden... Nynne er ihvertfald ikke et barn der bare siger "ja tak lad mig lige få en lille tår" hvergang mor lige synes det ku være belejligt at hun lige blev "spist af" - hun har lige fra start nok selv skulle sige fra og til hvornår hun ville ammes

Anmeld

13. november 2010

Risen

Anne85 skriver:

Er det rigtigt Siger den så også noget om hvornår det blir godt igen

Ja, men har ikke bogen med mig her.. Det er vist den længste periode / tigerspring af dem alle denne her.. Og de kan især blive ekstra mor syge. Faktisk så slemt at de ikke rigtig gider far. Det er sket for Clara. Det er kun mig der kan putte hende  GAB

Anmeld

13. november 2010

Anne85

Risen skriver:

Ja, men har ikke bogen med mig her.. Det er vist den længste periode / tigerspring af dem alle denne her.. Og de kan især blive ekstra mor syge. Faktisk så slemt at de ikke rigtig gider far. Det er sket for Clara. Det er kun mig der kan putte hende  GAB

PRÆCIST sådan er det også lige pludselig her... det er KUN mor der kan putte Og det er altså også kommet indenfor de sidste par uger

Anmeld

13. november 2010

Risen

Anne85 skriver:

PRÆCIST sådan er det også lige pludselig her... det er KUN mor der kan putte Og det er altså også kommet indenfor de sidste par uger

Jeps, du bør købe den bog eller låne den.. Den er faktisk super god.. Der står også tips til lege med babys alder og tricks til at lære ting..

Anmeld

13. november 2010

Anne85

Risen skriver:

Jeps, du bør købe den bog eller låne den.. Den er faktisk super god.. Der står også tips til lege med babys alder og tricks til at lære ting..

ja det ku være... den er garanteret udlånt på biblo for det lader til at den er vældig populær...

Anmeld

14. november 2010

Mette.

Anne85 skriver:

Huuuuulk... Jeg vil ikke stoppe Men rart at høre at det ik kun er mig der har en stædig datter. Fandt du mon nogensinde en forklaring på det?? Nynne er heldigvis ikke lille... Tværtimod så tror jeg hun er tæt på de 8 kg - men i mit hoved hænger det hele sammen og spiser man ikke godt, så sover man ikke godt og så er man ikke i hopla til noget som helst

Nej, vi fandt ikke sådan rigtig ud af hvorfor. Jeg ved jeg havde rigeligt med mælk, så hvertfald ikke derfor. Men altså, nu i en alder af snart 7 måneder vejer hun kun 6,7 kg, så der var simpelthen heller ikke plads til hun ikke fik ordentligt mad længe, så det gjorde nok også at jeg ikke kæmpede så længe som jeg ellers ville har gjort.

Jeg tror simpelthen hun er for nysgerrig. Hun ville alt muligt andet end at spise og kun om natten hvor hun var træt og der var het mørkt kunne hun koncentrere sig om det.

Min SP sagde jeg skulle prøve at sætte hende op, henover det ene af mine ben også på den måde lade hende sutte - så kunne hun bedre følge med i tingene mens hun skulle spise. Det lykkedes ikke rigtigt her, fordi det var gået i koks inden, men måske det er et forsøg værd for jer. Om ikke andet synes jeg hvertfald du skal pakke flasken væk, indtil det kører optimalt, for ellers ender det måske med hun slet slet ikke gider bryst og det er da så trist at stoppe amning. Men du har fuldstædig ret, hvis de ikke får mad er søvnen væsentligt dårligere. Det kunne også være hun har brug for lidt grød, så maven får lidt mere at arbejde med?

Anmeld

14. november 2010

NoName

Anne85 skriver:

Det er squ noget op ad bakke engang imellem 

De sidst 2-3 uger har det simpelthen været så bøvlet at amme min lille datter som er 4 måneder idag. Hun protesterer nærmest med det samme jeg ligger hende i amme-stilling, stritter imod og vil overhovedet ikke tage brystet og jeg kan kun få hende til at spise ved at "lokke" med sutten (putte sutten i munden på hende som hun sutter vældigt på - tage den ud og så skynde mig at putte brystet i munden på hende). Når jeg så endelig får hende til at sutte ligger hun vildt uroligt og hiver sig hele tiden væk

Sådan er det hele dagen igennem. Og derfor har jeg den sidste uges tid givet hende en flaske en gang om dagen - skide dumt ja, for det er absolut kun med til at ødelægge amningen - men fx spiser hun for det meste ved 5 tiden og fra hun så vågner ved 7 tiden og til hun ska sove ved 9 tiden kan jeg bare ikke få hende til at spise - og hun sover jo gerne fra 9-11 eller 12 - og jeg synes simpelthen det er for længe hvis hun ikke skulle have mad fra kl 5 til kl 12. og hun spiser gerne 200 ml mme der kl 9 så hun er jo sulten

om natten er der ingen problemer med at ligge til... og hun spiser stadig meget ofte (jeg tænker lidt hun får indhentet alt det hun ikke spiste i løbet af dagen - om natten)

Jeg ELSKER at amme (når tingene ellers fungerer) - det er nemt, der er altid mad med, det er det bedste for baby osv osv osv så derfor gør det mig så ked af det. Jeg kan mærke det stresser mig helt vildt - det er fx ikke nemt at tage nogen steder og herhjemme har jeg en små ked pige der hele tiden virker sulten

Nogen af jer der har stået i samme situation??

Jeg har faktisk gået og tænkt på at skrive til dig de sidste par dage, men det er ikke blevet til mere end tanken...

MME ????? malker du ikke længere ud af din overproduktion? eller det er måske gået helt i sig selv igen?

Jeg ammer også fuldt endnu, men har ikke heeelt de samme problemer som dig... det er mest om aftenen at C ikke kan koncentrere sig om at spise, men har ikke andre steder end stuen jeg kan sidde med hende - desværre, jow så skal jeg lægge mig i sengen, det kunne jeg måske prøve...

synes også at C spiser lidt for ofte om natten nogle gange går det også kun en time imellem. Men synes det svinger meget... men der går ALDRIG over 3 timer...

Vi har haft mange problemer med det her amning, som du jo ved, og jeg har været ekstremt tæt på at opgive nogle gange, men har holdt ud og er glad for jeg er blevet ved (takket være støtte og hjælp herindefra)... nu vil jeg jo gerne blive ved så længe som muligt... men selvom vi sam sover i min seng så er det ved at blive lidt belastende for mig at hun spiser så ofte + det er ekstremt hårdt ikke at kunne røre sig... Jeg synes det er svært at vurdere om hun får nok mad eller om hun er sulten, ved godt der er et apetitspring undervejs, men alligevel. C hun er glad og trives og bliver da også tungere og tungere (hvor meget hun vejer ved jeg ikke SP kommer i næste uge), men hun kan ikke prale af en så flot vægt som Nynne.

what to do what to do....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.