Meget hævet kirtler pga omkasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.451 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg lider af bulimi og har i de sidst 3-4 mdr kastet næsten alt min mad op Jeg forsørger nu aktivt at stoppe det igen og det er som sådan ikke det min indlæg handler om.

I forbindelse med alle disse opkastninger er min kirtler lige under øret blevet ekstremt hævet og det gør ondt når jeg spiser eller drikker. Det nærmest brænder i kirtlerne. Mon det er noget man kan gøre noget ved? Man kan tydeligt se og mærke at de er hævet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

bette

okay det er ikke godt.. hævede kirtler er jo tegn på du endten bare har influenza eller anden virus i kroppen... eller en infektion.. 

håber da du kommer ud på den anden side af sygdommen så du ikke kaster op mere..er ked af at høre du har det sådan. 

men jeg synes da du skal tage til lægen med det.. synes det lyder underligt at det brænder i dem osv. det er ikke alm. 

og måske du skulle have lidt hjælp fra en læge eller prof mht bullimi. ?

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

bette skriver:

okay det er ikke godt.. hævede kirtler er jo tegn på du endten bare har influenza eller anden virus i kroppen... eller en infektion.. 

håber da du kommer ud på den anden side af sygdommen så du ikke kaster op mere..er ked af at høre du har det sådan. 

men jeg synes da du skal tage til lægen med det.. synes det lyder underligt at det brænder i dem osv. det er ikke alm. 

og måske du skulle have lidt hjælp fra en læge eller prof mht bullimi. ?

Tak for dit svar. Jeg skal til læge kl 14.30 Spurgte i tlf om ens kirtler kan blive hævet pga opkastning og det mente sekretæren umiddelbart ikke. Jeg ønsker ikke at min bulimi skal på tale, da jeg ikke vil i terapi men prøve at kommer ud af ved egen hjælp. Jeg har tidligere været i gruppeterapi på et center for spiseforstyrrelse og det hjalp ikke synderligt meget. Jeg har dog bestilt tid hos lægen for at få nogle samtale konsultationer med hende, da jeg har været igennem en del de sidst par år og har bare brug for at snakke. Ikke terapi, men snak. Ikke om min bulimi men om mine tanker. Da jeg gik på CFSF snakkede vi alt for meget mad hvor jeg havde brug for at snakke tanker og følelser. Så det vil jeg prøve nu.

Anmeld

11. november 2010

bette

det var nu også det jeg mente at du skulle få samtaler mht tanker og selvværd osv. 

har selv været anorektiker.. og ved godt at det altid vil ligge i baghovedet og at tingene kun bliver værre ved at ævle om mad hele tiden.. så ja jeg er enig i at samtale er bedre end en gruppe terapi. 

håber du får det bedre snart :)

Anmeld

12. november 2010

Anonym trådstarter

Så var jeg ved lægen. Det har så åbenbart intet med mine opkastninger at gøre. De tror det er fåresyge (??)  Får svar i næste uge. Men altså av for pokker det gør ondt.

Anmeld

12. november 2010

bette

ej dog lyder ikke rart.. :S 

har du fået noget for det så?

Anmeld

12. november 2010

Anonym trådstarter

bette skriver:

ej dog lyder ikke rart..  

har du fået noget for det så?

Nej det har jeg ikke. Han ville afvente og se hvad blodprøverne siger. Får svar på tirsdag.

Anmeld

12. november 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Nej det har jeg ikke. Han ville afvente og se hvad blodprøverne siger. Får svar på tirsdag.

Det var godt nok længe at vente

Anmeld

12. november 2010

Anonym trådstarter

Tulipan skriver:

Det var godt nok længe at vente

Ja det er fordi de åbenbart er ved at udskifte alle systemer ude på sygehuset og derfor bliver ingen blodprøver (sikkert de akute gør) dyrket. Så derfor bliver den først behandlet på mandag og dermed svar tirsdag. Synes også det er rigtig øv, da jeg meget gerne vil ha vished om, hvad det mon er. Ikke nok med det gør ondt, så ser det jo også ret fjollet ud.

Anmeld

12. november 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Ja det er fordi de åbenbart er ved at udskifte alle systemer ude på sygehuset og derfor bliver ingen blodprøver (sikkert de akute gør) dyrket. Så derfor bliver den først behandlet på mandag og dermed svar tirsdag. Synes også det er rigtig øv, da jeg meget gerne vil ha vished om, hvad det mon er. Ikke nok med det gør ondt, så ser det jo også ret fjollet ud.

Vil da også sige det er akut når man ikke kan spise pga af det. Og gør det jo ikke bedre nu du gerne vil prøve at komme til at kunne spise osv uden at kaste op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.