Hej nvm
Da jeg fødte i august fik jeg også med det samme sår på begge brystvorter. Jeg havde dem i 3-4 uger og det var forfærdeligt. Jeg fik dem først til at hele ved at malke ud med brystpumpe, først det ene bryst og så det andet. Så fik baby min mælk på flaske.
Her er ellers nogle gode råd:
- Sørg for at skifte ammestillinger, så baby ikke belaster samme sted hele tiden. Am liggende og i tvillingestilling.
- Lad mælken tørre ind på vorten inden du tager bh'en på igen.
- Vær opmæksom på om det går svamt i sårene (kløe, svie og smerter også mellem amningerne). Hvis det sker skal i have noget creme.
- Du kan evt. prøve med silikoneammebrikker -de virker for mange (desværre ikke for mig).
- Brug ikke muslingeskaller! De er noget hø og sørger kun for at sårene er fugtige.
- Vær obs på, om babys tungebund er for kort, du kan evt. spørge sundhedsplejersken.
Nu skriver du at mælken ikke er løbet til, men mit bedste råd er at have en brystpumpe klar til når det sker. Når først den løber til bliver det tit endnu sværre for baby at få fat -og det hjælper ikke ligefrem på sårene. Så kan du bruge pumpen til at tage trykket, så baby bedre får fat.
Uha... Jeg føler med dig, det gør bare så ondt!! Håber i får has på sårene hurtigt så du ikke skal have dem ligeså længe som mig.
VH smølf
Anmeld