Hurtig hjælp tak :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Anonym trådstarter

hej alle sammen.

jeg har lige fået et job som barnepige, skal hente en pige på 2 og en dreng på 5, hjem og passe dem til forældrene kommer hjem. Det er min første dag i dag, og så skal moren med for at se  om jeg gøre det godt nok. Så skal jeg lege med dem, mens moren får ryddet op og gjort lidt rent i dag. Ellers skal jeg være alene med dem. Men hun vil gerne se hvordan det går. Som os er helt okay

MEN, jeg er mega nervøs. Da jeg var til jobsamtale var jeg bare mega gernert, og det plejer bare slet ikke at ligne mig. Snakkede overhovedet ikke til børnene.

Jeg har været barne pige engang før, og der var jeg også gernert den første dag, og sagde slet ikke noget til børnene. Men så når jeg havde været alene med dem i en hel dag, forsvandt det hele.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til børnene når vi skal hente dem? Ved ikke hvad jeg skal sige når vi kommer hjem? Hvad skal vi lege?

Pigen er meget nervøs og ikke tuer at komme hen til nye mennersker, så det bliver ekstra svært med hende.

HJÆLP HVAD SKAL JEG GØRE?

har ikke selv børn endnu.,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

aarhusmor

Du skal starte med at lægge lidt regler.

Sig de skal holde hinanden i hænderne når I går hjem. Evt. må de holde dig i hånden begge to.

Istedet for at sige hvad de skal når de kommer hjem, kan du på vejen hjem spørge dem om hvad de har lyst til at lave? Evt. om de har nogle tudser, for så kan I tegne lidt

Held og lykke

Anmeld

11. november 2010

twinboys

Anonym skriver:

hej alle sammen.

jeg har lige fået et job som barnepige, skal hente en pige på 2 og en dreng på 5, hjem og passe dem til forældrene kommer hjem. Det er min første dag i dag, og så skal moren med for at se  om jeg gøre det godt nok. Så skal jeg lege med dem, mens moren får ryddet op og gjort lidt rent i dag. Ellers skal jeg være alene med dem. Men hun vil gerne se hvordan det går. Som os er helt okay

MEN, jeg er mega nervøs. Da jeg var til jobsamtale var jeg bare mega gernert, og det plejer bare slet ikke at ligne mig. Snakkede overhovedet ikke til børnene.

Jeg har været barne pige engang før, og der var jeg også gernert den første dag, og sagde slet ikke noget til børnene. Men så når jeg havde været alene med dem i en hel dag, forsvandt det hele.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til børnene når vi skal hente dem? Ved ikke hvad jeg skal sige når vi kommer hjem? Hvad skal vi lege?

Pigen er meget nervøs og ikke tuer at komme hen til nye mennersker, så det bliver ekstra svært med hende.

Tillykke med dit nye job... sæt ord på det du gør og mener... så kommer det helt sf sig selv... Nu skal du have dine flotte støvler på... Ejjj sikke det regner ude... Hvad vil du gerne lege med... Må jeg se den seng du sover i:::Osv...

Pøj pøj

Anmeld

11. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

hej alle sammen.

Jeg ville spørge børnene om de har haft en god dag. Spørg hvad de har lavet og hvem de har leget med osv. Når I kommer hjem, kan du spørge dem om, hvad de synes I skal lave. Ros dem for de ting de gør

Anmeld

11. november 2010

Pige2009

twinboys skriver:

Tillykke med dit nye job... sæt ord på det du gør og mener... så kommer det helt sf sig selv... Nu skal du have dine flotte støvler på... Ejjj sikke det regner ude... Hvad vil du gerne lege med... Må jeg se den seng du sover i:::Osv...

Pøj pøj

OMG-to sjæle én tanke

Anmeld

11. november 2010

JulieE

aarhusmor skriver:

Du skal starte med at lægge lidt regler.

Sig de skal holde hinanden i hænderne når I går hjem. Evt. må de holde dig i hånden begge to.

Istedet for at sige hvad de skal når de kommer hjem, kan du på vejen hjem spørge dem om hvad de har lyst til at lave? Evt. om de har nogle tudser, for så kan I tegne lidt

Held og lykke

Helt enig. Vis at du vil børnene. Det tror jeg er det vigtigste

Vi havde en unge pige der hentede vores søn en periode og jeg blev så glad når jeg kom hjem og så at TVet var slukket og Randi sad inde å gulvet i børneværelset og hyggede sig sammen med Jacob.

Anmeld

11. november 2010

twinboys

Baagøe skriver:

OMG-to sjæle én tanke

Ja men storesøster kom først thi hi

Anmeld

11. november 2010

Pige2009

twinboys skriver:

Ja men storesøster kom først thi hi

Ja, åbenbart

Er ikke sikker på din lillesøster synes om, at du har fået endnu en lillesøster

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

Hej. Mange tak.

Moren skal jo med her den første dag, så tror altså det er der for jeg har det lidt svært. Når jeg slet ikkekender dem eller noget. Men det blir sikkert bedre efter den første dag

Anmeld

11. november 2010

linemus

Jeg ville synes, at det er vigtigt, at du henvender dig til børnene. Det er jo dem, du skal være sammen med. SIg hej til dem, når du henter dem. Ros dem: "Sikke en flot kjole du har på". "Hvor er de seje dine spiderman vanter". Det ka' de li'. Gå ned i knæ, så du er på deres niveau, og ikke bare er en stor voksen

Lad være med at spørge dem om en masse, for hvis de er generte, så har de måske ikke lyst til at svare, og så bliver det så akavet.

Så når I kommer hjem, vil de sikkert gerne vise dig deres værelser og deres ting. Ellers så spørg dem, om du må se hvor de bor osv.

Det skal nok gå. De er bare små mennesker

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.