Hvad var vægten på jeres børn i uge 30??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.777 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. februar 2008

Louise S.

Jeg er lige kommet hjem fra jdm, og jeg syntes ikke at min baby vejer ret meget... Vægten er blever skønnet til 900g og jeg kan læse mig til rundt omkring at andres baby vejede mellem 1200g og 1400g... Så jeg bliver helt bange, er det noget jeg skal være urolig for?:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2008

Kloster

Hej Louise S.

Jeg har 3 drenge. Rasmus på 10 år. Nicolaj på 8½ og Mads på snart 4 år.

Rasmus vejede 1400 gr i uge 30. Da han kom ud vejede han 3900 gr. Men de havde skudt ham til at veje 3000 gr.

Nicolaj vejede 1600 gr i uge 30. Han vejede 4050 ved fødslen og de havde skudt ham til 3400 gr.

Mads vejede 1500 gr i uge 30 og da han kom ud vejede han 3890. De skød ham til at veje 3000 gr ved fødslen.

Men jeg tror da næppe, der er noget i vejen med dit barn. Nogle får bare større ell mindre børn... Også uden problemer.
Og som du kan se, har min JM skudt meget forkert hver gang.

Håber det hjalp :)

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

18. februar 2008

Pia.

Søde Louise det er jo KUN et skøn.... - kan fortælle dig at med min nr. 2 skønnede jdm 1 kilo forkert dagen forinden fødslen... Jeg tror ikke så meget på de skøn, selvfølgelig er det rart at få et ca. skøn på hvor meget den lille vejer.
Men jeg kan da fortælle dig at jeg er blevet skønnet i lidt forskellige uger tæt på uge 30

Mikkel uge 30 - 1600g - fødselsvægt 3430g
Mille uge 32 - 2200g - fødselsvægt 4510g
Mads uge 32 - 2400g - fødselssvægt 4300g

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er de skøn jeg har fået ....

bliver skønnet dagen inden fødslen med Mille til 3700g og hun vejede dagen efter 4510g derfor giver jeg ikke så meget for de skøn...

Knus Pia.

Anmeld

18. februar 2008

Piaa

Hej Louise
Nej det er så svært for jordmoren at vudere hvor stort et barn er og hvis hun ellers var tilfreds så skal du tage det helt roligt. Hvis hun mente der var noget galt så havde hun sendt dig til en skanning. Hvis du er urolig og ikke mærker liv som du plejer så ring til fødegangen og tag ind og få en skanning.
Hilsen Piaa

Anmeld

18. februar 2008

Tullebobs

Hej Louise

Jeg tror helt sikkert, at din jordemoder ville have sendt dig til en vækstscanning, hvis hun mente, at dit barn var for lille. Måske er babyen lidt mindre end gennemsnittet, men sådan nogle fødes jo osse;) Simon blev i uge 29 skønnet til 1100g (osse mindre end gennemsnittet), og den dag han blev født blev han skønnet til 3600g, han vejede dog "kun" 2880g og var 50 cm, lidt lille men helt igennem perfekt(L)

Og det er jo først nu, at bebs skal til at tage på for alvor, er det ikke noget med 200-250g om ugen fra nu af? Og så vil din baby jo (forudsat at jm har skønnet rigtigt og med ti uger tilbage) veje mellem 2900g og 3400g hvilket jo er super babystørrelse:)

Pøj pøj og stort kram fra Trine

Anmeld

18. februar 2008

Louise S.

tak for alle de dejligt svar, jeg har lige fundet min vandrejounal fra da jeg ventede josefine... Jeg kan se at hun i uge 27 blev skønnet til 800g så det er jo faktisk det samme..

Josefine vejede 3000g da hun blev født, 11 dage over termin. Så jeg tror at lillebror kommer til at veje det samme

Anmeld

18. februar 2008

MorCamilla

Hejsa Louise..

min dreng Mikkel, blev skønnet til at veje 800 gram i uge 29+5.. Da jeg så fødte ham i uge 30+0 vejede han 1370 G.. Men ja, det er jo bare et skøn.. Så mon ikk den lille ny får en "normal" fødselsvægt.. der er jo stadig noget tid endnu...

knus fra Camilla.

Anmeld

18. februar 2008

Honningblomst

Skøn og skanninger...tror ikke du skal tage dem for andet end det de er. Et gæt eller et kvalificeret?? bud.;)
Mine børn er alle tre blevet skønnet helt skævt. Den første et kilo(ved skanning) den ene vej og den sidste 700g den anden vej(ved jm).
Knus...

Anmeld

18. februar 2008

A.I.G.

deres skøn kommer som vinden blæser, det er hvad jeg mener.

Første gang fik jeg at vide at jeg bar et MEGET stort barn (det skal siges jeg tager meget på i grav. -20 og 25 kg -)
Nå men, jeg fødte Augusta på 3250 gram en uge før termin.

Gangen efter fik jeg at vide at jeg havde et lille barn, og ja jeg fødte Ella en uge efter termin på knap 4100 gram....

Så hmmm. De gætter ukvalificeret.

Anmeld

19. februar 2008

Louise S.

Jeg ringede til mig egen læge her til morgen, ville lige høre hvad han sagde.

Han syntes også at det var en lille vægt. Så han ville lige ring på skejby for at høre hvad de sagde.

Lægen på skejby syntes at det var en lille vægt, men ikke noget der var meget slemt. Men han ville gerne lige se mig til en vægt-scanning i morgen. Så må jeg se hvad de siger (de ville også tage i mente at min datter kun vejede 3000g 11 dage over termin)

Så nu kan jeg kun håbe at alt er som der skal være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.