Noget underligt noget med Annikas flyverdragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Mary

Vi har altid sværget til Mikk-line, og har aldrig haft andre mærker i flyverdragt da de har været varme og gode. Annika har overtaget den Juliane brugte 2 år i træk (ja, det vokser ikke så hurtigt herhjemme) og har haft den på et par gange oppe i børnehaven. 

Idag da jeg henter dem får jeg at vide at Annikas flyverdragt ikke er varm nok, og at hun har grædt af ren og skær kulde idag deroppe, så de måtte give hende termotøj indenunder!! Jeg må have lignet et stort ? for den dragt har Juliane som sagt brugt i 2 år i kulde, blæst og frost og har ALDRIG haft termotøj på indenunder. Der var blæsende, men en 5-6 grader ude. 

Kan en flyverdragt blive vasket for meget, eller blive slidt i fyldet med tiden? Eller er Annika bare det mere kuldskær? Jeg fatter ikke en brik.

Hvad skal hun så have på når det bliver rigtig vinter? Skal vi virkelig ud og købe en anden dragt - altså det bliver vi jo nødt til, men hvilken en skal det så være? 

Har I oplevet det samme med jeres genbrug? Jeg siger det lige igen, jeg fatter det simpelthen ikke! 

Jeg tror også jeg smider den et andet sted på siden, bare til info.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Lene76

Jeg har kun erfaring med Reima tec, men dem genbruger vi osse..... jeg har valgt ik og tørre dem i tumleren for det slider en del på dem, hvis man vasker dem megt blir de osse tyndere..... og der hvor de er syet sammen kan vinden så komme igennem.... måske det er det der er problemet med den Annika har på?? ... men æv at sku ud og bruge penge på en ny, men ok der er jo en mere der kan bruge den efter Annika

Anmeld

11. november 2010

..

Nogengange så tror jeg det er dem i institutionerne der har nogen skøre ideer..

Begge mine unger har altid sovet ude om vinteren i en fleece, en hue og handsker - nu hvor det ikke engang er frost har de bedt mig købe nogen varme bukser han kan sove i??

Tror ikke der er noget galt med dragten..

Anmeld

11. november 2010

Lene76

Macrolf skriver:

Begge mine unger har altid sovet ude om vinteren i en fleece, en hue og handsker - nu hvor det ikke engang er frost har de bedt mig købe nogen varme bukser han kan sove i??

hmmm mine dp unger sover i deres alm tøj + trøje enten fleece el uld hue og vanter...... og de fryser ik... så ja det tror jeg su kan ha ret i.

prøv i weekenden selv og ha hende med ud i den Maria...... så kan du da se om det passer....

Anmeld

11. november 2010

Mary

Macrolf skriver:

Vi har tænkt det samme. Vi må prøve herhjemme.... 

Anmeld

11. november 2010

Anja

Ja, prøv den hjemme og se, hvordan hun reagerer.

MEN skal lige sige, at vi også har brugt Mikk-line meget  - og gør det også i år til Esther, men vi har købt Lego-tech til Elias, da vi også har haft købt det mærke til Jonas tidligere, og de har altså været lidt kraftigere i kvaliteten og virket varmere, men de koster også lige lidt mere.

Anmeld

12. november 2010

BellaT

Hmmm. Har også en vinter brugt Mikk-line. Rigtigt godt mærke. Vandtæt og varm.

Lige nu bruger Phillip sin flyverdragt fra sidste år. En MeToo. Sidste vinter frøs han ALDRIG i den og det ved jeg, fordi han jo var i dagpleje hos mig hver dag. Den anden dag da jeg så henter ham i børnehaven har han en fleecetrøje indenunder flyverdragten. "Fordi det jo er så koldt idag"... Der var godt nok ikke minusgrader. Så det bliver da spændende at se hvad de pakker ham ind i til vinter.

Anmeld

14. november 2010

Siber

Har du fået afprøvet den???

jeg tror godt at man kan vaske den "i stykker"!

Knus Siber

Anmeld

14. november 2010

Muffinmus

Selvfølgelig kan en flyverdragt være brugt for meget eller vasket for meget.

Foret bliver tyndere for hver vask og impregneringene ringere for hver gang også selv om man selv prøver at impregnere...

Så der kan sagtens være noget om snakken. Og i øvrigt også om at hun sagtens kan fryse mere end dit andet barn.

William holdt fint varmen i sin flyvderdragt uden tyk trøje under, mens Victoria tit skal haev en sweater eller lign tyk trøje idnen under for at holde varmen...+ nogle gange strømpebukser inden under bukserne.

Anmeld

15. november 2010

Mary

I weekenden var vi alle ude i det mest bidende blæsevejr tilsat lidt regn hist og pist. Hun legede med vandpytter vil jeg tilføje. Hjemmefra havde hun fået en fleecetrøje indenunder, og så gik det vist op for mig, at jeg også tror Juliane altid har haft det....måske  Vi gav hende IKKE ekstra bukser på, men kunne sagtens finde på at give hende strømpebukser under bukserne når det bliver rigtig koldt, og det har ikke noget med flyverdragten at gøre. Vi er bare ikke nået dertil endnu synes vi jo ikke....

Vi regner med at hun får en lækker vinterjakke i julegave, og så tror jeg vi køber nogle skibukser til hende akkurat som Juliane har i år. ....hvis altså ikke flyverdragten kan klare mosten. Har også kigget på termotøj med fleece til at have indenunder evt. Vi klarer den nok. 

Men hun frøs altså overhovedet ikke, det var kun den kuldskære moaar her 

Tak for alle jeres gode idéer og tanker!

Hov! vil lige tilføje, at vi aldrig har skamvasket deres overtøj! Faktisk er det ikke noget vi gør SÅ ofte igen  Der er ligesom bare lidt med at alt det andet vasketøj jo ligger og fylder hvis det ikke bliver vasket, og det gør overtøj ikke. Så jeg tror ikke vi har vasket det for meget - tørretumbler det heller ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.