Så nu er jeg vist klar ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.690 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. august 2008

Rahmberg.dk

... Til at føde d. 3.9.
Og jeg er vist også næsten færdig til at den lille prinsesse kan komme hjem.

Jeg har manglet et par småting, og kæresten har bare absolut ikke travlt, hvilket har irrerteret mig gevaldigt.

Værelset er klart.
Har købt en lille vugge hun skal sove i ved siden af mig.
Dynen er vasket og luftet, sengetøjet fundet frem.
Autostolen er vasket og klar, babytøjet er vasket og klart.
Flaskerne er fundet frem.. skal bare købe nye sutter ... og så mangler jeg at købe modermælksbrikkerne, men dem køber kæresten den dag vi skal hjem fra sygehuset, vi skal jo være der i 24 timer hvis alt går vel.

Tasken er ikke pakket endnu, det kan jeg ligesom ikke tage mig sammen til :S Men når det nok...

Måske nogen af jer der lige har født kan fortælle lidt om hvordan det fungerer på sygehuset.. mener da jeg var der sidste skulle man jo bare have autostolen med og tøj, alt andet var der.. hvordan er det idag ???

Hvad havde i pakket ned til at tage med ?

Hilsen Berit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2008

Rasmine

Et fladjern, bare spørg Tynen. :P

Pøj pøj med det hele.
Er du ikke bare vildt spændt?

Anmeld

14. august 2008

fam.4xc

Hej Berit.

Du skal ha planlagt kejsersnit ik?? eller er det bare noget jeg drømmer....:)
Det fik jeg også med Catrine.... og der var sørme sket meget med hospitals væsnet fra 2005 hvor jeg fik Caroline til 2007 hvor Catrine kom til verden - besparelser som alle andre steder.

Da kejsersnittet var overstået og jeg havde været på opvågningen længe nok til at ku bevæge mine ben, måtte vi komme op på afdelingen... Det var omkring kl 12, for vi var de første til kejsersnit den dag så Catrine så dagens lys kl 8.30 :D
Lige så snart vi fik vores stue fik jeg udleveret piller til 5 dage og en besked om at ringe hvis jeg havde brug for noget. Far fik besked om hvor han ku hente mad til mig henne og hvor han ku finde bleer og andre ting til at fylde puslebord op med der var på stuen.

Far hentede Caroline hos mormor ved 14 tiden og vi havde et par timer sammen alene inden vi ville ha gæster, alle gæsterne kom kl 16 og 19 og så sov vi alle 4 sammen på stuen om natten.

Vi havde enkelt mands stue i 2 døgn... men da vi ik havde brug for hjælp til noget og de altså ik kom med mindre man selv ringede valgte vi at tage hjem dagen efter.

Vi var til noget vægt kontrols opfølgning og til en afsluttende jordemor samtale et par dage efter, hvor Catrine jo også sku ha lavet hæl og høre prøve.

Vi havde bare tøj med til ungernes hjem tur, dvder til Caroline, Store søster gave til Caroline, tøj til mig og Claes og toilet ting selvfølgelig ;)

Jeg havde valgt amning fra allerede i graviditeten så vi havde også erstatning klar...

Pøj pøj jeg er helt misundelig!!!:D

Kram Camilla med 2 kejserinder fra 2005 og 2007

Anmeld

14. august 2008

MorCamilla

Hejsa Berit..

Jeg har ikke rigtig nogle gode råd til dig, da jeg ikke slev har prøvet en planlagt baby, (eller hvad man nu kan sige) blev akkut indlagt efter en kontrol skanning, uden taske, extra tøj eller noget som helst :$

Jeg vil også bare ønske dig held og lykke :) Jeg håber at det hele kommer til at gå efter planen... :)

Knus fra Camilla.

Anmeld

14. august 2008

charlottekri

HUSK KAMERA ;):))
men ellers er det rart med nogle løse bukser og så selvfølgelig toiletsagerne. Min mand kom med liften da vi skulle hjem og et sæt tøj min datter kunne få på hjem (de har tøj deroppe, men det er ikke helt i den rigtige størrelse :P)
og så nogle hjemmesko, da gulvet godt kan være koldt (det var det nu ikke for mig selvom det var januar, da jeg fik pks)
Du skal nok også i bad den første dag, og jeg syntes det var rart at have mit eget shampoo og balsam med (min hår spasser ud hvis det ikke er det rigtige ;))
håber at det kunne bruges
rigtig god fødsel!!
(H)

Anmeld

14. august 2008

Loggidut

jeg nåede slet ikke at pakke! :$

men jeg ville nok vælge, hmm, kryds og tværs, sytøj, batterier og kamera, lader til telefon, ja alt muligt mærkeligt jeg ikke lige kan komme i tanke om her...lol

pøj pøj med det...

jeg regner med det er aalborg sygehus du skal på, og nøj hvor er der bare kedeligt hvis man skal være der alt for lang tid!

Anmeld

14. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Bare rolig. Du har tid nok til at pakke. Jeg pakkede først 1 time inden jeg skulle afsted :$

Tja du skal vel have tøj til dig selv og baby, tandbørste, hårbørste, deo, kamera, underholdning (bog el. lign) og........ja det er lige hvad jeg kan komme på lige nu.

Er du ikke bare spændt? Det er jo lige om lidt :D

Anmeld

15. august 2008

Monique

Jeg havde nogle løse bukser med, shampoo/balsam, deo, tandbørste, hårbørste, tøj til bebzen, autostol, dyne til den lille til når vi skulle hjem, kamera og sutsko eller lign. sys gulvet er temmelig koldt og så er det bare rart og have noget man hurtigt kan hoppe ned i hvis man lige skal ud eller sådan noget, og lader til telefonen...

Pøj pøj med fødslen :D

Anmeld

15. august 2008

M&F&C

For at følge op på Berit's spørgsmål .... Hvor meget tøj pakkede i til babyen? Har termin 4. september - så det er ved at være snart .. Hvor jeg dog glæder mig :$

Anmeld

15. august 2008

Rahmberg.dk

Jo glæder mig da efterhånden helt vildt,
det er jo lige om lidt, og 9 lange måneder får endelig en ende.

Tak for jeres pakkeråd,
jeg kan se der var et par ting jeg ikke havde tænkt på :)
Og ja kamera og batteri... det er vigtigt.

Men er sikker på der nok skal komme billeder nok,
er formand i en fotoklub, så har forbudt medlemmerne at besøge os :P
De må vente til vi er hjemme,
og mange har allerede spurgt om lov til at fotografere babypigen.
Det er rigtig skønt de gider, jeg er jo slet ikke mobil.

Men ja... ang. tøj til lillepigen.
Hvor meget ?
Skal man have med far de fødes.. til hjem.
Eller er der deroppe, og så kun til hjem ??

Hilsen Berit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.