Kender I det? ( Når alt laver hetz imod en)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.014 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. august 2008

Tynen

Skrevet af Trine Barslev

Barnet sover, der er endelig fred og ro og voksentid - tror man. Men så starter balladen.

Af Trine Barslev

Lige en advarsel først! Dette er kun skrevet for at komme af med mine frustrationer. Jeg behøver ingen råd til putning osv. Det er ren ynk!

Optimistisk begiver jeg mig op i mørket med en øjengnidende bebs på armen. Det tegner allerede godt, tænker jeg. Hun bæller hurtigt en halv flaske og falder ret hurtigt i søvn.

MEN! Her starter balladen. Alarmen gør vrøvl og bipper, så det går igennem marv og ben, efter strøm. Stella vågner, og opladeren er ikke at finde i miles omkreds. Eftersøgningen ender efter 5 min., og Stella er nu lysvågen. So great.

Får hende tysset til ro og skal til at påbegynde udslusningen fra værelset.
Det lyder meget nemmere, end det er, men en vigtig faktor er, at gulvet knirker, hvis man rammer uden for ruten. Man skal være yderst ferm til en blanding af Minestryger og spillet Twister, hvis man skal komme ud lydløst.

Fandme!! Om jeg ikke klarede det i første forsøg!Jeg har luret tricket: Man skal lægge al vægten på hælene, når man går ud og gå i en halv cirkel uden om døråbningen! YES!!

Nu er der kun den lette del tilbage: Gangen og trappen. Men her kikser det! Sejren og selvtilliden har steget mig til hovedet, og jeg fejler ved første trin på trappen, der kvitterer med et ordentlig smæld!

Christ!Jeg kan høre ungen rumstere, mens en svag øffen begynder. Smider flasken fra mig og skynder mig tilbage på værelset og lader, som om intet er hændt. Selvfølgelig uden held. Stella har lugtet lunten!

3 kvarter senere og med 2, siden mislykkedes, forsøg i bagagen, når jeg uden,for værelset og skuler på flasken, der ligger som min checkpoint lige derhenne ved trappen!

Jeg kan mærke, at jeg har mistet modet. På den anden side er abstinenserne over en hel dag uden internet ved at indhente min sunde fornuft. Jeg giver det et forsøg, men allerede før trappen går det galt igen. Jeg mister balancen, da jeg prøver at snige mig langs væggen som en anden ninja. Jeg må støtte mig til den, men fandme om hele væggen ikke giver 2-3 smæld fra sig!

Jeg kan mærke vreden komme snigende! Mit hjerte hamrer, og jeg har mest af alt lyst til at smide noget ned af den lorte trappe.

Tror tit, at jeg bliver nødt til at tage mig et anger management kursus. Det kan da ikke passe, at man kan være så nærtagende.

Nogen gange føler jeg virkelig, at det er personligt. Og det er selvfølgelig de dage, hvor man har mindst overskud, at disse ting sker. Hader gamle huse! Nogle gange kan jeg sidde i mørket og prøve at udregne husets næste træk for at straffe mig. Det kunne jo være, at man kunne komme i forkøbet. Man får jo ikke et ben til jorden!

Hvis du nåede herned til, så tillykke med det! Og tak, fordi du læste med. Jeg har det i hvert fald meget bedre nu!

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. august 2008

Rasmine

Harh harh...
Hvor grinern!!!!!!!!!!!!
Blondiner har det bare sjovere! (OG sværere???)
;)

Anmeld

13. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Uha...de dage kender jeg udemærket :))

Anmeld

13. august 2008

MorCamilla

De dage er også her hjemme...

Godt skrevet, synes jeg... ;)

Anmeld

13. august 2008

Susan1978

haha hvor guld... kæft tynen det havde du ik regnet med hva..

Anmeld

14. august 2008

Rahmberg.dk

Rart at læse at man ikke er ene om sådanne oplevelser
(H)

Anmeld

14. august 2008

Pia.

hi hi... rigtig godt skrevet.... herlig læsning...

knus Pia, som ikke tror der er nogen af os der sige os fri for sådan en aften... :)

Anmeld

14. august 2008

Stumpen

Profilbillede for Stumpen
Ar minder os om, hvor vi har været, men bestemmer ikke, hvor vi skal hen..
Godt skrevet Tynen, men må så erkende at jeg ikke har prøvet det selv.. Min datter har altid haft et godt og forholdsvis tungt sovehjerte.. -som sin moar ;) Men jeg må da så også erkende at jeg gruer for at det næste barn bliver som beskrevet ovenover, for puha, det tror jeg slet ikke jeg har temperament til efter en lang dag.. :S
(H) Anja...

Anmeld

14. august 2008

A.

haha ;) den var go´kender det der med gulvet træls..(H)

Anmeld

14. august 2008

miver

Hi hi Jeg fik mig nu en griner over dit indlæg men forstår dig så udemærket ;)
På Naya værelse er ti tricket at gå på tær så knikker det ikke (så vågner hun osse ) , det er ikke sådan med gamle huse

(H) mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.