Casper 8 mdr - lang update + billedspam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Lise

Tænk, så blev lillebror OTTE mdr gammel  Så tænkte det var tid til en update

Casper er stadig en sød og nem dreng. Han underholder sig selv for det meste når han er vågen ved at rulle, kravle, møffe rundt og putte alt hvad han finder på gulvet i munden. Det stiller store krav til rengøringen og oprydningen her i huset, så jeg ved hvad jeg skal tage mig til. Men han er i øvrigt ikke vågen så meget, synes jeg. Han sover gerne to lange lure hver dag, og så går han i seng kl 19-19:30. Oftest lægges han til første lur når Simon bliver afleveret i børnehaven, og så er han vågen 2-3 timer midt på dagen, hvor der spises frokost, leges og handles, og så sover han igen. Gerne til omkring hvor Simon skal hentes..  Har spurgt både børnelæge og sundhedsplejersker om det er normalt han sover så meget, men de mener alle at det er fordi han er MEGA aktiv når han er vågen, så han har behov for megen søvn. Og det er jo os' bare dejli'!

Apropos børnelæge, så har vi været hos denne et par gange for at blive målt og vejet og snakke om madindtag og energiforbrug. Han blev vejet hos sp i forgårs, og vejer nu 7,25 kg og måler 68 cm. Han er lillebitte, men de mener også alle at det bare er fordi han ligner mig. Kan ikke lade være med at tænke på at det bliver træls for ham senere i livet, hvis han er en lille spinkel dreng, men det kan da også være han vokser fra det. Han må ha noget groft rugbrød og sådan noget...

Mad er han så ikke så god til, men vi øver og øver. Han spiser stadig ikke det samme som os andre, men han tilbydes hver dag. Og rugbrød er han heller ikke god til.. Vi fylder på ham med grød, mos, smør og mme, og så tilbyder ham alt det andet. Forhåbentlig bliver han snart bedre. Om ikke andet når han skal i vuggestue snart.

Som nævnt er han en meget aktiv dreng. Han sidder/ligger ikke stille mange sekunder af gangen, for der skal opleves og øves hele tiden. Han har øvet sig i at kravle i laaaang tid, og nu er det endelig lykkes - sådan rigtigt på alle fire  Han er så sød når han kravler rundt, det lille menneske. Nu er han så begyndt at ville rejse sig op ad ting, hvilket giver lidt knubs idet han falder hele tiden. Så der bliver også trøstet en del i disse dage.. Derudover er det et helvede at skifte ham, og det har det været i de sidste tre måneder. Ikke fordi han hyler eller noget, men bare fordi han vil rulle rundt konstant og ha fat i alting og bide i alting, så man skal holde fast i ham, og det kan være en helt umulig kamp at få en ble korrekt på ham eller spænde knapperne i en body. Sp'erne mener at vi skal lave rolige ting med ham, såsom at kigge på billeder eller prøve at skabe øjenkontakt og "tale sammen". Prøvede at kigge i en billedbog med ham igår, og det resulterede i at han sad med hele bogen i munden... han ville da sk*** på hvad der var på billederne  Kan ikke helt finde ud af om jeg synes han er en rolig og følsom dreng, eller et DAMP-barn. Måske er han bare lidt af det hele..

Om tre uger skal han starte i vuggestuen, og det er jeg meeeget spændt på!!! Dels fordi han jo sover hele formiddagen normalt, og vil kunne sove fra både formiddagsmad og frokost, fordi han er så dårlig til at spise pt og får flere flasker i løbet af dagen, og fordi han bare er så lille og jeg kan slet ikke se hvordan det skal gå det hele. Havde slet ikke disse bekymringer med Simon - der glædede jeg mig bare, men det gør jeg altså ikke denne gang. Det går jo nok det hele, og jeg håber at han hurtigt bliver dygtig til at spise normal mad, men man kan jo ikke lade være med at være lidt bekymret. Jeg er i øvrigt også ked af at han ikke skal i den vuggestue hvor Simon gik, men i den integrerede inst. hvor Simon går i børnehave. Der larmer sådan, og jeg kunne (meget) bedre lide vuggestuepersonalet det gamle sted. Men det er mest praktisk sådan her, og jeg ved at mange er glade for vuggestuen derhenne.. åååhh, alle disse bekymringer. Har aftalt et lille møde med gokkerne fra stuen i næste uge, hvor vi kan tale om disse ting..

Ellers ikke så meget. Prøver at nyde det sidste af min barsel, da det jo nok bliver den sidste jeg får. Men det bliver da også dejligt at komme ud i det virkelige liv igen....prøver jeg at bilde mig selv ind....

Billederne er fra den seneste måneds tid.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Marco2

Tak for update

Og han er godt nok rigtig lækker ham Capper!

AG

Anmeld

11. november 2010

Louise mortil4

Han er da for dejlig det lille pus Selv om han ikke er så stor ser han da ud som om der er lidt at tage af

Tak for update

Anmeld

11. november 2010

Lise

Tusinde tak

Glemte lige at tømme kortet i kameraet, så jeg spammer lige videre...

Billede 1: har fundet kridt på Simon værelse...smager lige på det.

Billede 2 + 3: Roder med Simons todbane

Billede 4: Prøver at spise nøglebundt (fra idag)

Billede 5: Caspers første riskiks (også fra idag)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. november 2010

Siber

Tak for update Lise!

Hvor er han bare lækker altså.

Knus Siber

Anmeld

11. november 2010

Mary

Åhh, hvor er han skøn og en virkelig smuk lille dreng  Og så synes jeg han ligner sin moar 

Maria - som virkelig godt gad have en baby der gad bevæge sig bare en lille smule  

Anmeld

11. november 2010

Lene76

hehe hvor er han lækker......  

Er sikker på at det nok ska komme til at gå super, når han starter i vuggestue, han kan da flytte sig rundt. og det med maden det ska nok komme når han finder udad at der ik kommer andet hvis han ik spiser det samme som de andre børn

tak for kigget af alle de dejlige billeder

Anmeld

11. november 2010

Lise

Louise mortil4 skriver:

Han er da for dejlig det lille pus Selv om han ikke er så stor ser han da ud som om der er lidt at tage af

Tak for update

Vi synes også selv at han går og bliver lidt småfed  Så derfor undrer det os hver gang han bliver vejet, at han næsten ingenting tager på..

Anmeld

11. november 2010

Lise

Mary skriver:

Åhh, hvor er han skøn og en virkelig smuk lille dreng  Og så synes jeg han ligner sin moar 

Maria - som virkelig godt gad have en baby der gad bevæge sig bare en lille smule  

Tusinde tak

Jeg synes også han er meget smuk. Og han får mange komplimenter når vi render rundt oppe i vores lokale indkøbscenter... De andre fra min mødregruppe synes han ligner en lille dukke... Ved ikke om det er godt eller skidt.

Anmeld

11. november 2010

Lise

Lene76 skriver:

hehe hvor er han lækker......  

Er sikker på at det nok ska komme til at gå super, når han starter i vuggestue, han kan da flytte sig rundt. og det med maden det ska nok komme når han finder udad at der ik kommer andet hvis han ik spiser det samme som de andre børn

tak for kigget af alle de dejlige billeder

Det tror jeg faktisk også. Og håber det også. De er jo heller ikke pylrede som mig, derovre. Jeg er bange for at han ikke får nok, at han får maden galt i halsen, at han ikke kan lide det etc... Måske er det i virkeligheden mig der har et madproblem, og ikke Casper???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.